GREEN BELT LEAN SIX SIGMA - SZKOLENIE CERTYFIKOWANE

Filozofia Lean Management jest sprawdzoną koncepcją, którą z powodzeniem stosuje wiele firm w Polsce jak i za granicą. Szczupłe zarządzanie oparte na ciągłym doskonaleniu, eliminacji marnotrawstw, współpracy zespołowej i maksymalizacji jakości zwiększa konkurencyjność organizacji na rynku.

Program Akademii łączy w sobie niezbędną wiedzę z zakresu doskonalenia procesów z umiejętnościami stosowania filozofii Lean w praktyce. Aby umożliwić zrozumienie istoty Lean Management – zajęcia prowadzone są w formie warsztatu aktywizującego wraz z licznymi grami symulacyjnymi i biznesowymi, a także w formie mini wykładów.

DLA KOGO

Akademia przeznaczona jest dla przedsiębiorców, kadry kierowniczej wyższego i średniego szczebla, pracowników działów Lean, Kaizen, Ciągłego doskonalenia, specjalistów oraz inżynierów zajmujących się optymalizacją procesów w firmach oraz wszystkich osób zainteresowanych tematyką szczupłego zarządzania chcących zwiększyć swoje umiejętności i kompetencje w zakresie doskonalenia procesów.

KORZYŚCI

Akademia gwarantuje zwiększenie umiejętności w zakresie kompetencji miękkich niezbędnych do wprowadzenia kultury Lean w organizacji, a także poznanie praktycznych narzędzi niezbędnych do optymalizowania procesów w firmie.

Program AKADEMII:

Główne koncepcje doskonalenia procesów 

  • TOC. Teoria ograniczeń
  • SixSigma. Metoda zarządzania jakością oparta na statystyce
  • TPS. System Produkcyjny Toyota
  • KAIZEN

Zagraj w Lean. Gra symulująca proces produkcyjny 

  • Podstawy szczupłego zarządzania
  • Podstawowe narzędzia stosowane w Lean Manufacturing
  • Mierniki efektywności procesów
  • Rezultaty wynikające z zastosowania narzędzi Lean

5S. Organizacja miejsca pracy i zarządzanie wizualne

  • Analiza sytuacji
  • Czerwone etykiety
  • Organizacja stanowiska pracy – 5S
  • Audyty obszarów
  • Informacja wizualna a zarządzanie wizualne
  • Wizualizacja efektywności za pomocą wskaźników
  • Case study z wdrożenia (video) – Case Study Mostostal Kraków

Praca standaryzowana 

  • Czas taktu a czas cyklu
  • Pełne obciążenie pracą
  • Aspekty BHP, jakościowe i efektywność w procesie standaryzacji
  • Dokumentacja standardu
  • Case study z wdrożenia (video) – Case study Libru Sea

Rozwiązywanie problemów 

  • PDCA
  • Zastosowanie Diagramu Ishikawy w rozwiązywaniu problemów
  • Metoda 5 Why jako droga do poszukiwania źródła problemów
  • Grupowe generowanie możliwych rozwiązań z wykorzystaniem metody superpozycji i klasycznej burzy mózgów
  • Generowanie rozwiązań w oparciu o model GROW
  • Ocena możliwych rozwiązań z wykorzystaniem najpopularniejszych macierzy
  • Case study z wdrożenia systemu rozwiązywania problemów w Banu BNP Paribas

Kaizen. Ciągłe doskonalenie procesów 

  • Analiza brakowości w procesie
  • Kaizen jako metoda generowania usprawnień
  • Zasady prowadzenia warsztatów Kaizen opartych o PDCA
  • System sugestii pracowniczych –Kaizen Box i rezultaty z jego wprowadzenia
  • Proces zbierania, oceniania i wdrażania sugestii pracowniczych
  • Sposoby wynagradzania pracowników w systemie Kaizen Box
  • Komunikacja wewnętrzna projektu Kaizen Box
  • Case study z firmy ESAB

Lean in supply chain – gra symulacyjna 

  • Wybór dostawców
  • Ocena jakości dostawców
  • Zarządzanie zapasami
  • Wielkość zapasów
  • Kolejkowanie (FIFO, LIFO)
  • System Kanban
  • Dostarczanie surowców do stanowiska pracy – rola mleczarza – DS. SMITH

VSM. Mapowanie strumienia wartości – case study 

  • Cele mapowania
  • Metodyka mapowania
  • Rezultaty mapowania
  • Mapa stanu obecnego ćwiczenie mapowania procesu na bazie video
  • Identyfikacja wąskich gardeł i marnotrawstw w procesie
  • Generowanie rozwiązań do mapy procesu przyszłego
  • Mapa stanu przyszłego
  • Case study z wdrożenia - Azoty

TWI – instruktarz stanowiskowy 

  • Czym jest TWI + historia
  • Co daje TWI
  • Standaryzacja z wykorzystaniem TWI
  • Adaptacja pracownika z wykorzystaniem TWI
  • Case Study – ES SYSTEM K

Lean Leader. Przywództwo w kulturze Lean

  • Jak zaangażować całą organizację w proces usprawnień
  • Obowiązki i rola lidera
  • Lean to nie tylko narzędzia
  • Gnać przed sobą czy sprawiać aby podążali za tobą?
  • Poziomy przywództwa

TPM. Zarządzanie sprawnością maszyn i urządzeń

  • Cele i filary TPM
  • Autonomiczne utrzymanie ruchu
  • Narzędzia stosowane w TPM
  • Wskaźniki OE i OEE
  • Zarządzanie awariami i przeglądami
  • Eliminowanie awarii
  • Case study Atlas

SMED. Szybkie przezbrojenie maszyn 

  • Czynności wewnętrzne
  • Czynności zewnętrzne
  • Obserwacje procesu
  • Generowanie usprawnień w procesie przezbrojeń
  • Smed na podstawie nagrań video
  • Case study Bilplast

Teoria Hoshin Kanri vs. teoria zarządzania przez cele 

  • Budowanie zrozumienia pracowników poprzez przełożenie dźwigni wzrostu na aktywności, które na co dzień wykonują
  • Metody wyznaczania celów
  • Sposoby wizualizacji i monitorowania celów i projektów
  • Case study Hager Polo

Koszt uczestnictwa to 9 600 PLN netto za 20 sesji.

Na cenę składają się :

  • Konsultacje i ścisła współpraca z wykładowcami-praktykami, dopracowanie programu do indywidualnych potrzeb uczestników oraz postawionych celów
  • Przygotowanie i wydanie certyfikatu z hologramem na zakończenie programu
  • Konsultacje e-mailowe z trenerem przez 30-dni po zakończonej Akademii
  • Zadania wdrożeniowe postwork

Yelow Belt – egzamin – koncepcja wynikająca z case study.
Po ukończeniu kursu proponujemy podejście do egzaminu Green Belt. Wiąże się on z realizacja projektu optymalizacyjnego, który przyniesie min. 15 000 PLN oszczędności w skali roku. Egzamin polega na opisaniu problemu i metod dojścia do rozwiązania wraz ze szczegółowym opisem tych działań i podlega obronie pracy. Uczestnik otrzymuje certyfikat Brainstorm Group w zakresie Green Belt Six Sigma.

Można także uzyskać certyfikat Black Belt – wiąże się to z dodatkowym kursem – 32h i projektem optymalizacyjnym na 50 000 PLN
 

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

szkolenia@brainstorm.biz.pl