Asesor AC/DC

03-04.02.2025 / Warszawa
data / Miasto
2600,00 PLN
cena netto / os.
Zobacz pozostałe terminy
Opis szkolenia

Kluczowym celem dla organizacji jest pozyskiwać i zatrzymywać najlepszych pracowników, którzy pracując z wysoką motywacją wewnętrzną, będą spełniali a nawet przekraczali oczekiwania w zakresie realizacji celów i jakości działania. Metoda Assessment Center pomaga w trafnym doborze odpowiednich kandydatów, a Development Center – w prawidłowym rozwijaniu i wykorzystywaniu ich talentów (oraz redukowaniu deficytów kompetencyjnych). Niestety obecny rynek po nazwą AC/DC rozumie różne zjawiska, których trafność często jest znikoma. Dlatego tak potrzebni są wykształceni asesorzy, zarówno jako konsultanci zewnętrzni, jak i specjaliści w ramach organizacji. W programie „Asesor AC/DC” przeprowadzimy liczne symulacje pracy asesorskiej, w oparciu o najlepsze praktyki i międzynarodowe wytyczne, pomożemy w wypracowaniu gotowych wzorców do użycia w organizacjach oraz zbudujemy i udoskonalimy kompetencje, jakie powinien posiadać asesor.

Dla kogo?

Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które chcą nabyć wiedzę dotyczącą najlepszych standardów przygotowania i przeprowadzenia AC/DC, zgodnie z międzynarodowymi wytycznymi.

* Zgodnie z regulaminem, zastrzegamy sobie możliwość zmiany trenera dedykowanego do przeprowadzenia szkolenia bez podawania jakichkolwiek przyczyn, na prowadzącego o takich samych kwalifikacjach, wiedzy i doświadczeniu, aby zapewnić odpowiedni poziom merytoryczny omawianych zagadnień.

Korzyści
  • Nabycie przez uczestników wiedzy dotyczącej najlepszych standardów przygotowania i przeprowadzenia AC/DC, zgodnie z międzynarodowymi wytycznymi
  • Zapoznanie uczestników z kluczowymi kompetencjami asesora oraz z zasadami prowadzenia wywiadów behawioralnych. Nabycie przez uczestników wiedzy, która umożliwi im: opracowanie przykładowych kompetencje z możliwością ich wykorzystania we własnej organizacj
  • Po udziale w szkoleniu uczestnik będzie mógł pełnić funkcję asesora AC/DC w organizacj

Program szkolenia

Dzień 1
  • I. Metoda Assessment i Development Center
    - Cele i obszary wykorzystania ośrodka oceny Assessment lub Development Center
    - Podobieństwa i różnice między ośrodkami oceny
    - Na jakie wyzwania w rekrutacji odpowiada AC
    - Na jakie wyzwania w procesach rozwoju pracowników odpowiada DC
    - Etapy procesu przygotowania i realizacji sesji AC/DC
    - Przedmiot badania metodą AC/DC: kompetencje i wskaźniki behawioralne
    - Trafność metody

    II. Praktyka rynkowa a prawidłowe standardy sesji AC/DC
    - Co jest nazywane AC/DC a w rzeczywistości nim nie jest?
    - Międzynarodowe wytyczne dla metody AC/DC „The 2014 Guidelines and Ethical Considerations for Assessment Center     
      Operations (6th edition)”
    - Warunki konieczne etyczności, rzetelności i trafności metody
    - Odniesienie badanych elementów (kompetencji i wskaźników behawioralnych) oraz narzędzi do stanowiska, kultury   
      organizacyjnych i strategii organizacji (job-relevant)
    - Stosowanie pojedynczych komponentów metody AC/DC

    III. Celowość stosowania metody AC/DC w procesie oceny kompetencji
    - Zasady obiektywnej oceny uczestników sesji AC/DC
    - Dążność do obiektywizmu a najczęstsze błędy w procesie oceny
    - Błędy percepcyjne po stronie osób badających
    - Asesor surowy, asesor pobłażliwy, asesor niepewny i inne postawy asesorskie
    - Zakłócenia procesu oceny po stronie osób badanych – zniekształcający wpływ stresu i jak go niwelować
    - Sposoby unikania błędów lub zmniejszania siły ich wpływu na jakość oceny
    - Które z wytycznych dla sesji AC/DC zabezpieczają przed poszczególnymi błędami oceny
    - Symulacja obserwacji asesorskich

    IV. Rola i zadania asesorów
    - Kim jest asesor
    - Asesor – rola złożona z wielu ról
    - Kompetencje asesora
    - Trening asesora
    - Współpraca i konflikty miedzy asesorami
    - Zasady doboru osób do pracy asesorskiej i do projektu

    V. Model kompetencyjny jako podstawowe narzędzie dla AC/DC
    - Czym jest kompetencja
    - Elementy wpływające na poziom kompetencji
    - Zachowania jako obserwowalny symptom kompetencji
    - Rodzaje i typy kompetencji
    - Rodzaje opisu kompetencji
    - Skale jakościowe i ilościowe kompetencji
    - Wskaźniki behawioralne
    - Trening opracowania modelu kompetencyjnego
    - Trening formułowania wskaźników behawioralnych
    - Trening przyporządkowania zachowań poszczególnym kompetencjom
    - Trening przyporządkowania zachowań poszczególnym poziomom kompetencji
    - Dobór kompetencji do celu sesji i profilu stanowiska

    VI. Zadania symulacyjne w AC/DC
    - Rodzaje zadań – pula możliwych do wykorzystania typów zadań
    - Od czego zacząć konstruowanie zadania
    - Sposób pisania zadań
    - Struktura i zakres instrukcji dla uczestników
    - Struktura i zakres instrukcji dla asesorów obserwujących
    - Struktura i zakres instrukcji dla asesorów odgrywających role
    - Wyzwania dla piszącego instrukcję – zakres informacji do ujawnienia, pomysł na fabułę itp.
    - Walidacja zadań pod kątem trafności
    - Szacowanie czasu na przygotowanie i realizację zadania w zależności od badanej kompetencji i grupy docelowej
    - Walidacja czasu na przygotowanie i realizację zadania
    - Dobór zadań do badanych kompetencji, kultury organizacyjnej i zakresu zadań na badanym stanowisku
    - Matryca kompetencyjna – które kompetencje badamy w jakich zadaniach
    - Trening tworzenia zadań indywidualnych i grupowych
    - Trening pisania prawidłowej instrukcji do zadania

Dzień 2
  • VII. Wywiad kompetencyjny jako element sesji AC/DC
    - Wywiad kompetencyjny to nie to samo, co wywiad rekrutacyjny
    - Budowa kwestionariusza
    - Prawidłowość pytań
    - Słuchanie i dopytywanie – podstawowe kompetencji asesora przeprowadzającego wywiad
    - Symulacja prowadzenia wywiadu

    VIII. Praca asesora podczas i po sesji
    - Dobre praktyki obserwacji i rejestrowania zachowań
    - Jak prowadzić notatki asesorskie
    - Proces nadawania i uzgadniania ocen
    - Możliwe sytuacje niepożądane podczas sesji uzgadniania ocen przez asesorów
    - Symulacja obserwacji, prowadzenia notatek
    - Symulacja sesji uzgadniania ocen przez asesorów

    IX. Harmonogram sesji AC/DC
    - Rodzaje harmonogramów
    - Sposób tworzenia harmonogramów
    - Zakres informacji dla uczestników
    - Na co warto uważać - najczęstsze błędy przy budowaniu harmonogramu
    - Dobre praktyki w zakresie układu zadań, przerw, czasu na rozpoczęcie sesji
    - Trening tworzenia złożonych harmonogramów wieloelementowych sesji AC/DC

    X. Raporty po sesji AC/DC
    - Różnice w raportach po sesjach AC i DC
    - Zakres i struktura raportu
    - Symulacja tworzenia fragmentu raportu
    - Określanie propozycji rozwojowych w DC
    - Wydawanie rekomendacji w sesjach AC
    - Trening pisania raportów

    XI. Informacja zwrotna po AC/DC
    - Przygotowanie asesora do rozmowy
    - Struktura informacji zwrotnej
    - Kontraktowanie przebiegu informacji zwrotnej z uczestnikiem
    - Błędu feedbacku
    - Rekomendacje rozwojowe a plany rozwojowe uczestnika sesji DC
    - Symulacja udzielania feedbacku po sesji DC
     

“Patrz szeroko. I nawet kiedy wydaje ci się, że patrzysz szeroko – ciągle patrz jeszcze szerzej.”

Robert Baden-Powell
Doświadczenie:

Ma za sobą ponad 6000 godzin poprowadzonych warsztatów dla różnych grup zawodowych i stanowisk – od operatorów maszyn po dyplomatów, od nauczycieli szkół artystycznych po dyrektorów hut i kopalń. Jako asesor w sesjach AC/DC obserwowała i udzieliła informacji zwrotnej blisko setce osób. Zrealizowała ponad 80 godzin sesji coachingowych, w tym 30 pod superwizją.

Jej obszary specjalizacji to rozwój kompetencji menedżerskich, praca zespołowa i współpraca, komunikacja interpersonalna w biznesie, zarządzanie efektywnością osobistą i zespołu, trening trenerów. Zajmuje się również Assessment / Development Center – jako asesor i Mystery Shoper – jako konsultant.

Magdalena Olechnowicz Magdalena Olechnowicz
Koordynator szkolenia

Najbliższa edycja szkolenia

03-04.02.2025 / Warszawa
data / Miasto
2600,00 PLN
cena netto / os.