Zarządzanie zmianą

16-17.12.2021 - Lublin

“Najpierw staraj się zrozumieć, a potem być zrozumianym.”

Stephen Covey
Doświadczenie:

W Brainstorm Group pełni rolę Dyrektora Centrum Zarządzania Wiedzą. Odpowiada za zarządzanie kompetencjami w firmie oraz rekrutację nowych trenerów i badaczy.

Ukończył Politologię na Uniwersytecie Śląskim oraz Zarządzanie Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Jagiellońskim. Certyfikowany konsultant i trener Herrmann Brain Dominance Instrument. Posiada duże doświadczenie menedżerskie i trenerskie. Zrealizował ponad 1200 dni szkoleniowych.

Inni mówią o nim: strażnik wartości, optymista, otwarty i kreatywny, szybko nawiązuje relacje.

Jego wielką pasją jest hokej – wraz ze swoją drużyną w 2009 roku zdobył srebrny medal Mistrzostw Polski Amatorów. Wraz z synem odkrywa drugą pasję - Downhill.

Ireneusz Wolski Ireneusz Wolski
Trener prowadzący szkolenie
Opis szkolenia

Powiedzenie, że w dzisiejszym świecie „trwałe są tylko zmiany” jest już dosyć wyświechtane, czyli pozbawione większego znaczenia z powodu zbyt częstego powtarzania. A jednak, gdy dochodzi do zmiany, którą narzucają nam okoliczności czy organizacja, nadal wewnętrznie przeżywamy to bardzo podobnie, w postaci negatywnych emocji i stresu. Będąc w roli menedżera inicjującego i wdrażającego zmiany, ten stres i dyskomfort jest większy. Często menedżer sam jest postawiony w obliczu zmiany i musi ją wdrożyć na swoim poziomie dla całego zespołu, a nasze szkolenie Zarządzanie zmianą wychodzi na przeciw właśnie tym potrzebom. Najszybszy w historii ludzkości postęp naukowo – techniczny powoduje ciągłą konieczność zmian w naszym otoczeniu biznesowym. Z drugiej strony człowiek nie jest przygotowany do tak szybkich przekształceń. Psychologiczne nie nadążamy za dynamiką zmian w naszym otoczeniu. Dynamiczny rozwój technologii determinuje zmiany społeczne i organizacyjne i tak już pozostanie.

To szkolenie pomoże uczestnikom, do których zaliczają się menedżerowie, członkowie zarządu i przedstawiciele HR, w skutecznym przeprowadzeniu przez zmianę siebie, swojej organizacji, a przede wszystkim swoich pracowników.

Dla kogo?

Szkolenie przeznaczone jest dla każdego, kto w swojej pracy zarządza lub będzie zarządzał ludźmi - Kadra Kierownicza, Menedżerowie średniego i wyższego szczebla oraz wszyscy, którzy chcą zwiększyć swoją efektywność menedżerską.

* Zgodnie z regulaminem, zastrzegamy sobie możliwość zmiany trenera dedykowanego do przeprowadzenia szkolenia bez podawania jakichkolwiek przyczyn, na prowadzącego o takich samych kwalifikacjach, wiedzy i doświadczeniu, aby zapewnić odpowiedni poziom merytoryczny omawianych zagadnień.

Dzień 1
  • I. Wprowadzenie do zarządzania zmianą
    - Gra symulacyjna – doświadczenie zmiany w rzeczywistości szkoleniowej 
    - Wnioski, odczucia, emocje związane z doświadczeniem w grze
    - Zmiana jako konieczność – przyczyny i istota zmian 
    - Zdefiniowanie zmiany – co jest tu a jak jest tam? 
    - Zmiana jako wyprowadzenie ze strefy komfortu 
    - Kiedy podlegam zmianie?
    - Kiedy sam inicjuję zmianę?

    II. Zmiana jako proces i rola lidera w tym procesie
    - Miejsce i rola menedżera w zarządzaniu zmianami na poziomie procesów 
    - Siły wspierające i hamujące zmianę – analiza pola sił Kurta – Lewina 
    - Inkubacja zmiany i „ścieżka wsparcia dla zmiany”
    - Fazy psychologiczne przechodzenia przez zmianę kiedy zmiana jest narzucona
         - zaprzeczenie
         - opór
         - eksperymentowanie
         - zaangażowanie
    - Fazy psychologiczne przechodzenia przez zmianę, kiedy zmiana jest inicjowana przez nas 
    - Dynamika zmiany
    - Reakcje pracowników w zmianie
    - Mój styl reagowania w zmianie – autodiagnoza
    - Proaktywność i kontrsugestywność – wewnętrzni sprzymierzeńcy i wrogowie w przechodzeniu przez zmianę

    III. Radzenie sobie z oporem wobec zmian
    - Przyczyny oporu wobec zmian
    - Błędy organizacyjne i komunikacyjne
    - Przyczyny subiektywnego oporu – lęki, przekonania, złość i projekcje 
    - Rozkład uczestników zmiany – pionierzy i maruderzy
    - Jak wykorzystać pionierów jako ambasadorów zmiany
    - Aktywne uczestnictwo i angażowanie całego zespołu w procesie zmiany 
    - Budowanie ścieżek wsparcia pracowników w fazie oporu  w zmianie 
    - Zarządzanie strukturą zamiast przełamywania oporu

    IV. System komunikacji w zmianie organizacyjnej
    - Skutki braku informacji lub przeciążenia informacyjnego
    - Komunikacja, harmonogram informowania – metody i dobre rady np. małe dawki, odpowiednia kolejność i grupowanie
      danych, cel i kontekst
    - Zarządzanie informacjami i komunikacją poprzez wykorzystanie dostępnych w firmie kanałów – sieć komputerowa, zebrania,
      kontakty indywidualne
    - Rola komunikacji F2F, mailowej i telefonicznej w przełamywaniu oporów 
    - Jak komunikować zmianę różnym stylom osobowości?
    - Bariery komunikacyjne w okresie zmian i sposoby ich przezwyciężania 
    - Sprzężenie zwrotne, jako podstawowa forma kontroli
    - Budowanie strategii wewnętrznego PR dla zmiany
    - Elementy asertywności a wyjaśnianie wątpliwości i klarowanie nieporozumień 
    - Komunikacja niewerbalna a dochodzenie do porozumienia

Dzień 2
  • V. Budowanie empatii menedżerskiej - jak lepiej zrozumieć potrzeby i obawy pracowników?
    - Uświadomienie różnorodności „map” pojęciowych, jakimi posługują się pracownicy 
    - Budowanie mapy empatii pracownika w zmianie
    - Różne typy osobowości i ich podatność na zmianę
    - Jaki styl komunikacji przyjąć w relacji z daną typem osobowości 
    - Orientacja na wspólny problem zamiast na osobę i emocje

    VI. Radzenie sobie z konfliktami w sytuacji zmiany
    - Rodzaje konfliktów w zmianie – co robić gdy pojawi się konflikt?
    - Metody radzenia sobie z sytuacją konfliktową w relacji przełożony – pracownik; pracownik – pracownik; pracownik – zespół;
      zespół – zespół
    - Style reagowania w sytuacji konfliktowej w zmianie 
    - Wady i zalety sytuacji konfliktowej w zmianie
    - Jak wykorzystać konflikt aby przeprowadzić zmianę

    VII. Radzenie sobie ze stresem w sytuacji zmiany 
    - Definiowanie zjawiska stresu – mity a rzeczywistość 
    - Rodzaje stresu występującego w sytuacji zmiany
    - Najczęstsze stresory zidentyfikowane w zmianie organizacyjnej
    - Jak wykorzystać dynamikę stresu angażującego do przełamania fazy oporu pracowników 
    - Identyfikacja źródeł stresu w procesie zmiany
    - Wpływ długotrwałego i destrukcyjnego stresu na akceptację bądź odrzucenie zmiany 
    - Propozycje metod obniżających stres w sytuacji zmiany w organizacji:
         - diagnoza psychologiczna własnych zasobów radzenia sobie ze stresem
         - ćwiczenia i techniki relaksacyjne
         - wizualizacje
         - techniki oparte na oddychaniu i pracy z ciałem
         - racjonalne i irracjonalne postrzeganie rzeczywistości w oparciu o RTZ

Korzyści
  • Uczestnicy dowiedzą się czym jest zmiana i jakie są poszczególne etapy zmiany.
  • Uczestnicy nabędą wiedzę o tym jak zmiana wpływa na motywację ludzi, szczególnie w czasie realizacji projektów.
  • Uczestnicy poznają narzędzia menedżerskie wykorzystywane w procesie zarządzania zmianą.
  • Uczestnicy nabędą wiedzę z zakresu metod asertywnej komunikacji w procesie zmiany.
  • Uczestnicy będą potrafili efektywnie przeprowadzić swój zespół przez proces zmiany i zbudować pozytywne nastawienie części pracowników do zmiany.
  • Uczestnicy przećwiczą sposoby efektywnego komunikowania się w sytuacji zmiany tak, aby wpływać pozytywnie na zespół i ograniczać poziom negatywnego stresu.
  • Uczestnicy nabędą umiejętność przełamywania oporu wobec zmian i zwiększania zaangażowania pracowników w zmianę.
Uczestnik

Szkolenie w pełni profesjonalne. Zawartość merytoryczna oraz otwartość trenera, jego wiedza i dostosowanie się do potrzeb uczestników sprawiło, że z przyjemnością przyswajałem przekazywaną wiedzę. Szkolenie zostało przeprowadzone w sposób bardzo dynamiczny i ciekawy co sprawia, że z czystym sumieniem mogę wszystkim polecić.

Najbliższa edycja szkolenia

16-17.12.2021 / Lublin
data / Miasto
1650,00 PLN
cena netto / os.