Storytelling w zarządzaniu biznesem

09-10.12.2021 - Białystok

“Zmiana nie zawsze oznacza poprawę, ale poprawa wymaga zmiany.”

Winston Churchill
Doświadczenie:

W Brainstorm Group odpowiada za zespoły organizujące wszystkie wydarzenia otwarte, takie jak: konferencje i szkolenia otwarte. Dodatkowo odpowiada za pracę i rozwój działu consultingu, oraz działu finansów. Najczęściej koordynuje projekty związane z zarządzaniem strategicznym, audyty oraz transformacje Lean. Jego przygotowanie trenerskie to ponad 1500 dni szkoleniowych. Doświadczenie consultingowe to koordynacja ponad 200 projektów doradczych w tym kilkudziesięciu transformacji Lean.

Jest absolwentem studiów MBA i wielu uznanych projektów rozwojowych.

Inni mówią o nim: inspiruje do działania, dba o ciągłe doskonalenie, zawsze znajduje rozwiązania, zaraża energią. Wolne chwile najczęściej spędza z rodziną w górach.

Relaksuje się grając na gitarze i uprawiając sport. Ważna jest dla niego realizacja celów własnych z poszanowaniem celów Klienta.

 

 

Sebastian Matyniak Sebastian Matyniak
Trener prowadzący szkolenie
Opis szkolenia

Według Richarda Bransona, ekscentrycznego miliardera, „sztuka storytellingu może zmienić świat”. Również świat biznesu. Opowieści, które inspirują, motywują, edukują i budują markę, skuteczniej oddziałują na ludzi niż setki slajdów, suchych wykładów czy obiektywnych argumentów merytorycznych.

Storytelling staje się współcześnie kluczową i atrakcyjną formą przekazywania i utrwalania treści również w świecie biznesu. Wynika to potwierdzonej skuteczności tej metody.

Najlepiej przygotowana merytorycznie i wzbogacona różnymi dodatkami wizualnymi prezentacja może nie być tak mocno zapamiętywalna jak ta poparta adekwatnymi historiami, anegdotami, opowieściami.

Dla kogo?

Szkolenie dedykowane jest dla osób, które chcą zacząć wykorzystywać storytelling w biznesie, bądź chcą udoskonalić umiejętności stosowania storytellingu. 

* Zgodnie z regulaminem, zastrzegamy sobie możliwość zmiany trenera dedykowanego do przeprowadzenia szkolenia bez podawania jakichkolwiek przyczyn, na prowadzącego o takich samych kwalifikacjach, wiedzy i doświadczeniu, aby zapewnić odpowiedni poziom merytoryczny omawianych zagadnień.

Dzień 1
  • I. Moje doświadczenia ze storytellingiem
    - „Opowiem Ci swoją historię” – przykłady uczestników 
    - Kiedy słucham historii to lubię/nie lubię…
    - Cechy charakterystyczne dobrej opowieści
    - Fascynująca historia, która mnie ujęła – zawartość i struktura 
    - Mój wzorzec Storytellera
    - Korzyści z opowiadania historii w biznesie
    - Autodiagnoza – moje predyspozycje do opowiadania historii

    II. Siła rażenia storytellingu
    - Jak działa mózg podczas opowiadania historii
    - Co w historii pobudza środki emocji ?
    - Neurobiologiczne  fakty potwierdzające skuteczność storytellingu 
    - Reguły zapamiętywania zaimplementowane w opowiadanej historii 
    - Geneza opowiadania historii na przestrzeni dziejów
    - Nasze naturalne predyspozycje do opowiadania historii

    III. Jak stworzyć porywającą historię?
    - Struktura przekazu perswazyjnego w storytellingu 
    - Model AIDA i jego implementacja w budowaniu historii 
    - Dostosowanie historii do odbiorcy
    - Efekt „Wow” – jaka go uzyskać? 
    - Efekt „Aha”- jak uzyskać wgląd?
    - Zasady storytellingu wg Jonah Sachs, Nick Morgan, Lisa Bloom 
    - Po czym poznamy, że historia „zadziałała”
    - Inspiracje z TED

    IV. Przygotowanie porywających historii
    - Poszukiwanie inspirujących przypadków
    - Cel i efekt jaki chcemy uzyskać swoją historią
    - Checklista czynności niezbędnych w przygotowaniu adekwatnej historii 
    - Tworzenie banku historii na różne okazje
    - Gdzie szukać inspiracji i przykładów opowieści biznesowych? 
    - Kiedy i gdzie, dla kogo i jaka historia? Dopasowanie do sytuacji

Dzień 2
  • V. Schemat narracyjny w storytellingu
    - Zastosowanie monomitu w historii – przykłady, wady i zalety
    - Bohater w podróży – kluczowe zasady stosowania monomitu w opowieści 
    - Puenta – jak uzyskać efekt zaskoczenia?
    - Na czym polega skuteczny scenariusz opowiadanych historii?

    VI. Zastosowanie storytellingu w organizacji 
    - Schemat skutecznej komunikacji Jacobsona 
    - Przykłady znanych mówców ze świata biznesu
    - Jak uczynić misję, wizję i wartości firmy atrakcyjne poprzez historie 
    - Cechy i kompetencje Lidera jako storytellera
    - Rodzaje opowieści biznesowych i ich zastosowanie

    VII. Nasze historie - warsztat
    - Przygotowanie historii przez uczestników w oparciu poznane zasady 
    - Prezentacja – rejestracja kamerą
    - Feedback

Korzyści
  • Uczestnicy poznają korzyści ze stosowania storytellingu w biznesie.
  • Uczestnicy dowiedzą się jakie już posiadają cechy i predyspozycje do opowiadania historii.
  • Uczestnicy doświadczą na sobie siły oddziaływania historii.
  • Uczestnicy uświadomią sobie neurologiczne mechanizmy zachodzące w mózgach odbiorców opowieści.
  • Uczestnicy poznają i będą potrafili zastosować schematy i struktury skutecznego opowiadania historii.
  • Uczestnicy nabędą umiejętności przygotowania się do stworzenia i opowiedzenia historii.
  • Uczestnicy dowiedzą się jak „wpleść” historie wzmacniające przekaz do spotkań, prezentacji i wystąpień.
  • Użytkownicy przejdą gruntowny trening opowiadania historii i pozyskają konstruktywny feedback wpierający jego umiejętności w tym zakresie.
Uczestnik

Szkolenie super, jestem bardzo zadowolony. Trener wykazał się profesjonalizmem, rzetelnością i wysokimi zdolnościami interpersonalnymi. Wiedza przekazywana była w sposób jasny i przejrzysty. Gorąco polecam !!!

Najbliższa edycja szkolenia

09-10.12.2021 / Białystok
data / Miasto
1650,00 PLN
cena netto / os.