Komunikacja interpersonalna
15.03.2023 - Dąbrowa Górnicza
“Najbardziej niebezpiecznym wyrażeniem jest: "zawsze to robiliśmy w ten sposób". ”
Grace Hopper (kontradmirał marynarki amerykańskiej)
Doświadczenie:
W Brainstorm Group pełni rolę coacha i eksperta ds. rozwoju kompetencji miękkich. Jej przygotowanie zawodowe to kilkanaście lat praktyki zawodowej w roli, trenera, coacha, psychologa i terapeuty. Jej głównymi obszarami zainteresowań zawodowych są automotywacja i motywowanie, radzenie sobie z emocjami i stresem, mindfulness oraz budowanie pewności siebie. Posiada duże doświadczenie w pracy ze zróżnicowanymi grupami uczestników. Prowadziła projekty dla kilkudziesięciu firm, organizacji, szpitali i uczelni.
Jest absolwentką pedagogiki na Uniwersytecie Opolskim, ukończyła również psychologię na Uniwersytecie SWPS. Posiada także dyplomy z licznych kursów doskonalących z zakresu psychologii i pedagogiki.
Inni mówią o niej: "oaza spokoju, perfekcjonistka, zorientowana na drugiego człowieka".
Jest matką dwóch uroczych dzieci. W wolnych chwilach udziela lekcji tańca, którego jest pasjonatką.
Opis szkolenia
Umiejętności interpersonalne, to umiejętności społeczne, które wykorzystujemy w relacjach z innymi ludźmi w celu:
- osiągnięcia oczekiwanej skuteczności (podejście związane z potrzebą władzy i statusu),
- inicjowania i podtrzymania pozytywnych relacji z innymi ludźmi (podejście związane z potrzebą aprobaty i akceptacji).
Umiejętności interpersonalne należą do grupy kompetencji miękkich, psychospołecznych. Bywają niejednokrotnie niewymierne i trudne do precyzyjnego oszacowania. Niemniej jednak są kluczowym elementem kompetencji zawodowych, które pomagają pracownikowi odnaleźć się na rynku pracy, a organizacji zdobyć i utrzymać przewagę konkurencyjną.
Dla kogo?
Szkolenie adresowane jest dla memedżerów budujących swoją osobowość oraz wszystkich, którzy chcą poznać i pogłębić wiedzę na temat skutecznej komunikacji.
Dzień 1
I. Wprowadzenie do tematu
- Cele komunikowania się?
- Czym jest komunikacja w zespole?
- Znaczenie komunikacji we współpracy i budowaniu relacji?
II. Jak się komunikować, aby osiągnąć porozumienie w zespole
- Style społecznej komunikacji - określenie własnego stylu komunikacji
- Indywidualne dostosowanie przekazu do stylu komunikacji odbiorcy
- Sposoby odbioru typowych zachowań i styli komunikacji
- Komunikacja werbalna
- Komunikacja niewerbalna
- Stereotypy w komunikacji
- Jak rozpoznać „trudny typ odbiorcy” i jakie są sposoby na porozumienie się?
- Jak przekazywać informacje, aby być zrozumiałym i profesjonalnym – oddzielenie emocji od faktów
III. Strategia komunikowania się w praktyce
- Aktywne słuchanie – jak słuchać, aby usłyszeć?
- Techniki aktywnego słuchania – przytakiwanie, parafraza, odzwierciedlanie, dopytywanie
- Reakcja odbiorcy na techniki aktywnego słuchania
IV. Komunikacja niewerbalna
- Funkcje komunikacji niewerbalnej
- Komunikaty niewerbalne – ćwiczenie
- Komunikaty interakcyjne
- Emocje w komunikacji niewerbalnej: jak z nich korzystać
- Zakłócenia komunikacji – ćwiczenie
V. Bariery w komunikacji społecznej i ich przezwyciężanie
- Bariery komunikacyjne
- Bariery utrudniające słuchanie – ćwiczenie
- Zakłócenia komunikacji w bliskich relacjach
- Techniki przezwyciężania barier w komunikacji
- Przekonania ograniczające i wspierające
- Umiejętności sprzyjających nieoceniającemu komunikowaniu
VI. Elementy asertywności w komunikacji
- Asertywna odmowa, pochwała, krytyka – odgrywanie scenek
- Asertywne wyrażanie próśb/ poleceń
- Asertywne wyrażanie złości
- Zastosowanie komunikatu typu ja w asertywnej komunikacji
Korzyści
- Uczestnicy nauczą się komunikowania się w sposób pozwalający zrozumieć się z odbiorcą mimo różnic i osiągnąć założonych celów
- Uczestnicy nauczą się jak porozumiewać się w sposób efektywny, z nastawieniem na słuchanie, zrozumienie i umiejętne przekazanie informacji zwrotnej
- Uczestnicy nauczą się budowania komunikatów zgodnych z intencją i rozumienia komunikatów nadawcy zgodnych z założeniem
- Uczestnicy nauczą się identyfikacji i analizy problemów, które rodzi brak komunikacji i współpracy
Nie znaleziono opinii dotyczących tego szkolenia.
Najbliższa edycja szkolenia
15.03.2023 / Dąbrowa Górnicza
data / Miasto
990,00 PLN
cena netto / os.
zapisz się na szkolenie