Design Thinking – myślenie projektowe to metodologia służąca pobudzaniu kreatywności oraz innowacyjności przy tworzeniu nowych rozwiązań, produktów i usług. Wszystko to w oparciu o głębokie zrozumienie problemów i potrzeb klientów.
To podejście wykorzystujące narzędzia projektantów oraz integrujące:
- Potrzeby ludzi
- Możliwości technologiczne
- Wymagania biznesu
Pracując wg. podejścia Design thinking przechodzisz przez poszczególne etapy procesu, których zadaniem jest empatyzacja z odbiorcą, zdefiniowanie jego potrzeby lub problemów, wygenerowanie pomysłu, zmaterializowanie propozycji rozwiązania za pomocą prototypu i przetestowanie pomysłu przed podjęciem decyzji o wdrożeniu.
Tak zbudowany proces pozwala dostarczyć kreatywne i innowacyjne rozwiązania wpisujące się w potrzeby odbiorców te wyartykułowane jak i nie wyartykułowane.
Zmieniające się otoczenie i rosnąca konkurencja wymusza dostarczanie produktów i usług, które wpływają pozytywnie na doświadczenia klientów. Spowodują zaskoczenie, tzw. „efekt wow”, a także wybiegają w przyszłość. Realizacja projektów wykorzystująca narzędzia myślenia projektowego pozwala zwiększyć przewagę konkurencyjną i budować wizerunek innowacyjnej firmy.