Coaching menedżerski

19-20.03.2025 / Online
data / Miasto
2600,00 PLN
cena netto / os.
Zobacz pozostałe terminy
Opis szkolenia

Pojęcie i zjawisko coachingu na stałe już umiejscowiło się w Polsce, szczególnie w świecie biznesu. Wielu pracowników i menedżerów odmienia to obco brzmiące słowo przez przypadki i rodzaje. Coach, coachowany, przecoachować – słowa często są używane w dobrej intencji ale nie zawsze ze zrozumieniem tego czym jest rzeczywiście coaching. Celem tego szkolenia jest pokazanie użyteczności coachingu w praktyce menedżerskiej. „Ludzie są jak kwiaty, stworzeni do tego aby się rozwijać” ten cytat André Liége doskonale oddaje to do czego służy coaching. Do ciągłego rozwoju. Cześć menedżerów nadal nie docenia rozmowy z pracownikiem. Brakuje im zrozumienia istoty coachingu i „miękkich” kompetencji aby konstruktywnie rozmawiać z pracownikami. Uważają, że dialog oparty na partnerskich relacjach będzie postrzegany przez pracownika jako słabość szefa. To szkolenie ma ambicje aby zmienić to przekonanie i dostarczyć menedżerom umiejętności słuchania, rozmawiania, budowania dialogu, wzajemnego szacunku, doceniania i zaufania. A to, według wielu współczesnych znawców zarządzania, są cechy prawdziwego lidera.

Dla kogo?

Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które na co dzień zarządzają podległymi im zespołami, osobami. Coaching rozumiany jest jako sposób kontaktowania się ze współpracownikami (filozofia i system zachowań), który służy ich rozwojowi i zwiększaniu efektywności.

* Zgodnie z regulaminem, zastrzegamy sobie możliwość zmiany trenera dedykowanego do przeprowadzenia szkolenia bez podawania jakichkolwiek przyczyn, na prowadzącego o takich samych kwalifikacjach, wiedzy i doświadczeniu, aby zapewnić odpowiedni poziom merytoryczny omawianych zagadnień.

Korzyści
  • Uczestnicy uświadomią sobie rolę i miejsce coachingu w dzisiejszym świecie biznesu.
  • Uczestnicy poszerzą sobie zrozumienie pojęcia coachingu oraz pozna go z różnych punktów widzenia.
  • Uczestnicy poznają kompetencje niezbędne do skutecznego prowadzenia coachingu.
  • Uczestnicy nabędą wiedzę na temat struktury rozmów coachingowych.

Program szkolenia

Dzień 1
  • I. Coaching 360 - spojrzenie z różnych perspektyw, diagnoza tego co już wiemy
    - Przybliżenie uczestnikom pojęcia i zrozumienie coachingu przy pomocy metody 6 kapeluszy Edwarda de Bono 
    - Co wiemy już o coachingu - informacje, fakty, liczby dane
    - Jakie mamy odczucia, emocje, przeczucia i intuicję kiedy myślimy o coachingu Za co można by skrytykować coaching? 
    - Jakie są jego słabe strony?
    - Jakie korzyści i szanse daje menedżerom coaching?
    - Jak można wykorzystać coaching w praktyce menedżerskiej inaczej niż o tej pory?
    - Podsumowanie zebranych informacji, poglądów i opinii - stworzenie wspólnej mind mapy coachingu menedżerskiego w formie plakatu
    - Czym jest a czym nie jest coaching?

    II. Kluczowe cechy i kompetencje menedżera coacha
    - Potrzeby dzisiejszego biznesu i rosnąca rola coachingu w zarządzaniu
    - Dynamika zmian w dzisiejszym świecie i związane z tym wyzwania dla stylu zarządzania pracownikami 
    - Kompetencje psychologiczne i osobowe coacha
    - Kompetencje specjalistyczne i techniczne coacha
    - Stworzenie profilu kompetencyjnego menedżera posługującego się stylem coachingowym w zarządzaniu

    III. Obserwacja zachowań jako pierwszy krok w kierunku rozwoju pracownika
    - Czym są zachowania a czym osądy, stereotypy i uprzedzenia? 
    - Oddzielenie zachowań od osądów
    - Obserwacja pracy na stanowiskach łatwo i trudno kwantyfikowalnych 
    - Narzędzia wspierające obserwacje zachowań

    IV. Umiejętności fundamentalne w procesie coachingu
    - Podmiotowe podejście do pracownika - po pierwsze człowiek
    - Dbaj, wspieraj, rozmawiaj  - trzy filary dobrej relacji z pracownikiem
    - Otwartość, gotowość  na zmianę i znajomość procesu przechodzenia przez zmianę 
    - Koncentracja na rozwiązaniach  - coaching skupiony na rozwiązaniu
    - Budowanie zaufania
    - Budowanie relacji w procesie coachingu

Dzień 2
  • V. Sprawdzone narzędzia coachingowe
    - Techniki aktywnego słuchania ze szczególnym naciskiem na odzwierciedlenie 
    - 3 poziomy słuchania
    - Pytania przydatne w procesie coachingu - otwierające i inspirujące 
    - Pytania, których coach powinien unikać - zamykające i sugerujące
    - Zamiana pytań na stwierdzenia 
    - Siła pauzy w rozmowie 
    - Przeformułowanie
    - Informacja zwrotna 
    - Różne perspektywy 
    - Skalowanie
    - Historie i metafory

    VI. Struktury prowadzenia rozmów coachingowch w relacji menedżer - pracownik
    - Model GROW, IGROW i REGROW
    - Model SCORE 
    - Model GOLD 
    - Model STORM 
    - Model STAGES
    - Kryteria optymalnego doboru modelu rozmowy coachingowej do specyfiki i kultury firmy oraz do pracownika 
    - Praktyczny trening wybranych modeli

    VII. Struktura procesu coachingowego
    - Analiza sytuacji poprzez obserwacje
    - Dobór stylu coachingowego do pracownika 
    - Definiowanie celów i zadań
    - Negocjowanie oczekiwań wobec coachingu 
    - Kontraktowanie w coachingu
    - Monitoring realizowanych celów i zadań
    - Podsumowanie zmiany oraz ustalenie dalszych działań
    - Dobór zadań rozwojowych do możliwości i kompetencji oraz preferencji pracownika

    VIII. JA jako menedżer coach - bilans otwarcia pod kątem mocnych i słabych stron
    - Autodiagnoza na swój własny styl pracy coachingowej
    - Indywidualna siatka celów – auto coaching pod kątem swojego potencjału 
    - Trening rozmów coachingowych w oparciu o scenariusze
    - Konstruktywny feedback

Doświadczenie:
Coaching menedżerski
Koordynator szkolenia

Najbliższa edycja szkolenia

19-20.03.2025 / Online
data / Miasto
2600,00 PLN
cena netto / os.

Zobacz również

Czyste, uporządkowane i wydajne stanowisko pracy nie tylko zwraca uwagę ale zwiększa efektywność pracy. Metodyka 5S jako szereg prostych zasad, pomaga stworzyć bezpieczne, wydajne i ergonomiczne stanowiska pracy. Wdrożenie…

Metodyki  zwinne,  odkąd  powstały,  zdobywają  coraz  większą  popularność  w  wielu  obszarach  biznesu.  Są już  stosowane,  jako  metoda…

Kluczowym celem dla organizacji jest pozyskiwać i zatrzymywać najlepszych pracowników, którzy pracując z wysoką motywacją wewnętrzną, będą spełniali a nawet przekraczali oczekiwania w zakresie realizacji celów i jakości…

W  dzisiejszych czasach wizerunek jest czymś niesłychanie ważnym. Zarówno z perspektywy kandydata do pracy, pracownika, menedżera jak i właściciela firmy. Możliwości jakie daje internet, a w szczególności media…

Niektórzy sprzedawcy niezależnie od okoliczności osiągają wyniki znacznie wyższe od przeciętnej. Nawet jeśli warunki zewnętrzne są wyjątkowo niesprzyjające, ci sprzedawcy są w stanie realizować sprzedaż z ogromną…