Dzisiejszy świat opiera się na danych. Dane finansowe, zasady i specjalistyczne nazewnictwo jest często przeszkodą w zrozumieniu otaczającego nas świata i w komunikacji z innymi działami. Nasze szkolenie kierujemy do osób bez przygotowania finansowego, które w codziennej pracy korzystają z danych finansowych i podejmują decyzje na ich podstawie.
Na tym kursie poznasz także podstawowe pojęcia z zakresu finansów i rachunkowości, które pomogą aktywnie uczestniczyć w rozwoju Twojej organizacji i sprawnie komunikować się z działami finansowymi.
Po ukończeniu tego kursu uzyskasz ogólną wiedzę finansową i zrozumienie wpływu swoich decyzji poza własnym obszarem funkcjonalnym.
Finanse dla niefinansistów
Szkolenie dedykowane jest dla właścicieli firm, którzy odczuwają potrzebę nabycia podstawowej wiedzy z zakresu finansów, menedżerów działów niefinansowych, którzy chcą usprawnić komunikację ze współpracownikami z działów finansowych, kierowników i pracowników działów niefinansowych, którzy chcieliby zrozumieć mechanizmy finansowe w przedsiębiorstwie jak również dla wszystkich osób opdowiedzialnych za podejmowanie decyzji niosących skutki finansowe.
* Zgodnie z regulaminem, zastrzegamy sobie możliwość zmiany trenera dedykowanego do przeprowadzenia szkolenia bez podawania jakichkolwiek przyczyn, na prowadzącego o takich samych kwalifikacjach, wiedzy i doświadczeniu, aby zapewnić odpowiedni poziom merytoryczny omawianych zagadnień.
- Poznanie istoty i struktury sprawozdań finansowych.
- Nabycie umiejętności posługiwania się podstawową terminologią z zakresu finansów, rachunkowości i kontrolingu, co ułatwi komunikację z działami finansowymi.
- Zrozumienie podstawowych mechanizmów finansowych występujących w przedsiębiorstwach.
- Zrozumienie wpływu działań biznesowych na sytuację finansową przedsiębiorstwa oraz na sprawozdanie finansowe.
- Nabycie umiejętności wyciągania wniosków z danych znajdujących się w sprawozdaniu finansowym.
I. Znaczenie finansów, rachunkowości i kontrolingu dla firmy i wpływ na życie codzienne działów niefinansowych
- Różne rodzaje rachunkowości dla różnych potrzeb
- Odbiorcy informacji z rachunkowości i ich potrzeby
II. Sprawozdanie finansowe – cele, znaczenie i struktura
- Istota i zawartość poszczególnych pozycji bilansu, rachunku zysków i strat oraz cashflow
- Zasady sporządzania sprawozdań finansowych i ich rozumieniaIII. Sprawozdanie finansowe – dostępne w nim informacje a ich przydatność dla użytkowników
- Czego można dowiedzieć się ze sprawozdań finansowych /wstęp do czytania sprawozdań finansowych
- Jak czytać sprawozdanie ze zrozumieniem i po co on nie finansiścieIV. Analiza wskaźnikowa sprawozdania finansowego
- Analiza pionowa i pozioma
- Wskaźniki płynności
- Wskaźniki rentowności
- Wskaźniki zadłużenia
- Wskaźniki sprawności działania -analiza cyklu obrotowego oraz rotacji
- Pojęcie kapitału obrotowego i cyklu konwersji gotówki
V. Case study – praca ze sprawozdaniem finansowym i zastosowanie zdobytej wiedzy w praktyce
VI. Budżetowanie i planowanie finansowe z punktu widzenia działu niefinansowego
- Jak zaplanować działania i budżet działu
- Jak uwzględnić niewiadome
W Brainstorm Group pełni rolę trenera i konsultanta.
Wieloletnie doświadczenie zawodowe w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw zdobywała w takich firmach jak Indesit, Whirlpool, Grapes, Torf, Dayco czy Famur, gdzie rozwijała swoje umiejętności, obejmując stanowiska w księgowości, dyrektora ds. kontrolingu czy dyrektora finansowego.
Jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz studiów MBA na Uniwersytecie LUISS GUIDO CARLI w Rzymie. Ukończyła wiele szkoleń i kursów specjalistycznych z zakresu rachunkowości i finansów, takich jak ACCA czy certyfikaty dyplomowe wydane przez stowarzyszenie księgowych, którego jest członkiem od wielu lat. Jest również wykładowcą akademickim z zakresu finansów, rachunkowości i zarządzania przedsiębiorstwem.
Inni mówią o niej: "nastawiona na realizację celu, motywuje do działania i zaraża optymizmem".
Jej pasją są podróże i etnografia. Podróżuje po Afryce i Azji w poszukiwaniu autentyczności spotykanych ludzi i odwiedzanych miejsc.