Negocjacje biznesowe

24-25.06.2024 - Wrocław

“Największym wojownikiem jest ten, kto pokonał sam siebie.”

konfucjusz

“Tysiącmilowa podróż zaczyna się od pierwszego kroku.”

Sun Tzu
Doświadczenie:

W Brainstorm Group odpowiada za zespoły organizujące wszystkie szkolenia zamknięte i badania. Dodatkowo odpowiada za zarządzanie zespołem trenerskim. Najczęściej koordynuje i prowadzi szkolenia z obszaru zarządzania, negocjacji i sprzedaży, obsługi Klienta oraz kompetencji osobistych. Ponadto zarządza projektami badań parametrycznych, badań satysfakcji i badań AC/DC. Jego przygotowanie trenerskie to ponad 1000 dni szkoleniowych. Doświadczenie badawcze obejmuje koordynację i realizację ponad 100 różnych badań. Posiada 16 lat doświadczenia zawodowego.

Z wykształcenia nauczyciel języka angielskiego.

Inni mówią o nim: pomysłowy, zorientowany na relacje i cel, otwarty, wyważony, zaraża entuzjazmem i energią.

Prywatnie aktywnie uprawia wspinaczkę, turystykę górską i bieganie. Jego wielką pasją jest fotografia i podróże - w szczególności inspiruje go Nepal, który odwiedził już trzykrotnie.

Bartosz Rusek Bartosz Rusek
Trener prowadzący szkolenie
Opis szkolenia

VIDEO ZAPOWIEDŹ

Kilkanaście lat temu moja partnerka negocjowała zakup pierwszego w swoim życiu mieszkania. Byłem przy tym obecny. Cena była już prawie ustalona kiedy postanowiłem zbić ją jeszcze o 2500 zł w zamian za gotówkę zamiast przelewu. Ku mojemu zdziwieniu i zdziwieniu pośrednika nieruchomości, po krótkim namyśle właściciele zgodzili się. Nie wiem co stało za tą korzyścią dla nich ale pomyślałem, że w ciągu 2 min „zarobiłem” 2500 zł. Poczułem wtedy siłę i możliwości negocjacji. Z negocjacjami mamy do czynienia częściej niż myślimy. Wiele razy byliśmy poddawani różnym taktykom i technikom negocjacyjnym nawet manipulacjom. Dobrze, że nigdy nie dowiem się ile straciliśmy a ile mogliśmy zyskać, gdybyśmy negocjowali bardziej profesjonalnie. To szkolenie daje uczestnikowi narzędzia, wiedzę i umiejętności do tego aby stać się bardziej świadomym i profesjonalnym negocjatorem. Szczególnie w świcie biznesu, gdzie gra toczy się o wysokie stawki. Po tym szkoleniu jedna lub dwie techniki mogą spowodować że w ciągu 2 min, Ty również zarobisz swoje „2500” tys. zł. Ale w swojej skali ?

Dla kogo?

Grupą docelową szkolenia są osoby prowadzące negocjacje, mediacje, osoby odpowiedzialne za ustalania ważnych spraw w relacjach z innymi  osobami, na różnym szczeblu, zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz firmy.

* Zgodnie z regulaminem, zastrzegamy sobie możliwość zmiany trenera dedykowanego do przeprowadzenia szkolenia bez podawania jakichkolwiek przyczyn, na prowadzącego o takich samych kwalifikacjach, wiedzy i doświadczeniu, aby zapewnić odpowiedni poziom merytoryczny omawianych zagadnień.

Program szkolenia

Dzień 1
  • I. Wprowadzenie do negocjacji
    - Gra negocjacyjna na start – symulacja wprowadzająca do wiedzy na temat procesu negocjacji 
    - Definicja procesu negocjacji – ujęcie klasyczne i współczesne
    - Różnice kulturowe a podejście do negocjacji – poradnik co robić a czego unikać w negocjacjach z osobami z innych kręgów
      kulturowych.
    - Kiedy mamy do czynienia z negocjacjami a kiedy nie? 
    - Cechy sytuacji negocjacyjnej w biznesie
    - Cele i założenia negocjacyjne w biznesie
    - Przykłady negocjacji ze świata biznesu i polityki – studia przypadku 
    - Test na „geny negocjatora" – jakim negocjatorem już jestem?

    II. Przygotowanie do negocjacji
    - Waga doskonałego przygotowania się do procesu negocjacyjnego 
    - Interesy i stanowiska – różnice i znaczenie tych pojęć w negocjacjach 
    - Zmienne negocjacyjne – czym są i jak nimi zarządzać?
    - Kryteria do zmiennych – jak je wyznaczać? 
    - BATNA, WATNA – kluczowe pojęcie negocjacyjne 
    - Wyznaczanie progów i linii aspiracji
    - Praktyka przygotowywania się do negocjacji – checklista

    III. Negocjacje jako sposób rozwiązywania konfliktów
    - Rodzaje konfliktów
    - Koło konfliktów Moora
    - Przyczyny i geneza sytuacji konfliktowych 
    - Charakterystyka poszczególnych rodzajów konfliktów 
    - Autodiagnoza – style rozwiązywania konfliktów

    IV. Style, taktyki i strategie negocjacyjne
    - Charakterystyka stylu „twardego” – mocne i słabe strony stylu oraz odpowiedź na pytanie, kiedy ma swoje zastosowanie?
    - Charakterystyka stylu „miękkiego” – mocne i słabe strony stylu oraz odpowiedź na pytanie, kiedy ma swoje zastosowanie?
    - Charakterystyka stylu rzeczowego – mocne i słabe strony stylu oraz odpowiedź na pytanie, kiedy ma swoje zastosowanie?
    - Wygrany – przegrany – przykłady sytuacji 
    - Przegrany – przegrany – przykłady sytuacji 
    - Wygrany – wygrany – przykłady sytuacji

Dzień 2
  • V. Wywieranie wpływu i manipulacja w negocjacjach
    - Prawa perswazji i ich zastosowanie w procesie negocjacji
    - Techniki manipulacyjne jakim jesteśmy poddawani i sposoby przeciwdziałania im
    - Słowa, zwroty i wyrażenia oraz język ciała w negocjacjach 
    - Dobór argumentacji w zależności od rozmówcy
    - Rola miejsca, doboru otoczenia na przebieg negocjacji 
    - Rola przekonań i pętle ograniczające oraz wspierające 
    - Programowanie neurolingwistyczne w negocjacjach 
    - Metody przełamywania impasu

    VI. Typy negocjatorów - jakim kolorem negocjatora jesteś i co z tego wynika?
    - Autodiagnoza na style negocjacyjno – komunikacyjne
    - Analiza mocnych stron danego stylu oraz ryzyk z niego wynikających 
    - Analiza szans i zagrożeń w sytuacji negocjowania z danym stylem. 
    - Trening umiejętności negocjacyjnych w oparciu o swoje silne strony

    VII. Asertywność jako zachowanie wspierające osiąganie celów w procesie negocjacji
    - Zarządzanie emocjami w procesie negocjacji 
    - Radzenie sobie ze stresem w procesie negocjacji 
    - Mapa zachowań asertywnych
    - Komunikat „Ja” 
    - Asertywna odmowa
    - Asertywne wyrażanie próśb 
    - Technika stawiania granic 
    - Asertywna reakcja na krytykę

    VIII. Profil doskonałego negocjatora - bilans otwarcia
    - Cechy osobowe dobrego negocjatora 
    - Kluczowe kompetencje negocjacyjne
    - Kluczowe kompetencje osobowe i psychologiczne 
    - Rola „twardych” i „miękkich” umiejętności

Korzyści
  • Uczestnicy zrozumieją czym są negocjacje i będzą potrafili rozróżnić sytuację negocjacyjną od innej.
  • Uczestnicy uświadomią sobie w jakim stopniu już myślą i działają negocjacyjnie - jakie cechy i kompetencje negocjatora już posiadają.
  • Uczestnicy poznają najczęstsze taktyki i strategie negocjacyjne oraz będą potrafili zastosować je w praktyce.
  • Uczestnicy zdobędą umiejętność wywierania wpływu i ochrony przez manipulacją.
  • Uczestnicy dowiedzą się jakim typem negocjatora są i co z tego dla nich wynika.
  • Uczestnicy zdobędą umiejętność radzenia sobie ze swoimi emocjami w trudnych sytuacjach negocjacyjnych oraz przejdą trening zachowań asertywnych.
Uczestnik

Świetnie przeprowadzone szkolenie. Trener wykazał się dużą wiedzą i umiejętnościami dydaktycznymi. Ćwiczenia idealnie pokrywały się z moimi oczekiwaniami, a zajęcia charakteryzowały się dużym profesjonalizmem pod każdym względem.

Najbliższa edycja szkolenia

09-10.05.2024 / Online
data / Miasto
2600,00 PLN
cena netto / os.