PREAMBUŁA
Dążąc do zapewnienia swoim Klientom usług najwyższej jakości, pragnąc dochowywać staranności i rzetelności wobec kontrahentów oraz chcąc działać na rzecz dobra pracowników, Skarbu Państwa oraz środowiska naturalnego, Zarząd Brainstorm Group Sp. z o.o. uchwala i wdraża w Spółce Kodeks Etyki. Niniejszym my, Brainstorm Group Sp. z o.o., zobowiązujemy się, że:
I. STOSUNKI Z KLIENTAMI
- Dostarczać będziemy usługi prezentujące realną wartość dla Klianta, najwyższej możliwej jakości, wykonane z wszelkimi zasadami sztuki i aktualnej wiedzy oraz najlepszymi praktykami. Gwarantujemy zgodność ze standardami krajowymi i/lub zagranicznymi.
- Nie będziemy podawać niepełnych bądź wprowadzających w błąd informacji dotyczących świadczonych i oferowanych usług.
- Prowadząc działania marketingowe będziemy unikać podawania informacji nieprawdziwych, niepełnych czy nadmiernie korzystnie i niezgodnie ze stanem faktycznym przedstawiających rzeczywistość.
- Zapewnimy Klientom usługi posprzedażowe.
- Nie będziemy wręczać ani przyjmować jakichkolwiek korzyści o charakterze majątkowym, w szczególności w celu wywarcia wpływu lub uzyskania korzystniejszej pozycji rynkowej.
- Nie będziemy prowadzić nieuczciwych ani też niezgodnych z prawem działań marketingowych.
- Wszelkie informacje o charakterze poufnym otrzymane od Klientów będziemy traktować i chronić z taką samą starannością, jak chronimy tajemnice własnego przedsiębiorstwa.
II. STOSUNKI Z PRACOWNIKAMI
- Nasze stosunki z pracownikami oparte będą na szacunku.
- Przyjęcia, awanse i zwolnienia odbywać się będą wyłącznie w oparciu o ocenę kwalifikacji wymaganych na danym stanowisku oraz rzetelnej i obiektywnej oceny wykonywanej pracy.
- Pracownicy nie będą dyskryminowani ze względu na rasę, religię, narodowość, kolor skóry, wiek, płeć, stan cywilny czy inwalidztwo.
- Będziemy starali się prowadzić z pracownikami możliwie klarowną komunikację w obszarach oceny ich pracy oraz perspektyw zatrudnienia.
- Zapewnimy czyste, przestronne i bezpieczne środowisko pracy zgodne ze standardami BHP oraz przepisami prawa.
- Zapewnimy poufność wszelkich danych przekazywanych przez pracowników, a w szczególności wysokości wynagrodzenia oraz danych medycznych.
- Zastosujemy przejrzystą politykę wynagradzania z uwzględnieniem indywidualnego wkładu każdego z pracowników w rozwój Spółki.
- Zapewnimy pracownikom warunki do podnoszenia kwalifikacji i będziemy wspierać ich w rozwoju kariery w Spółce.
- Prowadzić będziemy czytelną komunikację celów działalności jak i zadań dla poszczególnych stanowisk.
- Jakiekolwiek przejawy maltretowania psychicznego lub fizycznego, molestowania seksualnego czy jakichkolwiek innych działań niosących uszczerbek na dobrostanie psychicznym pracowników nie będą tolerowane i będą natychmiast zwalczane.
- Stworzone zostaną procedury dotyczące szczególnych obowiązków wobec pracowników zbliżających się do przejścia na emeryturę.
- Skutecznie wdrożony zostanie odpowiednio skonstruowany zbiór procedur rozstrzygania sporów wewnętrznych.
- Dążyć będziemy do jak najpełniejszej komunikacji z pracownikami, uznając potrzebę dialogu w relacjach pracodawca – pracownik.
- Charakter zawieranych z pracownikami umów będzie w każdym przypadku pozostawał dopuszczony przepisami prawa. Umowy cywilno-prawne zawierane będą jedynie w dopuszczalnych przypadkach.
- W przypadku zwolnienia pracownika Spółka podejmie starania w celu pomocy przy znalezieniu nowej pracy.
III. STOSUNKI Z KONTRAHENTAMI
- Zobowiązujemy się do: opierania stosunków z kontrahentami na wzajemnym zaufaniu, do dokonywania płatności za wykonane usługi w terminie oraz zgodnie z ustalonymi warunkami handlowymi.
- Rozumiejąc, że przyjmowanie prezentów lub innych korzyści przez pracowników kontrahenta może powodować niekorzystną interpretację takich sytuacji, winny być przestrzegane następujące reguły: nie należy nakłaniać do przyjęcie prezentów rzeczowych ani też wręczać pieniężnych; akceptowalne jest wręczanie małych, tradycyjnych i okolicznościowych upominków, o ile nie powodują powstania odczucia zobowiązania; wszelkie wyświadczane czy otrzymywane przysługi winny być komunikowane przełożonym.
- Szczegóły stosunków łączących Spółkę z kontrahentami będą traktowane jako informacje poufne.
IV. STOSUNKI Z KONKURENCJĄ
- Wszelkie działania konkurencyjne prowadzić będziemy zgodnie z zasadami uczciwego współzawodnictwa.
- Nie będziemy rozmyślnie podważać reputacji konkurencji, szczególnie rozpowszechniając niepotwierdzone lub nieprawdziwe informacje.
- Nie będziemy próbowali nielegalnie pozyskiwać informacji poufnych dotyczących
- konkurencji.
V. ŚRODOWISKO NATURALNE
Zobowiązujemy się do wysokiego stopnia odpowiedzialności za środowisko naturalne w toku prowadzenia działalności Spółki oraz do krzewienia świadomości tej odpowiedzialności pośród pracowników.
VI. POSZANOWANIE PRAWA
- Wszelkie działania Spółki prowadzone będą z pełnym poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa.
- Spółka nie będzie traktowała w sposób uprzywilejowany polityków i przedstawicieli władzy.
- Ze szczególną uważnością będziemy stosować się do przepisów Ustawy o zamówieniach publicznych.
VII. WDROŻENIE KODEKSU
Wdrożenie kodeksu połączone będzie z budowanie wśród pracowników świadomości etycznej biznesu, poparte będzie ciągłym doskonaleniem w tym zakresie oraz objęte zostanie stałym monitorowaniem.