Międzypokoleniowa współpraca – zarządzanie pokoleniami X, Y, Z
16-17.05.2024 - Dąbrowa Górnicza
“Zmiana nie zawsze oznacza poprawę, ale poprawa wymaga zmiany.”
Winston Churchill
Doświadczenie:
Sebastian Matyniak to wybitna postać w świecie biznesu, łącząca umiejętności inwestora z doświadczeniem konsultanta. Jako Prezes zarządu Brainstorm Group, nie tylko inwestuje w spółki z różnych sektorów, takich jak Hi-tech czy nieruchomości, ale również wprowadza innowacje i realizuje własne idee biznesowe. Posiada bogate doświadczenie w pracy z setkami firm, w których prowadził transformacje i szkolenia.
Absolwent studiów MBA i wielu programów rozwojowych, znany jest z pasji do negocjacji i lean management. Jego firmy cieszą się ponadprzeciętnym wzrostem, a on sam zyskał reputację inspirującego lidera, który dba o ciągłe doskonalenie i efektywne rozwiązania. Sebastian Matyniak, dzięki swojemu zaangażowaniu w Brainstorm Group i szerokiej działalności inwestycyjnej, uosabia połączenie doświadczenia biznesowego z innowacyjnością. Jego sukces w różnych branżach, skuteczność w negocjacjach i pasja do filozofii lean management czynią go nie tylko skutecznym inwestorem, ale także źródłem cennego ‘smart money’.
Dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu, Sebastian Matyniak jest nie tylko finansistą, ale również mentorem i strategiem, wspierającym rozwój biznesowy swoich inwestycji. Więcej informacji o jego osiągnięciach można znaleźć na stronie Brainstorm Group.
Opis szkolenia
Mamy dzisiaj do czynienia z sytuacją, gdzie w jednym przedsiębiorstwie, firmie, instytucji spotykają się 4 pokolenia pracowników. Socjologowie i psycholodzy wyodrębnili na bazie wspólnych dla danego pokolenia cech, postaw i wartości 4 rodzaje pokoleń: Baby Boomers, urodzeni w latach wyżu demograficznego w latach 60, pokolenie X czyli generacja urodzona przed 1980 r., pokolenie Y (Millenialsi) urodzeni między 1984 a 1996, oraz pokolenie Z, osoby urodzone po 1997 r. Ta sytuacja rodzi duże wyzwania dla osób zarządzających firmami i instytucjami, dla menedżerów oraz samych pracowników. Różnice między potrzebami, oczekiwaniami i wartościami, stylem życia między pokoleniami rodzą sytuacje konfliktowe, które mogą wpływać znacząco na efektywność pracowników. Jak wykorzystać doświadczenie, wiedzę starszych pracowników i połączyć to z energią, kreatywnością i możliwościami młodych pracowników?
To szkolenie dostarczy narzędzi, wiedzy, umiejętności i know-how w tym zakresie.
Dla kogo?
Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich osób, które zajmują się z zarządzaniem zasobami ludzkimi i chcą dowiedzieć się co łączy, a co dzieli poszczególne pokolenia, z czego wynikają różnice między pokoleniowe, jakie są główne motywatory ważne dla każdego pokolenia w miejscu pracy oraz jakie są zasady planowania, organizowania pracy adekwatne dla różnych pokoleń.
* Zgodnie z regulaminem, zastrzegamy sobie możliwość zmiany trenera dedykowanego do przeprowadzenia szkolenia bez podawania jakichkolwiek przyczyn, na prowadzącego o takich samych kwalifikacjach, wiedzy i doświadczeniu, aby zapewnić odpowiedni poziom merytoryczny omawianych zagadnień.
Program szkolenia
Dzień 1
I. Charakterystyka pokoleń
- Jakie pokolenie reprezentuję? Autodiagnoza budująca większą samoświadomość i uświadamiająca przynależność kulturową.
- Gra wprowadzająca w temat – wypracowanie wspólnego dla wszystkich pokoleń planu zaspokajającego charakterystyczne potrzeby różnych pokoleń
- Szczegółowa charakterystyka pokoleń BB, X, Y, Z
- Analiza SWOT każdego z pokoleń
II. Co łączy a co dzieli poszczególne pokolenia - jak budować na tym co łączy?
- Jakie pokolenie reprezentuję? – autodiagnoza budująca większą samoświadomość
- Potrzeby psychologiczne, merytoryczne oraz proceduralne każdego pokolenia w sytuacji zawodowej – części wspólne
- Zrozumienie możliwości i wartości charakterystycznych dla danego pokolenia – skąd biorą się różnice?
- Budowanie otwartości i zaufania w zespole zróżnicowanym wiekowo
III. Wpływ różnorodności na efektywność zespołów
- Budowanie zespołu w oparciu o różnorodność
- Sposoby postępowania menedżera w procesie grupowym (forming, norming, storming, performing) z uwagi na różnorodność zespołową
- Najlepsze pomysły rodzą się z różnorodności – studium przypadku
- Budowanie autorytetu w oczach różnych pokoleń – najlepsze praktyki (stosuj/unikaj) Ocena pracownicza i feedback w odniesieniu do różnic pokoleniowych
- Jakie pokolenie reprezentuję? – autodiagnoza budująca większą samoświadomość
IV. Jak zarządzać zespołami zróżnicowanymi pokoleniowo?
- Różnice w podejściu do celów i planowania realizacji zadań
- Jak zorganizować pracę w zespole aby wykorzystać różnice pokoleniowe i zyskać synergię?
- Motywowanie i angażowanie różnych pokoleń – mapa motywacji i motywatorów dla różnych pokoleń – analiza oczekiwań, aspiracji potrzeb każdego pokolenia
- Motywatory ważne dla BB, X, Y, Z – co wynika z badań w tym zakresie?
- Jak przydzielać zadania, organizować zasoby i moderować współpracę międzypokoleniową?
- Jak na kontrolę, monitoring i egzekucję zadań reagują poszczególne pokolenia? Co jest dla nich wspólne a co ich wyróżnia?
- Organizacja stanowiska pracy dla pokolenia Y i Z
- Rekrutacja pracowników z pokolenia Y i Z – jak sprzedaż im pracę w naszej firmie? Co ich przyciąga a co zniechęca?
Dzień 2
V. Skuteczna komunikacja z poszczególnymi pokoleniami i międzypokoleniowa
- Style komunikacji w zależności od osobowości pracownika?
- Co łączy i czy coś dzieli w tym zakresie różne pokolenia?
- Różnorodność definiowana poprzez skale: Extended disc, Ensize, Insights, MBTI, Thomas, HBDI
- Jak komunikować się z danym stylem osobowości z pokolenia BB, X, Y, Z?
- Co lubi a czego nie lubi we wzajemnej komunikacji i współpracy reprezentant danego pokolenia i stylu osobowości
- Dlaczego warto „budować mosty” pokoleniowe dostosowując przekaz do odbiorcy?
- Jak na poszczególne pokolenia działa informacja zwrotna?
- Rola docenienia i chwalenia w rozwoju pokolenia Y i Z
- Różny odbiór komunikacji asertywnej w zależności od pokolenia
VI. Jak rozwijać w pracy reprezentantów poszczególnych pokoleń?
- Budowanie ścieżki rozwoju uwzględniającego preferencje każdego z pokoleń
- Budowanie ścieżki kariery ukierunkowanej na awans. Co w tym zakresie jest ważne dla każdego z pokoleń?
- Rola informacji zwrotnej w rozwoju pracownika – co lubią a czego nie lubią dane pokolenia?
- Waga podejścia coachingowego dla pokolenia X, Y, Z
- Scenariusz rozmowy rozwojowej i oceniającej - czego unikać a na co położyć akcenty w zależności od pokolenia
- Metody i narzędzia rozwoju adekwatne do potrzeb i preferencji każdego pokolenia
- Nowe metody rozwoju trafiające do pokolenia Y i Z – grywalizacja, VR, e-learning
VII. Trudne sytuacje generowane przez konflikt pokoleniowy w firmach
- Z czego wynikają konflikty – identyfikacja przyczyn konfliktów pokoleniowych w organizacjach
- Rodzaje konfliktów pokoleniowych
- Jak eliminować konflikty wartości i relacji interpersonalnej?
- Rola przekonań w tworzeniu i eliminacji konfliktów
- Style rozwiązywania sytuacji konfliktowych w zespołach zróżnicowanych pokoleniowo
VIII. Wymiana doświadczeń oraz dobre praktyki biznesowe w zarządzaniu zróżnicowanymi pokoleniowo w Polsce i za granicą
- Forum wymiany doświadczeń między uczestnikami szkolenia
- Debata oxfordzka - czy warto różnicować celowo zespół pokoleniowo?
- Analiza, dyskusja oraz omówienie studiów przypadku – dobre praktyki ze świata biznesu
Korzyści
- Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat cech charakterystycznych różnych pokoleń na rynku pracy.
- Uczestnicy dowiedzą się o tym, co łączy, a co dzieli poszczególne pokolenia i z czego wynikają różnice między pokoleniowe.
- Uczestnicy będą potrafili zbudować otwartość i zaufanie w zespole zróżnicowanym wiekowo.
- Uczestnicy poznają zasady planowania, organizowania pracy adekwatne dla różnych pokoleń.
- Użytkownicy uświadomią sobie, jakie są główne motywatory ważne dla każdego pokolenia w miejscu pracy.
- Uczestnicy zdobędą umiejętność zbudowania sprawnej komunikacji oraz poznają narzędzia, które pomogą w budowaniu synergii w pracy w zespole składającym się z przedstawicieli różnych generacji.
- Uczestnicy będą potrafili dobrać odpowiednio do pokolenia adekwatną drogę kariery i rozwoju w firmie.
Uczestnik
Szkolenie przeprowadzone w sposób przystępny i ciekawy. Podobały mi się dobrze dobrane ćwiczenia praktyczne. Trener prowadzący szkolenie wykazał się dużą wiedzą merytoryczną i praktyczną.
Najbliższa edycja szkolenia
16-17.05.2024 / Dąbrowa Górnicza
data / Miasto
2600,00 PLN
cena netto / os.
zapisz się na szkolenie