Storytelling w zarządzaniu biznesem

22-23.04.2024 - Dąbrowa Górnicza

“Zmiana nie zawsze oznacza poprawę, ale poprawa wymaga zmiany.”

Winston Churchill
Doświadczenie:

Sebastian Matyniak to wybitna postać w świecie biznesu, łącząca umiejętności inwestora z doświadczeniem konsultanta. Jako Prezes zarządu Brainstorm Group, nie tylko inwestuje w spółki z różnych sektorów, takich jak Hi-tech czy nieruchomości, ale również wprowadza innowacje i realizuje własne idee biznesowe. Posiada bogate doświadczenie w pracy z setkami firm, w których prowadził transformacje i szkolenia.

Absolwent studiów MBA i wielu programów rozwojowych, znany jest z pasji do negocjacji i lean management. Jego firmy cieszą się ponadprzeciętnym wzrostem, a on sam zyskał reputację inspirującego lidera, który dba o ciągłe doskonalenie i efektywne rozwiązania. Sebastian Matyniak, dzięki swojemu zaangażowaniu w Brainstorm Group i szerokiej działalności inwestycyjnej, uosabia połączenie doświadczenia biznesowego z innowacyjnością. Jego sukces w różnych branżach, skuteczność w negocjacjach i pasja do filozofii lean management czynią go nie tylko skutecznym inwestorem, ale także źródłem cennego ‘smart money’.

Dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu, Sebastian Matyniak jest nie tylko finansistą, ale również mentorem i strategiem, wspierającym rozwój biznesowy swoich inwestycji. Więcej informacji o jego osiągnięciach można znaleźć na stronie Brainstorm Group. 

 

 

Sebastian Matyniak Sebastian Matyniak
Trener prowadzący szkolenie
Opis szkolenia

Według Richarda Bransona, ekscentrycznego miliardera, „sztuka storytellingu może zmienić świat”. Również świat biznesu. Opowieści, które inspirują, motywują, edukują i budują markę, skuteczniej oddziałują na ludzi niż setki slajdów, suchych wykładów czy obiektywnych argumentów merytorycznych.

Storytelling staje się współcześnie kluczową i atrakcyjną formą przekazywania i utrwalania treści również w świecie biznesu. Wynika to potwierdzonej skuteczności tej metody.

Najlepiej przygotowana merytorycznie i wzbogacona różnymi dodatkami wizualnymi prezentacja może nie być tak mocno zapamiętywalna jak ta poparta adekwatnymi historiami, anegdotami, opowieściami.

Dla kogo?

Szkolenie dedykowane jest dla osób, które chcą zacząć wykorzystywać storytelling w biznesie, bądź chcą udoskonalić umiejętności stosowania storytellingu. 

* Zgodnie z regulaminem, zastrzegamy sobie możliwość zmiany trenera dedykowanego do przeprowadzenia szkolenia bez podawania jakichkolwiek przyczyn, na prowadzącego o takich samych kwalifikacjach, wiedzy i doświadczeniu, aby zapewnić odpowiedni poziom merytoryczny omawianych zagadnień.

Program szkolenia

Dzień 1
  • I. Moje doświadczenia ze storytellingiem
    - „Opowiem Ci swoją historię” – przykłady uczestników 
    - Kiedy słucham historii to lubię/nie lubię…
    - Cechy charakterystyczne dobrej opowieści
    - Fascynująca historia, która mnie ujęła – zawartość i struktura 
    - Mój wzorzec Storytellera
    - Korzyści z opowiadania historii w biznesie
    - Autodiagnoza – moje predyspozycje do opowiadania historii

    II. Siła rażenia storytellingu
    - Jak działa mózg podczas opowiadania historii
    - Co w historii pobudza środki emocji ?
    - Neurobiologiczne  fakty potwierdzające skuteczność storytellingu 
    - Reguły zapamiętywania zaimplementowane w opowiadanej historii 
    - Geneza opowiadania historii na przestrzeni dziejów
    - Nasze naturalne predyspozycje do opowiadania historii

    III. Jak stworzyć porywającą historię?
    - Struktura przekazu perswazyjnego w storytellingu 
    - Model AIDA i jego implementacja w budowaniu historii 
    - Dostosowanie historii do odbiorcy
    - Efekt „Wow” – jaka go uzyskać? 
    - Efekt „Aha”- jak uzyskać wgląd?
    - Zasady storytellingu wg Jonah Sachs, Nick Morgan, Lisa Bloom 
    - Po czym poznamy, że historia „zadziałała”
    - Inspiracje z TED

    IV. Przygotowanie porywających historii
    - Poszukiwanie inspirujących przypadków
    - Cel i efekt jaki chcemy uzyskać swoją historią
    - Checklista czynności niezbędnych w przygotowaniu adekwatnej historii 
    - Tworzenie banku historii na różne okazje
    - Gdzie szukać inspiracji i przykładów opowieści biznesowych? 
    - Kiedy i gdzie, dla kogo i jaka historia? Dopasowanie do sytuacji

Dzień 2
  • V. Schemat narracyjny w storytellingu
    - Zastosowanie monomitu w historii – przykłady, wady i zalety
    - Bohater w podróży – kluczowe zasady stosowania monomitu w opowieści 
    - Puenta – jak uzyskać efekt zaskoczenia?
    - Na czym polega skuteczny scenariusz opowiadanych historii?

    VI. Zastosowanie storytellingu w organizacji 
    - Schemat skutecznej komunikacji Jacobsona 
    - Przykłady znanych mówców ze świata biznesu
    - Jak uczynić misję, wizję i wartości firmy atrakcyjne poprzez historie 
    - Cechy i kompetencje Lidera jako storytellera
    - Rodzaje opowieści biznesowych i ich zastosowanie

    VII. Nasze historie - warsztat
    - Przygotowanie historii przez uczestników w oparciu poznane zasady 
    - Prezentacja – rejestracja kamerą
    - Feedback

Korzyści
  • Uczestnicy poznają korzyści ze stosowania storytellingu w biznesie.
  • Uczestnicy dowiedzą się jakie już posiadają cechy i predyspozycje do opowiadania historii.
  • Uczestnicy doświadczą na sobie siły oddziaływania historii.
  • Uczestnicy uświadomią sobie neurologiczne mechanizmy zachodzące w mózgach odbiorców opowieści.
  • Uczestnicy poznają i będą potrafili zastosować schematy i struktury skutecznego opowiadania historii.
  • Uczestnicy nabędą umiejętności przygotowania się do stworzenia i opowiedzenia historii.
  • Uczestnicy dowiedzą się jak „wpleść” historie wzmacniające przekaz do spotkań, prezentacji i wystąpień.
  • Użytkownicy przejdą gruntowny trening opowiadania historii i pozyskają konstruktywny feedback wpierający jego umiejętności w tym zakresie.
Uczestnik

Szkolenie super, jestem bardzo zadowolony. Trener wykazał się profesjonalizmem, rzetelnością i wysokimi zdolnościami interpersonalnymi. Wiedza przekazywana była w sposób jasny i przejrzysty. Gorąco polecam !!!

Najbliższa edycja szkolenia

22-23.04.2024 / Dąbrowa Górnicza
data / Miasto
2600,00 PLN
cena netto / os.