Storytelling w zarządzaniu biznesem

28-29.01.2021 - Poznań

“Zmiana nie zawsze oznacza poprawę, ale poprawa wymaga zmiany.”

Winston Churchill
Doświadczenie:

W Brainstorm Group odpowiada za zespoły organizujące wszystkie wydarzenia otwarte, takie jak: konferencje i szkolenia otwarte. Dodatkowo odpowiada za pracę i rozwój działu consultingu, oraz działu finansów. Najczęściej koordynuje projekty związane z zarządzaniem strategicznym, audyty oraz transformacje Lean. Jego przygotowanie trenerskie to ponad 1500 dni szkoleniowych. Doświadczenie consultingowe to koordynacja ponad 200 projektów doradczych w tym kilkudziesięciu transformacji Lean.

Jest absolwentem studiów MBA i wielu uznanych projektów rozwojowych.

Inni mówią o nim: inspiruje do działania, dba o ciągłe doskonalenie, zawsze znajduje rozwiązania, zaraża energią. Wolne chwile najczęściej spędza z rodziną w górach.

Relaksuje się grając na gitarze i uprawiając sport. Ważna jest dla niego realizacja celów własnych z poszanowaniem celów Klienta.

 

 

Sebastian Matyniak Sebastian Matyniak
Trener prowadzący szkolenie
Opis szkolenia

VIDEO ZAPOWIEDŹ

Według Richarda Bransona, ekscentrycznego miliardera, „sztuka storytellingu może zmienić świat”. Również świat biznesu. Opowieści, które inspirują, motywują, edukują i budują markę, skuteczniej oddziałują na ludzi niż setki slajdów, suchych wykładów czy obiektywnych argumentów merytorycznych.

Storytelling staje się współcześnie kluczową i atrakcyjną formą przekazywania i utrwalania treści również w świecie biznesu. Wynika to potwierdzonej skuteczności tej metody.

Najlepiej przygotowana merytorycznie i wzbogacona różnymi dodatkami wizualnymi prezentacja może nie być tak mocno zapamiętywalna jak ta poparta adekwatnymi historiami, anegdotami, opowieściami.

Dla kogo?

Szkolenie dedykowane jest dla osób, które chcą zacząć wykorzystywać storytelling w biznesie, bądź chcą udoskonalić umiejętności stosowania storytellingu. 

Dzień 1
  • I. Moje doświadczenia ze storytellingiem
    - „Opowiem Ci swoją historię” – przykłady uczestników 
    - Kiedy słucham historii to lubię/nie lubię…
    - Cechy charakterystyczne dobrej opowieści
    - Fascynująca historia, która mnie ujęła – zawartość i struktura 
    - Mój wzorzec Storytellera
    - Korzyści z opowiadania historii w biznesie
    - Autodiagnoza – moje predyspozycje do opowiadania historii

    II. Siła rażenia storytellingu
    - Jak działa mózg podczas opowiadania historii
    - Co w historii pobudza środki emocji ?
    - Neurobiologiczne  fakty potwierdzające skuteczność storytellingu 
    - Reguły zapamiętywania zaimplementowane w opowiadanej historii 
    - Geneza opowiadania historii na przestrzeni dziejów
    - Nasze naturalne predyspozycje do opowiadania historii

    III. Jak stworzyć porywającą historię?
    - Struktura przekazu perswazyjnego w storytellingu 
    - Model AIDA i jego implementacja w budowaniu historii 
    - Dostosowanie historii do odbiorcy
    - Efekt „Wow” – jaka go uzyskać? 
    - Efekt „Aha”- jak uzyskać wgląd?
    - Zasady storytellingu wg Jonah Sachs, Nick Morgan, Lisa Bloom 
    - Po czym poznamy, że historia „zadziałała”
    - Inspiracje z TED

    IV. Przygotowanie porywających historii
    - Poszukiwanie inspirujących przypadków
    - Cel i efekt jaki chcemy uzyskać swoją historią
    - Checklista czynności niezbędnych w przygotowaniu adekwatnej historii 
    - Tworzenie banku historii na różne okazje
    - Gdzie szukać inspiracji i przykładów opowieści biznesowych? 
    - Kiedy i gdzie, dla kogo i jaka historia? Dopasowanie do sytuacji

Dzień 2
  • V. Schemat narracyjny w storytellingu
    - Zastosowanie monomitu w historii – przykłady, wady i zalety
    - Bohater w podróży – kluczowe zasady stosowania monomitu w opowieści 
    - Puenta – jak uzyskać efekt zaskoczenia?
    - Na czym polega skuteczny scenariusz opowiadanych historii?

    VI. Zastosowanie storytellingu w organizacji 
    - Schemat skutecznej komunikacji Jacobsona 
    - Przykłady znanych mówców ze świata biznesu
    - Jak uczynić misję, wizję i wartości firmy atrakcyjne poprzez historie 
    - Cechy i kompetencje Lidera jako storytellera
    - Rodzaje opowieści biznesowych i ich zastosowanie

    VII. Nasze historie - warsztat
    - Przygotowanie historii przez uczestników w oparciu poznane zasady 
    - Prezentacja – rejestracja kamerą
    - Feedback

Korzyści
  • Uczestnicy poznają korzyści ze stosowania storytellingu w biznesie.
  • Uczestnicy dowiedzą się jakie już posiadają cechy i predyspozycje do opowiadania historii.
  • Uczestnicy doświadczą na sobie siły oddziaływania historii.
  • Uczestnicy uświadomią sobie neurologiczne mechanizmy zachodzące w mózgach odbiorców opowieści.
  • Uczestnicy poznają i będą potrafili zastosować schematy i struktury skutecznego opowiadania historii.
  • Uczestnicy nabędą umiejętności przygotowania się do stworzenia i opowiedzenia historii.
  • Uczestnicy dowiedzą się jak „wpleść” historie wzmacniające przekaz do spotkań, prezentacji i wystąpień.
  • Użytkownicy przejdą gruntowny trening opowiadania historii i pozyskają konstruktywny feedback wpierający jego umiejętności w tym zakresie.
Uczestnik

Szkolenie super, jestem bardzo zadowolony. Trener wykazał się profesjonalizmem, rzetelnością i wysokimi zdolnościami interpersonalnymi. Wiedza przekazywana była w sposób jasny i przejrzysty. Gorąco polecam !!!

Najbliższa edycja szkolenia

28-29.01.2021 / Poznań
data / Miasto
1650,00 PLN
cena netto / os.