Prowadzenie zebrań i spotkań

04-05.02.2025 / Wrocław
data / Miasto
2600,00 PLN
cena netto / os.
Zobacz pozostałe terminy
Opis szkolenia

Każdy kto pracował w firmie, korporacji, dużej instytucji nie raz miał okazję uczestniczyć w spotkaniach i zebraniach organizowanych przez swoich szefów. Z reguły doświadczenia i wrażenia z tego typu spotkań są negatywne. Spotkania i zebrania są źle zorganizowane i słabo zaplanowane. Po drodze, w pobocznych dyskusjach, dygresjach gubimy gdzieś cel i efekty, o ile je na początku w ogóle zdefiniujemy. A jeśli już od strony logistycznej, organizacyjnej i merytorycznej jest poprawnie, to z drugiej strony uczestnicy narzekają że spotkania są nudne, nieciekawe.

Menadżerom brakuje umiejętności organizowania ciekawych, efektywnych spotkań a także spójnej wiedzy na temat funkcji, które mają one pełnić. Często też nie dostrzegają wagi konieczności wzmocnienia swoich kompetencji w tym zakresie. Być może dlatego, że tkwią w nieuświadomionej niekompetencji w tym obszarze. Również dlatego, że z tytułu władzy formalnej nadanej im przez organizację, uważają, że to co już prezentują na tych spotkaniach, w zupełności wystarczy. To szkolenie przeznaczone jest dla tych menedżerów, którzy są świadomi tego, że umiejętne, inspirujące i interesujące prowadzenie spotkań wpływa na wyniki i efektywność pracy zespołu.

Dla kogo?

Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich osób zainteresowanych prowadzeniem zebrań oraz spotkań, w szczególności dla menedżerów, dyrektorów, ludzi zarządzających, którzy są świadomi tego, że umiejętne, inspirujące i interesujące prowadzenie spotkań wpływa na wyniki i efektywność pracy zespołu.

* Zgodnie z regulaminem, zastrzegamy sobie możliwość zmiany trenera dedykowanego do przeprowadzenia szkolenia bez podawania jakichkolwiek przyczyn, na prowadzącego o takich samych kwalifikacjach, wiedzy i doświadczeniu, aby zapewnić odpowiedni poziom merytoryczny omawianych zagadnień.

Korzyści
  • Uczestnicy poznają zasady prowadzenia efektywnych spotkań na każdym szczeblu.
  • Uczestnicy dowiedzą się jak przygotować siebie i uczestników do spotkania, by osiągnąć oczekiwane rezultaty.
  • Uczestnicy przeanalizują jakie elementy sprzyjają prowadzeniu wydajnych zebrań, a jakie znacząco obniżają ich jakość.
  • Uczestnicy zapoznają się z żelaznymi zasadami savoir-vivre’u biznesowego, których należy przestrzegać podczas spotkań zawodowych.
  • Uczestnicy poznają narzędzia i techniki, które pomogą im uatrakcyjnić prowadzone zebrania.
  • Uczestnicy uświadomią sobie wagę zaangażowania uczestników spotkania w realizację celów i efektów.
  • Uczestnicy będą potrafili sobie poradzić w trudnych sytuacjach występujących podczas prowadzenia zebrań.
  • Uczestnicy doświadczą zasymulowanego przeprowadzenia spotkania z pracownikami przy pomocy poznanych narzędzi i technik na szkoleniu.

Program szkolenia

Dzień 1
  • I. Kiedy jestem uczestnikiem zebrania w pracy…
    - Kiedy ja jestem uczestnikiem spotkania i zebrania w pracy – odwołanie się do doświadczeń uczestników 
    - Dobre i złe przykłady przeprowadzonych zebrań – studia przypadków
    - Rodzaje spotkań z zespołem w zależności od liczby uczestników i celów 
    - Struktura typowego spotkania operacyjnego z zespołem
    - Warunki skutecznego spotkania z zespołem 
    - Trzy kluczowe pytania – Co? Jak? Dlaczego? 
    - Częstotliwość i forma spotkań z zespołem

    II. Przygotowanie do spotkania z zespołem
    - Określenie celu merytorycznego i biznesowego zebrania 
    - Zdefiniowanie efektu jakie chcę osiągnąć po spotkaniu z zespołem
    - Kto jest moim audytorium? Analiza potrzeb i wartości odbiorców zebrania 
    - Przygotowanie treści i dobór argumentów do sytuacji i wartości uczestników spotkania 
    - Klasyczna struktura zebrania roboczego w miejscu pacy i na wyjeździe
    - Kluczowe elementy spotkania z pracownikami
    - Szata graficzna a percepcja faktów – wizualizacja najważniejszego przekazu 
    - Personalizacja przekazu i materiałów pomocniczych
    - Wykorzystanie modelu AIDA w przygotowaniu i prowadzeniu zebrania
    - Plan spotkania z zespołem – co, jak, kiedy i z jakiego powodu powinienem poruszyć 
    - Metoda kwadratów w planowaniu zebrania
    - Jak budować prezentację nakierowaną na cel? 
    - Co sprzyja dobremu odbiorowi prezentacji?
    - Kiedy ja jestem uczestnikiem spotkania i zebrania w pracy – odwołanie się do doświadczeń uczestników

    III. Rozpoczęcie zebrania od strony merytorycznej
    - Jak zakontraktować zespół na początku spotkania?
    - Komunikacja celów, programu, zasad i harmonogramu oraz efektów spotkania 
    - Forma spotkania
    - Podział zadań w trakcie zebrania – protokołowanie, zabieranie głosu 
    - Elastyczność i otwartość prowadzącego spotkanie

    IV. Wizerunek prowadzącego zebranie - jak nas widzą tak nas piszą
    - Potrzeby psychologiczne, merytoryczne i proceduralne uczestników spotkań 
    - Trójkąt uwagi – postrzeganie prowadzącego  a uczestnika
    - Wizerunek zewnętrzny prowadzącego
    - Rola komunikacji niewerbalnej – ciało, gesty, pozycja, zarządzanie przestrzenią 
    - Znaczenie sposobu mówienia – ton, intonacja, brzmienie, tempo, pauza, emocje w głosie 
    - Dobór słów i zwrotów - wzmacniające przekaz i osłabiające przekaz
    - Otoczenie prowadzącego – lokalizacja, czas, miejsce, pora

    V. Narzędzia i techniki wspierające skuteczność przekazu
    - Kanały sensoryczne – ile zapamiętujemy?
    - Krzywa uwagi – jak utrzymać uwagę i koncentrację uczestników
    - Klasyczne narzędzia wspierające przekaz  - wady i zalety poszczególnych narzędzi
         - prezentacja PP, Flash
         - praca z flipchartem
         - praca z tablicą interaktywną
         - rekwizyty
    - Równowaga  atrakcyjności  prezentacji  i  jej  efektywności  –  jak  uniknąć  nie  merytorycznego  wodotrysku zabijającej nudy
    - Optymalne proporcje ilościowe i jakościowe w wykorzystaniu narzędzi 
    - Narzędzia dodatkiem do mówcy – odpowiednie proporcje
    - Case study problemowe – uczestnicy w podziale na grupy rozwiązują problem różnymi metodami skojarzeniowymi 
    - Analiza zastosowania technik w realiach biznesowych Klienta

Dzień 2
  • VI. Zaangażowanie uczestników zespołu w aktywne uczestnictwo
    - Moderowanie dyskusji
    - Zadawanie pytań angażujących 
    - Aktywne słuchanie podczas spotkania
    - Burza mózgów i inne techniki wykorzystujące potencjał uczestników zebrań 
    - Przestrzeganie zasad savoir vivre

    VII. Zakończenie spotkania
    - Konkluzje, wnioski postanowienia
    - Uzyskanie akceptacji dla ustaleń po spotkaniu 
    - Podział zadań i odpowiedzialności
    - Ustalenie sposobów monitorowania i kontroli statusów zadań

    VIII. Trudne sytuacje podczas prowadzenia zebrań
    - Identyfikacja trudnych sytuacji z punktu widzenia uczestnika i prowadzącego
    - Stres i jego rola pozytywna i destrukcyjna
    - Proces grupowy i jego rola w generowaniu i eliminacji trudnych sytuacji 
    - Radzenie sobie z emocjami przed i w trakcie wystąpienia
    - Jak antycypować trudne sytuacje?
    - Techniki i sposoby na pokonywanie trudnych sytuacji generowanych przez uczestników 
    - Pokonywanie obiekcji uczestników zebrań

    IX. Praktyczny trening prowadzenie spotkania z zespołem - sesja informacji zwrotnej
    - Przygotowanie 
    - Przeprowadzenie
    - Sesja informacji zwrotnej 
    - Nagrania dla chętnych

“Zmiana nie zawsze oznacza poprawę, ale poprawa wymaga zmiany.”

Winston Churchill
Doświadczenie:

Sebastian Matyniak to wybitna postać w świecie biznesu, łącząca umiejętności inwestora z doświadczeniem konsultanta. Jako Prezes zarządu Brainstorm Group, nie tylko inwestuje w spółki z różnych sektorów, takich jak Hi-tech czy nieruchomości, ale również wprowadza innowacje i realizuje własne idee biznesowe. Posiada bogate doświadczenie w pracy z setkami firm, w których prowadził transformacje i szkolenia.

Absolwent studiów MBA i wielu programów rozwojowych, znany jest z pasji do negocjacji i lean management. Jego firmy cieszą się ponadprzeciętnym wzrostem, a on sam zyskał reputację inspirującego lidera, który dba o ciągłe doskonalenie i efektywne rozwiązania. Sebastian Matyniak, dzięki swojemu zaangażowaniu w Brainstorm Group i szerokiej działalności inwestycyjnej, uosabia połączenie doświadczenia biznesowego z innowacyjnością. Jego sukces w różnych branżach, skuteczność w negocjacjach i pasja do filozofii lean management czynią go nie tylko skutecznym inwestorem, ale także źródłem cennego ‘smart money’.

Dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu, Sebastian Matyniak jest nie tylko finansistą, ale również mentorem i strategiem, wspierającym rozwój biznesowy swoich inwestycji. Więcej informacji o jego osiągnięciach można znaleźć na stronie Brainstorm Group. 

 

 

Sebastian Matyniak Sebastian Matyniak
Koordynator szkolenia

Najbliższa edycja szkolenia

04-05.02.2025 / Wrocław
data / Miasto
2600,00 PLN
cena netto / os.