Międzypokoleniowa współpraca – zarządzanie pokoleniami X, Y, Z

15-16.04.2021 - Katowice

“Chodzi o to aby robić właściwe rzeczy a nie tylko rzeczy właściwie.”

Peter Drucker
Doświadczenie:

W Brainstorm Group pełni rolę starszego trenera i coacha. Jego przygotowanie trenerskie to ponad 1200 dni szkoleniowych. Posiada doświadczenie w pracy z Klientem, w pracy menedżera, PR-owca i trenera wewnętrznego. Specjalizuje się w szkoleniach z obszaru: zarządzania, sprzedaży i obsługi Klienta oraz w szkoleniu kompetencji osobistych.

Jest absolwentem Wydziału Organizacji i Zarządzania Politechniki Śląskiej oraz certyfikowanym coachem wg standardów ICF.

Inni mówią o nim: dokładny, konkretny, nastawiony na cel.

Jego pasją jest bieganie w maratonach i jazda na rowerze.

Jacek Cymerman Jacek Cymerman
Trener prowadzący szkolenie
Opis szkolenia

VIDEO ZAPOWIEDŹ

Mamy dzisiaj do czynienia z sytuacją, gdzie w jednym przedsiębiorstwie, firmie, instytucji spotykają się 4 pokolenia pracowników. Socjologowie i psycholodzy wyodrębnili na bazie wspólnych dla danego pokolenia cech, postaw i wartości 4 rodzaje pokoleń: Baby Boomers, urodzeni w latach wyżu demograficznego w latach 60, pokolenie X czyli generacja urodzona przed 1980 r., pokolenie Y (Millenialsi) urodzeni między 1984 a 1996, oraz pokolenie Z, osoby urodzone po 1997 r. Ta sytuacja rodzi duże wyzwania dla osób zarządzających firmami i instytucjami, dla menedżerów oraz samych pracowników.  Różnice  między  potrzebami,  oczekiwaniami  i  wartościami,  stylem  życia  między  pokoleniami  rodzą sytuacje konfliktowe, które mogą wpływać znacząco na efektywność pracowników. Jak wykorzystać doświadczenie, wiedzę starszych pracowników i połączyć to z energią, kreatywnością i możliwościami młodych pracowników?

To szkolenie dostarczy narzędzi, wiedzy, umiejętności i know-how w tym zakresie.

Dla kogo?

Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich osób, które zajmują się z zarządzaniem zasobami ludzkimi i chcą dowiedzieć się co łączy, a co dzieli poszczególne pokolenia, z czego wynikają różnice między pokoleniowe, jakie są główne motywatory ważne dla każdego pokolenia w miejscu pracy oraz jakie są zasady planowania, organizowania pracy adekwatne dla różnych pokoleń.

* Zgodnie z regulaminem, zastrzegamy sobie możliwość zmiany trenera dedykowanego do przeprowadzenia szkolenia bez podawania jakichkolwiek przyczyn, na prowadzącego o takich samych kwalifikacjach, wiedzy i doświadczeniu, aby zapewnić odpowiedni poziom merytoryczny omawianych zagadnień.

Dzień 1
  • I. Charakterystyka pokoleń
    - Jakie pokolenie reprezentuję? Autodiagnoza budująca większą samoświadomość i uświadamiająca przynależność kulturową.
    - Gra  wprowadzająca w temat – wypracowanie wspólnego dla wszystkich pokoleń planu zaspokajającego charakterystyczne potrzeby różnych pokoleń
    - Szczegółowa charakterystyka pokoleń BB, X, Y, Z 
    - Analiza SWOT każdego z pokoleń

    II. Co łączy a co dzieli poszczególne pokolenia - jak budować na tym co łączy?
    - Jakie pokolenie reprezentuję? – autodiagnoza budująca większą samoświadomość
    - Potrzeby psychologiczne, merytoryczne oraz proceduralne każdego pokolenia w sytuacji zawodowej – części wspólne
    - Zrozumienie możliwości i wartości charakterystycznych dla danego pokolenia – skąd biorą się różnice? 
    - Budowanie otwartości i zaufania w zespole zróżnicowanym wiekowo

    III. Wpływ różnorodności na efektywność zespołów
    - Budowanie zespołu w oparciu o różnorodność
    - Sposoby postępowania menedżera w procesie grupowym (forming, norming, storming, performing) z uwagi na różnorodność zespołową
    - Najlepsze pomysły rodzą się z różnorodności – studium przypadku
    - Budowanie autorytetu w oczach różnych pokoleń – najlepsze praktyki (stosuj/unikaj) Ocena pracownicza i feedback w odniesieniu do różnic pokoleniowych
    - Jakie pokolenie reprezentuję? – autodiagnoza budująca większą samoświadomość

    IV. Jak zarządzać zespołami zróżnicowanymi pokoleniowo?
    - Różnice w podejściu do celów i planowania realizacji zadań
    - Jak zorganizować pracę w zespole aby wykorzystać różnice pokoleniowe i zyskać synergię?
    - Motywowanie i angażowanie różnych pokoleń – mapa motywacji i motywatorów dla różnych pokoleń – analiza oczekiwań, aspiracji potrzeb każdego pokolenia
    - Motywatory ważne dla BB, X, Y, Z – co wynika z badań w tym zakresie?
    - Jak przydzielać zadania, organizować zasoby i moderować współpracę międzypokoleniową?
    - Jak na kontrolę, monitoring i egzekucję zadań reagują poszczególne pokolenia? Co jest dla nich wspólne a co ich wyróżnia?
    - Organizacja stanowiska pracy dla pokolenia Y i Z
    - Rekrutacja pracowników z pokolenia Y i Z – jak sprzedaż im pracę w naszej firmie? Co ich przyciąga a co zniechęca?

Dzień 2
  • V. Skuteczna komunikacja z poszczególnymi pokoleniami i międzypokoleniowa
    - Style komunikacji w zależności od osobowości pracownika? 
    - Co łączy i czy coś dzieli w tym zakresie różne pokolenia?
    - Różnorodność definiowana poprzez skale: Extended disc, Ensize, Insights, MBTI, Thomas, HBDI 
    - Jak komunikować się z danym stylem osobowości z pokolenia BB, X, Y, Z?
    - Co lubi a czego nie lubi we wzajemnej komunikacji i współpracy reprezentant danego pokolenia i stylu osobowości
    - Dlaczego warto „budować mosty” pokoleniowe dostosowując przekaz do odbiorcy? 
    - Jak na poszczególne pokolenia działa informacja zwrotna?
    - Rola docenienia i chwalenia w rozwoju pokolenia Y i Z
    - Różny odbiór komunikacji asertywnej w zależności od pokolenia    

    VI. Jak rozwijać w pracy reprezentantów poszczególnych pokoleń?
    - Budowanie ścieżki rozwoju uwzględniającego preferencje każdego z pokoleń
    - Budowanie ścieżki kariery ukierunkowanej na awans. Co w tym zakresie jest ważne dla każdego z pokoleń? 
    - Rola informacji zwrotnej w rozwoju pracownika – co lubią a czego nie lubią dane pokolenia?
    - Waga podejścia coachingowego dla pokolenia X, Y, Z
    - Scenariusz rozmowy rozwojowej i oceniającej  - czego unikać a na co położyć akcenty w zależności od pokolenia 
    - Metody i narzędzia rozwoju adekwatne do potrzeb i preferencji każdego pokolenia
    - Nowe metody rozwoju trafiające do pokolenia Y i Z – grywalizacja, VR, e-learning

    VII. Trudne sytuacje generowane przez konflikt pokoleniowy w firmach
    - Z czego wynikają konflikty – identyfikacja przyczyn konfliktów pokoleniowych w organizacjach 
    - Rodzaje konfliktów pokoleniowych
    - Jak eliminować konflikty wartości i relacji interpersonalnej? 
    - Rola przekonań w tworzeniu i eliminacji konfliktów
    - Style rozwiązywania sytuacji konfliktowych w zespołach zróżnicowanych pokoleniowo

    VIII. Wymiana doświadczeń oraz dobre praktyki biznesowe w zarządzaniu zróżnicowanymi pokoleniowo w Polsce i za granicą
    - Forum wymiany doświadczeń między uczestnikami szkolenia
    - Debata oxfordzka - czy warto różnicować celowo zespół pokoleniowo?
    - Analiza, dyskusja oraz omówienie studiów przypadku – dobre praktyki ze świata biznesu

Korzyści
  • Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat cech charakterystycznych różnych pokoleń na rynku pracy.
  • Uczestnicy dowiedzą się o tym, co łączy, a co dzieli poszczególne pokolenia i z czego wynikają różnice między pokoleniowe.
  • Uczestnicy będą potrafili zbudować otwartość i zaufanie w zespole zróżnicowanym wiekowo.
  • Uczestnicy poznają zasady planowania, organizowania pracy adekwatne dla różnych pokoleń.
  • Użytkownicy uświadomią sobie, jakie są główne motywatory ważne dla każdego pokolenia w miejscu pracy.
  • Uczestnicy zdobędą umiejętność zbudowania sprawnej komunikacji oraz poznają narzędzia, które pomogą w budowaniu synergii w pracy w zespole składającym się z przedstawicieli różnych generacji.
  • Uczestnicy będą potrafili dobrać odpowiednio do pokolenia adekwatną drogę kariery i rozwoju w firmie.
Uczestnik

Szkolenie przeprowadzone w sposób przystępny i ciekawy. Podobały mi się dobrze dobrane ćwiczenia praktyczne. Trener prowadzący szkolenie wykazał się dużą wiedzą merytoryczną i praktyczną.

Najbliższa edycja szkolenia

18-19.03.2021 / Szczawnica
data / Miasto
1700,00 PLN
cena netto / os.