Filozofia Lean Management jest sprawdzoną koncepcją, którą z powodzeniem stosuje wiele firm w Polsce jak i za granicą. Szczupłe zarządzanie oparte na ciągłym doskonaleniu, eliminacji marnotrawstw, współpracy zespołowej i maksymalizacji jakości zwiększa konkurencyjność organizacji na rynku. Program studiów Lean Management łączy w sobie niezbędną wiedzę z zakresu doskonalenia procesów z umiejętnościami stosowania filozofii Lean w praktyce. Aby umożliwić zrozumienie istoty Lean Management – zajęcia prowadzone są w formie warsztatu aktywizującego wraz z licznymi grami symulacyjnymi i biznesowymi, a także w formie mini wykładów.
Green Belt Lean Six Sigma - szkolenie certyfikowane
W Brainstorm Group odpowiada za zespoły organizujące wszystkie wydarzenia otwarte, takie jak: konferencje i szkolenia otwarte. Dodatkowo odpowiada za pracę i rozwój działu consultingu, oraz działu finansów. Najczęściej koordynuje projekty związane z zarządzaniem strategicznym, audyty oraz transformacje Lean. Jego przygotowanie trenerskie to ponad 1500 dni szkoleniowych. Doświadczenie consultingowe to koordynacja ponad 200 projektów doradczych w tym kilkudziesięciu transformacji Lean.
Jest absolwentem studiów MBA i wielu uznanych projektów rozwojowych. Certyfikowany trener MTQ 48 i MTQ Plus.
Inni mówią o nim: inspiruje do działania, dba o ciągłe doskonalenie, zawsze znajduje rozwiązania, zaraża energią. Wolne chwile najczęściej spędza z rodziną w górach.
Relaksuje się grając na gitarze i uprawiając sport. Ważna jest dla niego realizacja celów własnych z poszanowaniem celów Klienta.
Akademia przeznaczona jest dla przedsiębiorców, kadry kierowniczej wyższego i średniego szczebla, pracowników działów Lean, Kaizen, Ciągłego doskonalenia, specjalistów oraz inżynierów zajmujących się optymalizacją procesów w firmach oraz wszystkich osób zainteresowanych tematyką szczupłego zarządzania chcących zwiększyć swoje umiejętności i kompetencje w zakresie doskonalenia procesów.
* Zgodnie z regulaminem, zastrzegamy sobie możliwość zmiany trenera dedykowanego do przeprowadzenia szkolenia bez podawania jakichkolwiek przyczyn, na prowadzącego o takich samych kwalifikacjach, wiedzy i doświadczeniu, aby zapewnić odpowiedni poziom merytoryczny omawianych zagadnień.
* Akademia obdędzie się pod warunkiem zebrania się grupy min. 10 osobowej.
Główne koncepcje doskonalenia procesów
- TOC. Teoria ograniczeń
- SixSigma. Metoda zarządzania jakością oparta na statystyce
- TPS. System Produkcyjny Toyota
- KAIZEN
Zagraj w Lean. Gra symulująca proces produkcyjny
- Podstawy szczupłego zarządzania
- Podstawowe narzędzia stosowane w Lean Manufacturing
- Mierniki efektywności procesów
- Rezultaty wynikające z zastosowania narzędzi Lean
5S. Organizacja miejsca pracy i zarządzanie wizualne
- Analiza sytuacji
- Czerwone etykiety
- Organizacja stanowiska pracy – 5S
- Audyty obszarów
- Informacja wizualna a zarządzanie wizualne
- Wizualizacja efektywności za pomocą wskaźników
- Case study z wdrożenia (video) – Case Study Mostostal Kraków
Praca standaryzowana
- Czas taktu a czas cyklu
- Pełne obciążenie pracą
- Aspekty BHP, jakościowe i efektywność w procesie standaryzacji
- Dokumentacja standardu
- Case study z wdrożenia (video) – Case study Libru Sea
Rozwiązywanie problemów
- PDCA
- Zastosowanie Diagramu Ishikawy w rozwiązywaniu problemów
- Metoda 5 Why jako droga do poszukiwania źródła problemów
- Grupowe generowanie możliwych rozwiązań z wykorzystaniem metody superpozycji i klasycznej burzy mózgów
Rozwiązywanie problemów
- Generowanie rozwiązań w oparciu o model GROW
- Ocena możliwych rozwiązań z wykorzystaniem najpopularniejszych macierzy
- Case study z wdrożenia systemu rozwiązywania problemów w Banu BNP Paribas
Kaizen. Ciągłe doskonalenie procesów
- Analiza brakowości w procesie
- Kaizen jako metoda generowania usprawnień
- Zasady prowadzenia warsztatów Kaizen opartych o PDCA
- System sugestii pracowniczych –Kaizen Box i rezultaty z jego wprowadzenia
- Proces zbierania, oceniania i wdrażania sugestii pracowniczych
- Sposoby wynagradzania pracowników w systemie Kaizen Box
- Komunikacja wewnętrzna projektu Kaizen Box
- Case study z firmy ESAB
Lean in supply chain – gra symulacyjna
- Wybór dostawców
- Ocena jakości dostawców
- Zarządzanie zapasami
- Wielkość zapasów
- Kolejkowanie (FIFO, LIFO)
- System Kanban
- Dostarczanie surowców do stanowiska pracy – rola mleczarza – DS. SMITH
VSM. Mapowanie strumienia wartości – case study
- Cele mapowania
- Metodyka mapowania
- Rezultaty mapowania
- Mapa stanu obecnego ćwiczenie mapowania procesu na bazie video
VSM. Mapowanie strumienia wartości – case study
- Identyfikacja wąskich gardeł i marnotrawstw w procesie
- Generowanie rozwiązań do mapy procesu przyszłego
- Mapa stanu przyszłego
- Case study z wdrożenia - Azoty
TWI – instruktarz stanowiskowy
- Czym jest TWI + historia- Co daje TWI
- Standaryacja z wykorzystaniem TWI
TWI – instruktarz stanowiskowy
- Adaptacja pracownika z wykorzystaniem TWI
- Case Study – ES SYSTEM K
Lean Leader. Przywództwo w kulturze Lean
- Jak zaangażować całą organizację w proces usprawnień
- Obowiązki i rola lidera
Lean Leader. Przywództwo w kulturze Lean
- Lean to nie tylko narzędzia
- Gnać przed sobą czy sprawiać aby podążali za tobą?
- Poziomy przywództwa
TPM. Zarządzanie sprawnością maszyn i urządzeń
- Cele i filary TPM
- Autonomiczne utrzymanie ruchu
- Narzędzia stosowane w TPM
TPM. Zarządzanie sprawnością maszyn i urządzeń
- Wskaźniki OE i OEE
- Zarządzanie awariami i przeglądami
- Eliminowanie awarii
- Case study Atlas
SMED. Szybkie przezbrojenie maszyn
- Czynności wewnętrzne
- Czynności zewnętrzne
- Obserwacje procesu
SMED. Szybkie przezbrojenie maszyn
- Generowanie usprawnień w procesie przezbrojeń
- Smed na podstawie nagrań video
- Case study Bilplast
Teoria Hoshin Kanri vs. teoria zarządzania przez cele
- Budowanie zrozumienia pracowników poprzez przełożenie dźwigni wzrostu na aktywności, które na co dzień wykonują
- Metody wyznaczania celów
- Sposoby wizualizacji i monitorowania celów i projektów
- Case study Hager Polo
Teoria Hoshin Kanri vs. teoria zarządzania przez cele
- Sposoby wizualizacji i monitorowania celów i projektów
- Case study Hager Polo
- Uczestnicy zrozumieją czym jest filozofia Lean Management.
- Uczestnicy przeanalizują jakie elementy sprzyjają wdrożeniom Lean.
- Uczestnicy dowiedzą się jak przygotować siebie i innych do zmiany kultury na kulturę Lean.
- Uczestnicy zwiększą umiejętności w zakresie kompetencji miękkich niezbędnych do wprowadzenia kultury Lean w organizacji.
- Uczestnicy poznają praktyczne narzędzia niezbędne do optymalizowania procesów w firmie.
Nie znaleziono opinii dotyczących tego szkolenia.