Savoir vivre

16-17.12.2024 / Online
data / Miasto
2600,00 PLN
cena netto / os.
Zobacz pozostałe terminy
Opis szkolenia

Savoir vivre nie jest tylko domeną dyplomacji, lecz codzienną koniecznością w biznesie i życiu osobistym. To nie tylko kwestia tego kto komu się przedstawia pierwszy lub tego kto komu powinien ustąpić miejsca w tramwaju czy autobusie. To również kwestia kultury języka, stroju, zachowania na spotkaniach różnego rodzaju, również zdalnych, podczas podróży służbowych czy przy stole. Savoir vivre stał się jednym z najważniejszych wyznaczników profesjonalizmu firmy lub instytucji. Umiejętność właściwego zachowania się w każdej sytuacji przestała być już umiejętnością pożądaną dla wybranych, stała się niezbędną kompetencją dla wszystkich. Savoir-vivre obowiązuje zarówno podczas spotkań biznesowych, urzędowych jak i towarzyskich, zaś znajomość zasad etykiety ułatwia odnaleźć się w każdej, nawet najtrudniejszej sytuacji. Savoir-vivre przetłumaczyć można jako „sztuka życia”.

Dla kogo?

Szkolenie dedykowane jest dla wszystkich, którzy chcą nabyć umiejętności właściwego zachowania się w każdej sytuacji oraz poznać obowiązujące zasady zarówno podczas spotkań biznesowych, urzędowych jak i towarzyskich.

Korzyści
  • Uczestnicy poznają czym jest savoir vivre i jakimi zasadami się rządzi.
  • Uczestnicy dowiedzą się jak organizować przestrzeń podczas spotkań i konferencji.
  • Uczestnicy będą potrafili prowadzić spotkania zdalne i videopołączenia.
  • Uczestnicy nabędą umiejętności przeprowadzania udanych rozmów kurtuazyjnych (small talk).
  • Uczestnicy uświadomią sobie, że savoir vivre jest umiejętnością przydatną codziennie, nie tylko podczas wyjątkowych okazji.

Program szkolenia

Dzień 1
  • Wprowadzenie 
    I. Czym jest savoir vivre

    - Na jakich filarach się opiera?
    - Jakie wartości towarzyszą osobie umiejącej właściwie się zachować w różnych sytuacjach?
    - Co zrobić, gdy nie znamy konkretnej reguły w danej sytuacji?
    - Jak sobie radzić z sytuacjami wątpliwymi i niejednoznacznymi?

    II. Zasady precedencji 
    - Precedencja oficjalna i towarzyska – inne reguły
    - Zasady pierwszeństwa w życiu zawodowym (np. kto ma pierwszeństwo – młody szef, czy dojrzała sekretarka?)
    - Jak się witać i przestawiać
    - Zasady przedstawiania innych osób na spotkaniach
    - Autoprezentacja i budowanie autorytetu

    III. Rozmowy kurtuazyjne, small talk
    - Zasady i przebieg small talk
    - Co mówić o sobie w różnych sytuacjach
    - Reguły budowania autorytetu bez popisywania się
    - Jak słuchać i poznawać drugiego człowieka
    - Tematy do small talk
    - Tematy zakazane w small talk

    IV. Savoir vivre w podróży 
    - Miejsca w samochodzie
    - Kolejność wsiadania i wysiadania
    - Precedencja zależna od… deszczu
    - Prezes kierowcą / kierowca prezesa i inne wyzwania podczas podróży biznesowych

    V. Savoir vivre przy stole
    - Rodzaje przyjęć służbowych
    - Rodzaje przyjęć towarzyskich
    - Sposób czytania zaproszeń
    - Nakrywanie do stołu
    - Zachowanie przy stole
    - Korzystanie ze sztućców
    - Egzotyczne potrawy
    - Serwowanie i spożywanie alkoholi

    VI. Savoir vivre w pracy zdalnej
    - Prowadzenie spotkania zdalnego – wyzwanie dla gospodarza
    - Rozpoczynanie i kończenie spotkania zdalnego
    - „Halo, czy mnie widać i słychać?” – rozwiązywanie problemów technicznych 
    - Kontraktowanie zasad pracy
    - Prowadzenie dyskusji zdalnej
    - Praca z kamerą – błędy i zasady

Dzień 2
  • VII. Savoir vivre przez telefon
    - Rozpoczynanie rozmowy
    - Zagajenia
    - Zapytanie o czas
    - Kto kończy rozmowę
    - Kto oddzwania, gdy przerwało połączenie
    - Praca głosem, artykulacja i dykcja podczas rozmów telefonicznych

    VIII. Savoir vivre w korespondencji papierowej
    - Ludzie listy piszą – czy nadal jeszcze?
    - Korespondencja papierowa
    - Dopiski odręczne
    - Zasady tytułowania i podpisywania listów 
    - Wielka różnica między „Z wyrazami szacunku” a „Z wyrazami należnego szacunku”

    IX. Savoir vivre w korespondencji elektronicznej
    - Zasada SMART i unikanie nieporozumień
    - Rozpoczynanie i kończenie e-maili
    - O co chodzi z tym mailowym „Witam”
    - Buźki i słoneczka czyli emotikony i emoji
    - Percepcja ludzka i jak sprawić, by czytali i rozumieli to, co piszemy

    X. Savoir vivre wobec osób z niepełnosprawnością
    - Jak się zachowywać wobec osób z niepełnosprawnością
    - Pomagać, czy nie pomagać
    - Stosowanie słownictwa – np. czy osobie poruszającej się na wózku można powiedzieć „Chodźmy”, a osobie niewidzącej „Do zobaczenia”
    - Tworzenie ułatwień dla osób z niepełnosprawnościami
    - Rozmowa z udziałem tłumacza języka migowego
    - Zachowanie wobec opiekunów osób z niepełnosprawnościami

    XI. Savoir vivre w ubiorze
    - Rodzaje strojów kobiecych i męskich
    - Czym się różnic business casual od business formal
    - Co z modą na sneakersy
    - Używanie zapachów
    - Zasady makijażu dziennego i wieczorowego

“Patrz szeroko. I nawet kiedy wydaje ci się, że patrzysz szeroko – ciągle patrz jeszcze szerzej.”

Robert Baden-Powell
Doświadczenie:

Ma za sobą ponad 6000 godzin poprowadzonych warsztatów dla różnych grup zawodowych i stanowisk – od operatorów maszyn po dyplomatów, od nauczycieli szkół artystycznych po dyrektorów hut i kopalń. Jako asesor w sesjach AC/DC obserwowała i udzieliła informacji zwrotnej blisko setce osób. Zrealizowała ponad 80 godzin sesji coachingowych, w tym 30 pod superwizją.

Jej obszary specjalizacji to rozwój kompetencji menedżerskich, praca zespołowa i współpraca, komunikacja interpersonalna w biznesie, zarządzanie efektywnością osobistą i zespołu, trening trenerów. Zajmuje się również Assessment / Development Center – jako asesor i Mystery Shoper – jako konsultant.

Magdalena Olechnowicz Magdalena Olechnowicz
Koordynator szkolenia

Najbliższa edycja szkolenia

16-17.12.2024 / Online
data / Miasto
2600,00 PLN
cena netto / os.