Storytelling w sprzedaży

09-10.05.2024 - Gdańsk

“Największym wojownikiem jest ten, kto pokonał sam siebie.”

konfucjusz

“Tysiącmilowa podróż zaczyna się od pierwszego kroku.”

Sun Tzu
Doświadczenie:

W Brainstorm Group odpowiada za zespoły organizujące wszystkie szkolenia zamknięte i badania. Dodatkowo odpowiada za zarządzanie zespołem trenerskim. Najczęściej koordynuje i prowadzi szkolenia z obszaru zarządzania, negocjacji i sprzedaży, obsługi Klienta oraz kompetencji osobistych. Ponadto zarządza projektami badań parametrycznych, badań satysfakcji i badań AC/DC. Jego przygotowanie trenerskie to ponad 1000 dni szkoleniowych. Doświadczenie badawcze obejmuje koordynację i realizację ponad 100 różnych badań. Posiada 16 lat doświadczenia zawodowego.

Z wykształcenia nauczyciel języka angielskiego.

Inni mówią o nim: pomysłowy, zorientowany na relacje i cel, otwarty, wyważony, zaraża entuzjazmem i energią.

Prywatnie aktywnie uprawia wspinaczkę, turystykę górską i bieganie. Jego wielką pasją jest fotografia i podróże - w szczególności inspiruje go Nepal, który odwiedził już trzykrotnie.

Bartosz Rusek Bartosz Rusek
Trener prowadzący szkolenie
Opis szkolenia

Gdy pracowałem jako doradca finansowy pewnego dnia pewien trener przytoczył na szkoleniu taką oto historię.

Pewien agent ubezpieczeniowy był w bliskich relacjach koleżeńskich z Henrym Fordem. Uczestniczył w przyjęciach organizowanych przez tą rodzinę i był częstym gościem w domu u Fordów. Pewnego dnia dowiedział się, że Henry Ford ubezpieczył swój zakład produkcyjny na bardzo dużą kwotę. Wstrząsnęło to nim, ponieważ uważał za naturalne, że w tej sprawie Ford się do niego zwróci. Przy najbliższym spotkaniu zapytał go z pretensją w głosie, dlaczego nie ubezpieczył się u niego? Henry Ford odparł: „Ponieważ nigdy mnie o to nie prosiłeś”.

Ta krótka i prosta historia głęboko zapadła mi w pamięć. Dużo mocniej niż setki argumentów i godziny przekonywań aby brać polecenia. Zacząłem to po prostu robić, pamiętając puentę z tej historii. To znacząco wpłynęło na poprawę moich wyników w sprzedaży. Ze zdziwieniem stwierdziłem, że część Klientów nie ma z tym żadnego problemu i wręcz chętnie polecali mnie innym, kiedy czuli się dobrze obsłużeni.

Tak działa opowiadanie historii, zwane storytellingiem.

Storytelling staje się współcześnie kluczową i atrakcyjną formą przekazywania i utrwalania treści również w świecie sprzedaży. Najlepiej przygotowana merytorycznie i wzbogacona różnymi dodatkami wizualnymi prezentacja sprzedażowa może nie być tak mocno zapamiętywalna jak ta poparta adekwatnymi historiami, anegdotami, opowieściami. Warto nauczyć się storytellingu jeśli chcesz zwiększyć swoją skuteczność sprzedażową.

Dla kogo?

Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich osób zajmujących się sprzedażą w swoich firmach. Dzięki uczestnictwu w szkoleniu uczestnicy doświadczą na sobie siły oddziaływania historii sprzedażowych, dowiedzą się jak „wpleść” historie w strukturę rozmowy sprzedażowej tak aby wspierała ona sprzedaż, będą potrafili przygotować się do stworzenia i opowiedzenia historii oraz poznają korzyści ze stosowania storytellingu w sprzedaży.

* Zgodnie z regulaminem, zastrzegamy sobie możliwość zmiany trenera dedykowanego do przeprowadzenia szkolenia bez podawania jakichkolwiek przyczyn, na prowadzącego o takich samych kwalifikacjach, wiedzy i doświadczeniu, aby zapewnić odpowiedni poziom merytoryczny omawianych zagadnień.

Program szkolenia

Dzień 1
  • I. Kiedy doświadczyliśmy storytelingu w sprzedaży?
    - Kiedy słucham historii opowiadanych przez handlowców to lubię/nie lubię… 
    - Cechy charakterystyczne dobrej opowieści sprzedażowej
    - Opowieść o Fordzie i inne przykłady legendarnych historii ze świata sprzedaży 
    - Mój wzorzec sprzedawcy kaznodziei
    - Wpływ storytellingu sprzedażowego na efektywność handlowca 
    - Kiedy historie działają na Klientów a kiedy nie? Przykłady negatywne 
    - Autodiagnoza – moje predyspozycje do opowiadania historii

    II. Wywieranie wpływu poprzez stortellling w sprzedaży
    - Jak działa mózg podczas opowiadania historii 
    - Co w historii pobudza środki emocji ?
    - Neurobiologiczne fakty potwierdzające skuteczność storytellingu 
    - Reguły zapamiętywania zaimplementowane w opowiadanej historii 
    - Geneza opowiadania historii na przestrzeni dziejów
    - Nasze naturalne predyspozycje do opowiadania historii 
    - Jak i kiedy wpleść historie w klasyczne etapy sprzedaży?

    III. Perswazyjna rola storytellingu w sprzedaż
    - AIDA – struktura perswazyjnego konstruowania historii sprzedażowych
    - Dostosowanie historii do sytuacji i wrażliwości Klienta 
    - Jak uzyskać efekt „Wow” poprzez opowiadanie historii
    - Zasady storytellingu wg Jonah Sachs, Nick Morgan, Lisa Bloom 
    - Po czym poznamy, że historia „zadziałała”
    - Przykłady znanych historii sprzedażowych ze świata biznesu

    IV. Gdzie szukać odpowiednich historii sprzedażowych?
    - Poszukiwanie inspirujących przypadków
    - Tworzenie własnej skrzynki narzędziowej - historie na różne okazje 
    - Cel i efekt jaki chcemy uzyskać swoją historią
    - Checklista czynności niezbędnych w przygotowaniu adekwatnej historii 
    - Źródła inspiracji i przykładów opowieści sprzedażowych?
    - Kiedy i gdzie, dla kogo i jaka historia? Dopasowanie do sytuacji

Dzień 2
  • V. Poszukiwanie inspirujących przypadków
    - Zastosowanie monomitu w historii – przykłady, wady i zalety
    - Bohater w podróży – kluczowe zasady stosowania monomitu w opowieści 
    - Puenta – jak uzyskać efekt zaskoczenia?
    - Na czym polega skuteczny scenariusz opowiadanych historii?

    VI. Zastosowanie storytellingu w rozmowie sprzedażowej
    - Koło sprzedaży i dopasowanie historii do danego etapu
    - Przykłady historii skutecznych na początkowym etapie sprzedaży 
    - Wciągająca historia zamiast prezentacji oferty
    - Jak radzić sobie z obiekcjami poprzez opowieści, anegdoty 
    - Historie wspierające finalizację w sprzedaży
    - Przykłady znanych mówców ze świata sprzedaży 
    - Cechy i kompetencje handlowca jako storytellera

    VII. Nasze historie sprzedażowe - warsztat 
    - Przygotowanie historii przez uczestników w oparciu poznane zasady 
    - Prezentacja – rejestracja kamerą
    - Feedback

Korzyści
  • Uczestnicy doświadczą na sobie siły oddziaływania historii sprzedażowych.
  • Uczestnicy poznają korzyści ze stosowania storytellingu w sprzedaży.
  • Użytkownicy dowiedzą się jakie już posiadają cechy i predyspozycje do opowiadania historii.
  • Użytkownicy uświadomią sobie neurologiczne mechanizmy zachodzące w mózgach odbiorców opowieści.
  • Użytkownicy poznają i będą potrafili zastosować schematy i struktury skutecznego opowiadania historii.
  • Uczestnicy nabędą umiejętności przygotowania się do stworzenia i opowiedzenia historii.
  • Uczestnicy dowiedzą się jak „wpleść” historie w strukturę rozmowy sprzedażowej tak aby wspierała ona sprzedaż.
  • Uczestnicy przejdą gruntowny trening opowiadania historii i pozyskają konstruktywny feedback wspierający ich umiejętności w tym zakresie.
Uczestnik

Szkolenie przeprowadzone w sposób profesjonalny z pełnym zaangażowaniem. Trener przekazywał wiedzę w sposób odpowiedni, a całość szkolenia miała charakter praktycznego warsztatu.Był też czas na przećwiczenie prezentowanych treści. Szkolenie w 100% spełniło moje oczekiwania.

Najbliższa edycja szkolenia

09-10.05.2024 / Gdańsk
data / Miasto
2600,00 PLN
cena netto / os.