Szkoliliśmy pracowników firmy PGE Energia Ciepła S.A.
Jak działać kreatywnie i rozwiązywać problemy w sytuacjach awaryjnych? Jest to jedna z najtrudniejszych umiejętności. Z technikami i narzędziami pomagającymi szukać źródeł awarii zmierzyli się członkowie komisji awaryjnych PGE ENERGIA CIEPŁA S.A. w dniach 27-28 kwietnia w ośrodku szkoleniowym EL Best w Krasnobrodzie.
Jest to szczególnie ważne bo aktualne wymagania powodują, że awarie są usuwane pod napięciem. Poza analizowaniem sytuacji awaryjnych głównym aspektem było pobudzanie do kreatywnego myślenia ćwiczeniami i redukcja stresu podczas którego nasz mózg generuje tylko znane i w miarę sprawdzone rozwiązania. Negatywny nastrój aktywizuje struktury pamięciowe w wąskim zakresie, ale głęboko, co nie sprzyja tworzeniu powiązań między odległymi elementami wiedzy.
Nowe i ciekawe niestandardowe połączenia powstają kiedy uaktywniamy odległe elementy wiedzy nie powiązane w sposób oczywisty – temu sprzyja kreatywne szukanie przyczyn i rozwiązań powstających awarii. Więc z wykorzystaniem psychologii poznawaliśmy zasadę ludyczności, racjonalnej irracjonalności oraz metody Ishikawy, 5 Why i innych.