Prospecting – zdobywanie Klientów z wykorzystaniem Social Media

30-31.01.2025 / Online
data / Miasto
2600,00 PLN
cena netto / os.
Zobacz pozostałe terminy
Opis szkolenia

Czy prospecting to to samo co poszukiwanie nowych Klientów? Prospect to jeszcze nie Klient ale jest już blisko. To pytanie otwiera nasze szkolenie i rozpoczyna podróż w tajniki Internetu, a w szczególności tzw. Mediów społecznościowych. To właśnie Social Media dają nam obecnie nowe możliwości zarówno rozpoznania jak i dotarcia do nowych kontaktów biznesowych. W Brainstorm Group mamy za sobą 19 lat doświadczenia w sprzedaży i 10 lat doświadczenia w wykorzystywaniu Social Media do sprzedaży.

Tak samo jak każdym narzędziem należy nauczyć się skutecznie i bezpiecznie posługiwać tak Social Media wymagają dobrego i świadomego stosowania aby pomóc, a nie przeszkodzić. Dlatego właśnie zaprojektowaliśmy to szkolenie. Wiele osób w obawie przed ośmieszeniem się lub „spaleniem” kontaktu nie wykorzystuje Social Media do umawiania się na spotkania i sprzedaży. Wiele osób nie chce pokazywać swojego wizerunku prywatnego. Na szkoleniu pokażemy jak efektywnie i etycznie wykorzystywać Social Media do nawiązywania cennych relacji biznesowych i do zwiększania sprzedaży z poszanowaniem prywatności, przepisów prawa i dobrych obyczajów – etykiety Social Media.

Dla kogo?

Szkolenie dedykowane jest dla osób zajmujących się nawiązywaniem kontaktów biznesowych. Na organizowane przez nasz szkolenie zapraszamy osoby, które chcą dowiedzieć się jak określać swoje cele prospectingowe w zależności od poszczególnych ośrodków (osób) oraz w jaki sposób mogą budować swoją sieć kontaktów i jak pracować na rekomendacjach.

* Zgodnie z regulaminem, zastrzegamy sobie możliwość zmiany trenera dedykowanego do przeprowadzenia szkolenia bez podawania jakichkolwiek przyczyn, na prowadzącego o takich samych kwalifikacjach, wiedzy i doświadczeniu, aby zapewnić odpowiedni poziom merytoryczny omawianych zagadnień.

Korzyści
  • Uczestnicy nauczą się jak określać swoje cele prospectingowe w zależności od poszczególnych ośrodków (osób) u Klienta (ośrodek wejścia, ośrodek problemu, ośrodek decyzji).
  • Uczestnicy zdefiniują profile osób, do których chcą dotrzeć ze swoimi usługami i wypracują sposoby dotarcia do nich.
  • Uczestnicy nauczą się przeprowadzać tzw. „Biały wywiad”, czyli zbierać informacje o Kliencie przed bezpośrednim kontaktem z nim, wykorzystując zarówno tradycyjne sposoby i narzędzia internetowe.
  • Uszestnicy nabędą wiedzę o tym w jaki sposób mogą budować swoją sieć kontaktów i jak pracować na rekomendacjach.
  • W interaktywnych zadaniach przećwiczą jak zagajać rozmowę z potencjalnymi Klientami na kongresach, konferencjach i targach branżowych.

Program szkolenia

Dzień 1
  • I. Prospecting, a zdobywanie Klientów
    - Czym jest prospecting ?
    - Różnica pomiędzy prospectingiem, a marketingiem
    - Znaczenie skutecznego prospectingu dla procesu sprzedaży - lejek sprzedaży i koło sprzedaży 
    - Prospect vs Klient

    II. Kogo chcę szukać - mój radar Klientów
    - Ćwiczenie Profil Idealnego Klienta 
    - Uczestnicy rysują i opisują idealnego Klienta
    - Radar Klientów – jaki musi być a jaki może być 
    - Segmentacja Klientów
    - Ośrodek decyzji a punkt wejścia/styku
    - Tworzenie listy haseł kluczowych dla wyszukiwania Klientów – osób i firm

    III. Prospecting tradycyjny a prospecting w Social Media 
    - Narzędzia tradycyjnego porspectingu  przegląd i ocena użyteczności 
    - Specyfika prospectingu w Social media
    - Wykorzystanie Social Media
    - Zasady funkcjonowania i siły oddziaływania mediów społecznościowych 
    - Reguły wywierania wpływu stosowane w prospectingu Social Media 
    - Najważniejsze zasady etykiety Mediów Społecznościowych
    - Zgodność Mediów Społecznościowych z RODO

    IV. Przegląd Social Media wykorzystywanych do prospectingu
    - Trener pokazuje online wszystkie omawiane tematy/elementy (na fikcyjnym profilu i w trybie udostępniania <tylko ja>)

Dzień 2
  • V. Część praktyczna - nawiązywanie kontaktu za pomocą Social Media

    Case Study nr 1 (wprowadzające)
    - Pisanie maila do znalezionego kontaktu - np. adres na stronie firmy
    - Zadanie realizowane grupowo - uczestnicy dają swoje pomysły, a trener pisze online

    Case Study nr 2
    - Pisanie wiadomości do wyszukanego kontaktu LinkedIn
    - Zadanie w podgrupach na podstawie konkretnego przypadku osoby (fikcyjne konto lub konto trenera)

    Case Study nr 3
    - Pisanie wiadomości do wyszukanego kontaktu Facebook
    - Zadanie w podgrupach na podstawie konkretnego przypadku osoby (fikcyjne konto lub wybrana przez uczestników osoba –
      znajomy jednego z uczestników)

    Case Study nr 4
    - Ocieplanie kontaktu na Facebooku i Na Linkedin i przechodzenie do próby bezpośredniego kontaktu biznesowego.

“Największym wojownikiem jest ten, kto pokonał sam siebie.”

konfucjusz

“Tysiącmilowa podróż zaczyna się od pierwszego kroku.”

Sun Tzu
Doświadczenie:

Absolwent studiów MBA (2024)

Magister Filologii Angielskiej o specjalności pedagogicznej, ukończył Szkołę Trenerów (2009), studia podyplomowe z zakresu Rolnictwa (2022), certyfikowany praktyk ENSIZE DISC (od 2016), Lean Six Sigma Green Belt (2014).

Zawodowo pracuje od 2002 roku. W Brainstorm Group od 2008 roku. Zrealizował ponad 2000 dni szkoleniowych. Jego doświadczenie obejmuje koordynację i realizację ponad 100 różnych projektów zarówno w Polsce jak i w Czechach, Francji, Holandii i Ukrainie.

W Brainstorm Group odpowiada za obszar szkoleń i badań. Kieruje projektami i zarządza zespołem trenerów, asesorów i badaczy. Sam najczęściej prowadzi szkolenia z obszaru zarządzania, negocjacji i wystąpień publicznych.

Inni mówią o nim: otwarty, relacyjny, pomysłowy. Zaraża innych entuzjazmem i energią. Jego największym talentem i pasją jest rozwijanie innych oraz ciągłe doskonalenie.

Prywatnie aktywnie uprawia wspinaczkę, turystykę górską i bieganie. Jego wielką pasją jest fotografia i podróże - w szczególności inspiruje go Nepal, który odwiedził czterokrotnie.

Bartosz Rusek Bartosz Rusek
Koordynator szkolenia

Najbliższa edycja szkolenia

30-31.01.2025 / Online
data / Miasto
2600,00 PLN
cena netto / os.