Storytelling w zarządzaniu biznesem
22-23.04.2024 - Dąbrowa Górnicza
“Zmiana nie zawsze oznacza poprawę, ale poprawa wymaga zmiany.”
Winston Churchill
Doświadczenie:
Sebastian Matyniak to wybitna postać w świecie biznesu, łącząca umiejętności inwestora z doświadczeniem konsultanta. Jako Prezes zarządu Brainstorm Group, nie tylko inwestuje w spółki z różnych sektorów, takich jak Hi-tech czy nieruchomości, ale również wprowadza innowacje i realizuje własne idee biznesowe. Posiada bogate doświadczenie w pracy z setkami firm, w których prowadził transformacje i szkolenia.
Absolwent studiów MBA i wielu programów rozwojowych, znany jest z pasji do negocjacji i lean management. Jego firmy cieszą się ponadprzeciętnym wzrostem, a on sam zyskał reputację inspirującego lidera, który dba o ciągłe doskonalenie i efektywne rozwiązania. Sebastian Matyniak, dzięki swojemu zaangażowaniu w Brainstorm Group i szerokiej działalności inwestycyjnej, uosabia połączenie doświadczenia biznesowego z innowacyjnością. Jego sukces w różnych branżach, skuteczność w negocjacjach i pasja do filozofii lean management czynią go nie tylko skutecznym inwestorem, ale także źródłem cennego ‘smart money’.
Dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu, Sebastian Matyniak jest nie tylko finansistą, ale również mentorem i strategiem, wspierającym rozwój biznesowy swoich inwestycji. Więcej informacji o jego osiągnięciach można znaleźć na stronie Brainstorm Group.
Opis szkolenia
Według Richarda Bransona, ekscentrycznego miliardera, „sztuka storytellingu może zmienić świat”. Również świat biznesu. Opowieści, które inspirują, motywują, edukują i budują markę, skuteczniej oddziałują na ludzi niż setki slajdów, suchych wykładów czy obiektywnych argumentów merytorycznych.
Storytelling staje się współcześnie kluczową i atrakcyjną formą przekazywania i utrwalania treści również w świecie biznesu. Wynika to potwierdzonej skuteczności tej metody.
Najlepiej przygotowana merytorycznie i wzbogacona różnymi dodatkami wizualnymi prezentacja może nie być tak mocno zapamiętywalna jak ta poparta adekwatnymi historiami, anegdotami, opowieściami.
Dla kogo?
Szkolenie dedykowane jest dla osób, które chcą zacząć wykorzystywać storytelling w biznesie, bądź chcą udoskonalić umiejętności stosowania storytellingu.
* Zgodnie z regulaminem, zastrzegamy sobie możliwość zmiany trenera dedykowanego do przeprowadzenia szkolenia bez podawania jakichkolwiek przyczyn, na prowadzącego o takich samych kwalifikacjach, wiedzy i doświadczeniu, aby zapewnić odpowiedni poziom merytoryczny omawianych zagadnień.
Program szkolenia
Dzień 1
I. Moje doświadczenia ze storytellingiem
- „Opowiem Ci swoją historię” – przykłady uczestników
- Kiedy słucham historii to lubię/nie lubię…
- Cechy charakterystyczne dobrej opowieści
- Fascynująca historia, która mnie ujęła – zawartość i struktura
- Mój wzorzec Storytellera
- Korzyści z opowiadania historii w biznesie
- Autodiagnoza – moje predyspozycje do opowiadania historii
II. Siła rażenia storytellingu
- Jak działa mózg podczas opowiadania historii
- Co w historii pobudza środki emocji ?
- Neurobiologiczne fakty potwierdzające skuteczność storytellingu
- Reguły zapamiętywania zaimplementowane w opowiadanej historii
- Geneza opowiadania historii na przestrzeni dziejów
- Nasze naturalne predyspozycje do opowiadania historii
III. Jak stworzyć porywającą historię?
- Struktura przekazu perswazyjnego w storytellingu
- Model AIDA i jego implementacja w budowaniu historii
- Dostosowanie historii do odbiorcy
- Efekt „Wow” – jaka go uzyskać?
- Efekt „Aha”- jak uzyskać wgląd?
- Zasady storytellingu wg Jonah Sachs, Nick Morgan, Lisa Bloom
- Po czym poznamy, że historia „zadziałała”
- Inspiracje z TED
IV. Przygotowanie porywających historii
- Poszukiwanie inspirujących przypadków
- Cel i efekt jaki chcemy uzyskać swoją historią
- Checklista czynności niezbędnych w przygotowaniu adekwatnej historii
- Tworzenie banku historii na różne okazje
- Gdzie szukać inspiracji i przykładów opowieści biznesowych?
- Kiedy i gdzie, dla kogo i jaka historia? Dopasowanie do sytuacji
Dzień 2
V. Schemat narracyjny w storytellingu
- Zastosowanie monomitu w historii – przykłady, wady i zalety
- Bohater w podróży – kluczowe zasady stosowania monomitu w opowieści
- Puenta – jak uzyskać efekt zaskoczenia?
- Na czym polega skuteczny scenariusz opowiadanych historii?
VI. Zastosowanie storytellingu w organizacji
- Schemat skutecznej komunikacji Jacobsona
- Przykłady znanych mówców ze świata biznesu
- Jak uczynić misję, wizję i wartości firmy atrakcyjne poprzez historie
- Cechy i kompetencje Lidera jako storytellera
- Rodzaje opowieści biznesowych i ich zastosowanie
VII. Nasze historie - warsztat
- Przygotowanie historii przez uczestników w oparciu poznane zasady
- Prezentacja – rejestracja kamerą
- Feedback
Korzyści
- Uczestnicy poznają korzyści ze stosowania storytellingu w biznesie.
- Uczestnicy dowiedzą się jakie już posiadają cechy i predyspozycje do opowiadania historii.
- Uczestnicy doświadczą na sobie siły oddziaływania historii.
- Uczestnicy uświadomią sobie neurologiczne mechanizmy zachodzące w mózgach odbiorców opowieści.
- Uczestnicy poznają i będą potrafili zastosować schematy i struktury skutecznego opowiadania historii.
- Uczestnicy nabędą umiejętności przygotowania się do stworzenia i opowiedzenia historii.
- Uczestnicy dowiedzą się jak „wpleść” historie wzmacniające przekaz do spotkań, prezentacji i wystąpień.
- Użytkownicy przejdą gruntowny trening opowiadania historii i pozyskają konstruktywny feedback wpierający jego umiejętności w tym zakresie.
Uczestnik
Szkolenie super, jestem bardzo zadowolony. Trener wykazał się profesjonalizmem, rzetelnością i wysokimi zdolnościami interpersonalnymi. Wiedza przekazywana była w sposób jasny i przejrzysty. Gorąco polecam !!!
Najbliższa edycja szkolenia
22-23.04.2024 / Dąbrowa Górnicza
data / Miasto
2600,00 PLN
cena netto / os.
zapisz się na szkolenie