Zarządzanie procesem zakupu

20-21.01.2025 / Warszawa
data / Miasto
2600,00 PLN
cena netto / os.
Zobacz pozostałe terminy
Opis szkolenia

Pracując nad efektywnością różnych organizacji zauważyliśmy, że pracownicy działu zakupu i logistyki napotykają w swojej pracy na wiele problemów. Po pierwsze jak ustalić stany minimalne zapasów aby nigdy niczego nie zabrakło, jak zarządzać przepływem komponentów zewnętrznych aby docierały one na czas, jak przewidywać to co jest nieprzewidywalne, jak kwalifikować dostawców gdyż zdarzają się niesolidni, jak ich oceniać i jak dzielić się tą oceną z nimi jak zarządzać kategorią, jak zarządzać alternatywnymi dostawcami itd. Mogliyśmy definiować jeszcze wiele takich pytań. Z naszej perspektywy pracownicy działu zakupu i logistyki rozwijani są z takich kompetencji jak negocjacje, asertywność czy komunikacja ale czy to wystarczy? Czy nie powinno się rozwijać ich z kompetencji eksperckich dotyczących logistyki i zakupu. My myślimy, że tak i dlatego stworzyliśmy szkolenie które ma na celu rozwój kompetencji eksperckich dedykowanych dla działów logistyki i zakupu.

Dla kogo?

Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności eksperckie dotyczące logistyki i zakupu.

* Zgodnie z regulaminem, zastrzegamy sobie możliwość zmiany trenera dedykowanego do przeprowadzenia szkolenia bez podawania jakichkolwiek przyczyn, na prowadzącego o takich samych kwalifikacjach, wiedzy i doświadczeniu, aby zapewnić odpowiedni poziom merytoryczny omawianych zagadnień.

Korzyści
  • Uczestnicy dowiedzą się czym jest zarządzanie zakupami.
  • Uczestnicy będą potrafili identyfikować potrzeby.
  • Uczestnicy poznają sposoby reagowania w sytuacjach konfliktu.
  • Uczestnicy będą potrafili skutecznie opracowywać strategie zakupowe.

Program szkolenia

Dzień 1
  • I. Zarządzanie procesem zakupu
    - czym jest zarządzanie zakupem
    - funkcje zakupowe
    - ewolucja funkcji zakupów
    - ranga i rola zakupów
    - formy zakupów

    2. Pozyskiwanie dostawców i dostarczanie towarów i usług
    - identyfikacja potrzeb
    - opracowanie strategii zakupowych
    - zapytania do wykonawców (RFI, RFQ, RFP, SIWZ, RFSX)
    - ofertowanie i negocjacje
    - przygotowanie i zawieranie umów
    - identyfikacja bieżących potrzeb
    - składanie zamówień
    - odbiór i kontrola jakościowa materiałów i usług
    - rozliczenia finansowe
    - ocena wykonawcy

    3. Drzewo konfliktu w obszarze zakupu
    - rodzaje konfliktów w obszarze zakupu
    - sposoby reagowania w sytuacjach konfliktu
    - zamawiać mniej po wyższej cenie czy więcej po niższej cenie - dylematy w negocjacjach
    - strategie negocjacyjne - dekalog postępowania w negocjacjach
    - zarządzanie stanami magazynowymi (zapas bezpieczeństwa, zapas minimalny, częstotliwość zamawiania)

Dzień 2
  • IV. Metody analityczne w zarządzaniu zakupami
    - Metoda SMART
    - Metoda AHP
    - Macierz Kraljica
    - Czas cyklu zamówień - obliczenia
    - Funkcje procesu zakupowego
    - Obsługa operacyjna procesu zakupowego
    - Zadania działu zakupu i sposoby ich wykonywania

    V. Wyzwania w zarządzaniu zakupami
    - praca działu zakupów w systemie PULL
    - praca z Kanbanami
    - magazyny konsygnacyjne
    - automaty vendingowe
     

“Zmiana nie zawsze oznacza poprawę, ale poprawa wymaga zmiany.”

Winston Churchill
Doświadczenie:

Sebastian Matyniak to wybitna postać w świecie biznesu, łącząca umiejętności inwestora z doświadczeniem konsultanta. Jako Prezes zarządu Brainstorm Group, nie tylko inwestuje w spółki z różnych sektorów, takich jak Hi-tech czy nieruchomości, ale również wprowadza innowacje i realizuje własne idee biznesowe. Posiada bogate doświadczenie w pracy z setkami firm, w których prowadził transformacje i szkolenia.

Absolwent studiów MBA i wielu programów rozwojowych, znany jest z pasji do negocjacji i lean management. Jego firmy cieszą się ponadprzeciętnym wzrostem, a on sam zyskał reputację inspirującego lidera, który dba o ciągłe doskonalenie i efektywne rozwiązania. Sebastian Matyniak, dzięki swojemu zaangażowaniu w Brainstorm Group i szerokiej działalności inwestycyjnej, uosabia połączenie doświadczenia biznesowego z innowacyjnością. Jego sukces w różnych branżach, skuteczność w negocjacjach i pasja do filozofii lean management czynią go nie tylko skutecznym inwestorem, ale także źródłem cennego ‘smart money’.

Dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu, Sebastian Matyniak jest nie tylko finansistą, ale również mentorem i strategiem, wspierającym rozwój biznesowy swoich inwestycji. Więcej informacji o jego osiągnięciach można znaleźć na stronie Brainstorm Group. 

 

 

Sebastian Matyniak Sebastian Matyniak
Koordynator szkolenia

Najbliższa edycja szkolenia

20-21.01.2025 / Warszawa
data / Miasto
2600,00 PLN
cena netto / os.