“Feedback is the breakfast of the champions"
Ken Blanchard
Feedback jest śniadaniem dla najwybitniejszych, karmią się nim od samego rana. Jest niezwykle ważnym elementem nie tylko w pracy, ale także w codziennym ulepszaniu samego siebie jako człowieka. Wielu z nas może mieć problem zarówno z akceptacją otrzymywanej opinii, jak i z jej efektywnym dawaniem komuś innemu. Budowanie tej świadomości często jest nie lada wyzwaniem zarówno wśród osób, które dają feedback jak i osób, które go przyjmują. Dużo zależy od sposobu „feedbacku". Na ile jest on konstruktywny, opisowy i nie ma charakteru osądu. Jak angażuje rozmówcę, czy go motywuje. Czy widzi dobre intencje od przekazującego, a dla siebie szanse na rozwój. Informacja zwrotna jest pracą u podstaw jeżeli chodzi o budowanie kultury organizacyjnej firmy. Jest szczególnie ważnym elementem doskonalenia pracy ludzi, jak i ulepszania procesów. To od niej wiele zależy Jest punktem wyjścia ale również sposobem na utrzymanie dobrych rzeczy. Często jest źródłem oczekiwanych zmian. W sytuacji konfliktu jawnego, jak i ukrytego jest lekarstwem na poprawę sytuacji.