Delegowanie i egzekwowanie

30-31.01.2025 / Online
data / Miasto
2600,00 PLN
cena netto / os.
Zobacz pozostałe terminy
Opis szkolenia

Jednym z kluczowych narzędzi w pracy menedżera jest delegowanie zadań. Jeśli menedżer zrobi to niewłaściwie może to prowadzić do spadku efektywności całego zespołu. A na dodatek spowoduje, że sam menedżer będzie miał paradoksalnie więcej pracy. Zdarza się, że menedżerowie rozumieją delegowanie jako odciążanie siebie od wykonywania zadań mniej istotnych. Prawdziwe delegowanie to dzielenie się odpowiedzialnością menadżera z pracownikami. Delegowanie powinno być postrzegane jako forma motywowania pracownika. Ma powodować, że pracownicy czują się docenieni i obdarzeni zaufaniem. Że czują się bardziej zaangażowani w firmę. Menedżer, który nie potrafi delegować, zawsze będzie z tyłu. Jego pracownicy nigdy nie rozwiną się tak jak mogliby się rozwinąć. Konsekwencją takiej sytuacji może stać się to, że pracownicy będą się pytać o wszystko menedżera. Utracą swoją samodzielność i wiarę we własne możliwości. Jeśli menedżer chce w pełni wykorzystać potencjał swojego zespołu musi umiejętnie delegować zadania. Jak to zrobić? Odpowiedzi są zawarte w naszym szkoleniu

Dla kogo?

Szkolenie przeznaczone jest dla osób zainteresowanych delegowaniem zadań oraz skutecznego ich egzekwowania.


* Zgodnie z regulaminem, zastrzegamy sobie możliwość zmiany trenera dedykowanego do przeprowadzenia szkolenia bez podawania jakichkolwiek przyczyn, na prowadzącego o takich samych kwalifikacjach, wiedzy i doświadczeniu, aby zapewnić odpowiedni poziom merytoryczny omawianych zagadnień.

Korzyści
  • Uczestnicy dowiedzą się czym jest delegowanie zadań i czym różni się od ich wyznaczania
  • Uczestnicy poznają przydatne koncepcje i etapy dotyczące delegowania
  • Uczestnicy dowiedzą się, które zadania należy delegować, a których nie powinno się przekazywać pracownikom
  • Uczestnicy poznają dobre praktyki w delegowaniu zadań dzięki wymianie doświadczeń
  • Uczestnicy uświadomią sobie wagę doboru zadania do predyspozycji i kompetencji pracownika
  • Uczestnicy zdobędą umiejętność przydzielania odpowiednich zadań odpowiednim pracownikom
  • Uczestnicy będą potrafili zakomunikować zadanie pracownikowi dostosowując przekaz do jego preferencji

Program szkolenia

Dzień 1
  • I. Delegowanie celów i zadań
    - Czym jest delegowanie zadań – uporządkowanie pojęć i definicji
    - Różne koncepcje delegowania
    - Etapy delegowania zadań pracownikom
    - Rodzaje delegowania w zależności od stopnia złożoności zadania
    - Delegowanie jako element pozafinansowego motywowania
    - Które zadania możemy delegować, a których nie powinniśmy?

    II. Dobre praktyki delegowania obowiązków
    - Zarządzanie czasem wykonania zadania w delegowaniu
    - Buforowanie zwiększające prawdopodobieństwo wykonania zadania w terminie
    - Analiza zdolności, kompetencji i możliwości pracowników w wyborze delegowanych zadań
    - Delegowanie jako czynnik angażujący i motywujący w rozwoju pracowników
    - Komunikowanie delegowanych zadań pracownikom
    - „Budowanie katedry” – jak wyjaśnić miejsce delegowanego zadania w całości
    - Monitorowanie i kontrola oraz statusowanie zleconych zadań
    - Bieżące wspieranie pracownika w realizacji zleconych zadań
    - Podsumowanie zrealizowanego zadania – rozmowa podsumowująca
    - Rozmowa korygująca w sytuacji kryzysu podczas realizacji zadania

    III. Delegowanie zadań w zależności od możliwości pracownika
    Rodzaje zadań a rodzaje kompetencji niezbędnych do wykonania zadania
    Dopasowanie zadań do stopnia rozwoju pracownika i jego zaangażowania
    Różnice między kompetencjami a talentami
    Analiza kompetencji i atutów w swoim zespole
    Delegowanie zadań według predyspozycji i talentów

    IV.Komunikacja delegowanych zadań
    - Kiedy i jak komunikować zadania, które chcemy delegować?
    - Jak „sprzedać” zadanie pracownikowi aby chciał podjąć wyzwanie?
    - Rola poczucia sensu wykonywania zadania delegowanego przez szefa – „buduj katedrę”
    - Wywieranie wpływu i język korzyści w komunikowaniu delegowanych zadań
    - Jak dostosować komunikację do różnych styli osobowości w komunikowaniu zadania?

Dzień 2
  • V. Rozmowa planująca podczas delegowania zadania
    - Przedstawienie celu i zadania
    - Uzgodnienie działań i zakresu odpowiedzialności pracownika
    - Uzgodnienia działań i zakresu wsparcia menedżera
    - Określenie sposobu i czasu monitorowania zadania
    - Podsumowanie i sprawdzenie zrozumienia

    VI. Rozmowa monitorująca status delegowanego zadania
    - Struktura rozmowy monitorującej
    - Porównanie planu z aktualną sytuacją |
    - Analiza sytuacji – oczekiwane efekty działań
    - Weryfikacja i ewentualna korekta zadania
    - Zakres wsparcia ze strony menedżera
    - Ustalenie terminu kolejnego spotkania
    - Podsumowanie, sprawdzenie zrozumienia, kontrakt

    VII. Rozmowa podsumowująca wykonanie delegowanego zadania
    - Struktura rozmowy podsumowującej
    - Podsumowanie realizacji planu i osiągniętego wyniku
    - Informacja zwrotna – postawa pracownika, jakość współpracy z menedżerem, zespołem
    - Wypracowanie wniosków rozwojowych – zmotywowanie pracownika do kolejnych wyzwań

“Zmiana nie zawsze oznacza poprawę, ale poprawa wymaga zmiany.”

Winston Churchill
Doświadczenie:

Sebastian Matyniak to wybitna postać w świecie biznesu, łącząca umiejętności inwestora z doświadczeniem konsultanta. Jako Prezes zarządu Brainstorm Group, nie tylko inwestuje w spółki z różnych sektorów, takich jak Hi-tech czy nieruchomości, ale również wprowadza innowacje i realizuje własne idee biznesowe. Posiada bogate doświadczenie w pracy z setkami firm, w których prowadził transformacje i szkolenia.

Absolwent studiów MBA i wielu programów rozwojowych, znany jest z pasji do negocjacji i lean management. Jego firmy cieszą się ponadprzeciętnym wzrostem, a on sam zyskał reputację inspirującego lidera, który dba o ciągłe doskonalenie i efektywne rozwiązania. Sebastian Matyniak, dzięki swojemu zaangażowaniu w Brainstorm Group i szerokiej działalności inwestycyjnej, uosabia połączenie doświadczenia biznesowego z innowacyjnością. Jego sukces w różnych branżach, skuteczność w negocjacjach i pasja do filozofii lean management czynią go nie tylko skutecznym inwestorem, ale także źródłem cennego ‘smart money’.

Dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu, Sebastian Matyniak jest nie tylko finansistą, ale również mentorem i strategiem, wspierającym rozwój biznesowy swoich inwestycji. Więcej informacji o jego osiągnięciach można znaleźć na stronie Brainstorm Group. 

 

 

Sebastian Matyniak Sebastian Matyniak
Koordynator szkolenia

Najbliższa edycja szkolenia

30-31.01.2025 / Online
data / Miasto
2600,00 PLN
cena netto / os.