PREAMBUŁA

Dążąc do zapewnienia swoim Klientom usług najwyższej jakości, pragnąc dochowywać staranności i rzetelności wobec kontrahentów oraz chcąc działać na rzecz dobra pracowników, Skarbu Państwa oraz środowiska naturalnego, Zarząd Brainstorm Group Sp. z o.o. uchwala i wdraża w Spółce Kodeks Etyki. Niniejszym my, Brainstorm Group Sp. z o.o., zobowiązujemy się, że:


I. STOSUNKI Z KLIENTAMI

  1. Dostarczać będziemy usługi prezentujące realną wartość dla Klianta, najwyższej możliwej jakości, wykonane z wszelkimi zasadami sztuki i aktualnej wiedzy oraz najlepszymi praktykami. Gwarantujemy zgodność ze standardami krajowymi i/lub zagranicznymi.
  2. Nie będziemy podawać niepełnych bądź wprowadzających w błąd informacji dotyczących świadczonych i oferowanych usług.
  3. Prowadząc działania marketingowe będziemy unikać podawania informacji nieprawdziwych, niepełnych czy nadmiernie korzystnie i niezgodnie ze stanem faktycznym przedstawiających rzeczywistość.
  4. Zapewnimy Klientom usługi posprzedażowe.
  5. Nie będziemy wręczać ani przyjmować jakichkolwiek korzyści o charakterze majątkowym, w szczególności w celu wywarcia wpływu lub uzyskania korzystniejszej pozycji rynkowej.
  6. Nie będziemy prowadzić nieuczciwych ani też niezgodnych z prawem działań marketingowych.
  7. Wszelkie informacje o charakterze poufnym otrzymane od Klientów będziemy traktować i chronić z taką samą starannością, jak chronimy tajemnice własnego przedsiębiorstwa.

II. STOSUNKI Z PRACOWNIKAMI

  1. Nasze stosunki z pracownikami oparte będą na szacunku.
  2. Przyjęcia, awanse i zwolnienia odbywać się będą wyłącznie w oparciu o ocenę kwalifikacji wymaganych na danym stanowisku oraz rzetelnej i obiektywnej oceny wykonywanej pracy.
  3. Pracownicy nie będą dyskryminowani ze względu na rasę, religię, narodowość, kolor skóry, wiek, płeć, stan cywilny czy inwalidztwo.
  4. Będziemy starali się prowadzić z pracownikami możliwie klarowną komunikację w obszarach oceny ich pracy oraz perspektyw zatrudnienia.
  5. Zapewnimy czyste, przestronne i bezpieczne środowisko pracy zgodne ze standardami BHP oraz przepisami prawa.
  6. Zapewnimy poufność wszelkich danych przekazywanych przez pracowników, a w szczególności wysokości wynagrodzenia oraz danych medycznych.
  7. Zastosujemy przejrzystą politykę wynagradzania z uwzględnieniem indywidualnego wkładu każdego z pracowników w rozwój Spółki.
  8. Zapewnimy pracownikom warunki do podnoszenia kwalifikacji i będziemy wspierać ich w rozwoju kariery w Spółce.
  9. Prowadzić będziemy czytelną komunikację celów działalności jak i zadań dla poszczególnych stanowisk.
  10. Jakiekolwiek przejawy maltretowania psychicznego lub fizycznego, molestowania seksualnego czy jakichkolwiek innych działań niosących uszczerbek na dobrostanie psychicznym pracowników nie będą tolerowane i będą natychmiast zwalczane.
  11. Stworzone zostaną procedury dotyczące szczególnych obowiązków wobec pracowników zbliżających się do przejścia na emeryturę.
  12. Skutecznie wdrożony zostanie odpowiednio skonstruowany zbiór procedur rozstrzygania sporów wewnętrznych.
  13. Dążyć będziemy do jak najpełniejszej komunikacji z pracownikami, uznając potrzebę dialogu w relacjach pracodawca – pracownik.
  14. Charakter zawieranych z pracownikami umów będzie w każdym przypadku pozostawał dopuszczony przepisami prawa. Umowy cywilno-prawne zawierane będą jedynie w dopuszczalnych przypadkach.
  15. W przypadku zwolnienia pracownika Spółka podejmie starania w celu pomocy przy znalezieniu nowej pracy.

III. STOSUNKI Z KONTRAHENTAMI

  1. Zobowiązujemy się do: opierania stosunków z kontrahentami na wzajemnym zaufaniu, do dokonywania płatności za wykonane usługi w terminie oraz zgodnie z ustalonymi warunkami handlowymi.
  2. Rozumiejąc, że przyjmowanie prezentów lub innych korzyści przez pracowników kontrahenta może powodować niekorzystną interpretację takich sytuacji, winny być przestrzegane następujące reguły: nie należy nakłaniać do przyjęcie prezentów rzeczowych ani też wręczać pieniężnych; akceptowalne jest wręczanie małych, tradycyjnych i okolicznościowych upominków, o ile nie powodują powstania odczucia zobowiązania; wszelkie wyświadczane czy otrzymywane przysługi winny być komunikowane przełożonym.
  3. Szczegóły stosunków łączących Spółkę z kontrahentami będą traktowane jako informacje poufne.

IV. STOSUNKI Z KONKURENCJĄ

  1. Wszelkie działania konkurencyjne prowadzić będziemy zgodnie z zasadami uczciwego współzawodnictwa.
  2. Nie będziemy rozmyślnie podważać reputacji konkurencji, szczególnie rozpowszechniając niepotwierdzone lub nieprawdziwe informacje.
  3. Nie będziemy próbowali nielegalnie pozyskiwać informacji poufnych dotyczących
  4. konkurencji.
     

V. ŚRODOWISKO NATURALNE

Zobowiązujemy się do wysokiego stopnia odpowiedzialności za środowisko naturalne w toku prowadzenia działalności Spółki oraz do krzewienia świadomości tej odpowiedzialności pośród pracowników.

VI. POSZANOWANIE PRAWA

  1. Wszelkie działania Spółki prowadzone będą z pełnym poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa.
  2. Spółka nie będzie traktowała w sposób uprzywilejowany polityków i przedstawicieli władzy.
  3. Ze szczególną uważnością będziemy stosować się do przepisów Ustawy o zamówieniach publicznych.

VII. WDROŻENIE KODEKSU

Wdrożenie kodeksu połączone będzie z budowanie wśród pracowników świadomości etycznej biznesu, poparte będzie ciągłym doskonaleniem w tym zakresie oraz objęte zostanie stałym monitorowaniem.