Priorytetem wielu organizacji jest poprawa efektywności produkcji. Czynnikiem, który niewątpliwie wpływa na tą efektywność są przestoje maszyn i urządzeń spowodowane zarówno awariami jak i niezbędnymi przeglądami oraz konserwacjami.
TPM to koncepcja zarządzania, której celem jest zwiększenie efektywności wykorzystania maszyn i urządzeń w procesie produkcji przy jednoczesnym zaangażowaniu wszystkich pracowników w działania usprawniające funkcjonowanie parku maszynowego. Jednym z najważniejszych efektów TPM jest skrócenie czasu reakcji na awarie i przestoje maszyn. TPM pozwala także skutecznie zarządzać planowanymi konserwacjami.
TPM – kompleksowe utrzymanie ruchu
Szkolenie przeznaczone jest dla osób związanych z utrzymaniem ruchu i produkcją w przedsiębiorstwie: liderzy, brygadziści, mistrzowie, kierownicy produkcji, inżynierowie procesu, kierownictwo i pracownicy działu utrzymania ruchu.
* Zgodnie z regulaminem, zastrzegamy sobie możliwość zmiany trenera dedykowanego do przeprowadzenia szkolenia bez podawania jakichkolwiek przyczyn, na prowadzącego o takich samych kwalifikacjach, wiedzy i doświadczeniu, aby zapewnić odpowiedni poziom merytoryczny omawianych zagadnień.
- Uczestnicy uświadomią sobie czym jest TPM i dlaczego warto wdrażać TPM w organizacji.
- Uczestnicy poznają podstawowe funkcje TPM.
- Uczestnicy dowiedzą się jak skutecznie wdrażać TPM.
- Użytkownicy uświadomią sobie jakie problemy mogą napotkać przy wdrażaniu TPM.
- Użytkownicy określą swoją wizję wdrożenia TPM w swojej organizacji.
- Użytkownicy zdobędą umiejętność tworzenia lekcji i instrukcji niezbędnych do szkoleń pracowników.
- Uczestnicy będą potrafili wybrać dane do analizy i z nich skorzystać.
- Uczestnicy dowiedzą się jakie są sposoby motywowania pracowników UTR do dzielenia się wiedzą.
- Uczestnicy otrzymają narzędzia do audytów i kontroli.
- Uczestnicy nabędą umiejętności oceny wydajności parku maszynowego.
I. Czym jest TPM?
- Cykl życia maszyn i urządzeń
- Definicja TPM
- Odpowiedzialność za utrzymanie maszyn i urządzeń w TPM
- Warunki funkcjonowania TPM
- Trzy kroki we wdrażaniu TPMII. Podejście TPM do utrzymania ruchu
- Stosunek do maszyn i urządzeń
- Priorytety – sztuki, sztuki, sztuki czy prewencja?
- Gaszenie pożarów vs przeglądy, konserwacje, modyfikacje
- Sposoby rejestrowania nieprawidłowości oraz awarii
- Koncentracja na likwidacji przyczyn awarii
- Struktura organizacyjna służb utrzymania ruchu – UTR jako integralna część produkcjiIII. Autonomiczne utrzymanie ruchu
- Walka ze stereotypem – „ja produkuję, Ty naprawiasz”
- 7 kroków do wdrożenia autonomicznego utrzymania ruchu (gruntowne czyszczenie, eliminacja miejsc trudnodostępnych i źródeł zabrudzeń, standardy sprzątania i konserwacji, szkolenie pracowników z samodzielnej konserwacji, samodzielna konserwacja przez operatorów, standardy procesu, obniżenie poziomu decyzyjności.
- Problemy przy wdrażaniu autonomicznego utrzymania ruchu
- Dobre praktyki przy wdrażaniu autonomicznego utrzymania ruchu
- Jak przejmować czynności od UTRIV. OEE - całkowita efektywność wyposażenia
- Jak wyliczać OEE – case study
- Pożądane i niepożądane wartości OEE
- Czynniki wpływające na OEE
- Jak pracować nad poprawą OEEV. Preventive maintenance vs predictive maintenance
- Czym różni się konserwacja profilaktyczna od konserwacji prognozowanej
- Karta/tablica zapisu problemów
- Audyt TPM – formularz oceny
- Instrukcje wizualne - przykłady
- Standaryzacja wyposażenia - przykłady Filary TPMVI. Wdrażanie TPM
- Rola tablic i kącików szkoleniowych
- Jak tworzyć tzw „lekcje”
- Przykłady potwierdzania autonomicznych konserwacji
- Sposoby tworzenia instrukcji postępowania (slajdy, film)
- Przyczyny porażek przy wdrażaniu TPM
- Narzędzia – diagram Ishikawy i 5 WhyVII. Przykład wdrożenia TPM na przykładzie firmy Atlas
- Zbieranie danych z pracy maszyn i urządzeń
- Analiza danych i wybór ścieżki postępowania
- Tworzenie lekcji i instrukcji do autonomicznych konserwacji i usuwania awarii
- Audyty sprawdzające
- Narzędzia do analizy danych
“Zmiana nie zawsze oznacza poprawę, ale poprawa wymaga zmiany.”
Sebastian Matyniak to wybitna postać w świecie biznesu, łącząca umiejętności inwestora z doświadczeniem konsultanta. Jako Prezes zarządu Brainstorm Group, nie tylko inwestuje w spółki z różnych sektorów, takich jak Hi-tech czy nieruchomości, ale również wprowadza innowacje i realizuje własne idee biznesowe. Posiada bogate doświadczenie w pracy z setkami firm, w których prowadził transformacje i szkolenia.
Absolwent studiów MBA i wielu programów rozwojowych, znany jest z pasji do negocjacji i lean management. Jego firmy cieszą się ponadprzeciętnym wzrostem, a on sam zyskał reputację inspirującego lidera, który dba o ciągłe doskonalenie i efektywne rozwiązania. Sebastian Matyniak, dzięki swojemu zaangażowaniu w Brainstorm Group i szerokiej działalności inwestycyjnej, uosabia połączenie doświadczenia biznesowego z innowacyjnością. Jego sukces w różnych branżach, skuteczność w negocjacjach i pasja do filozofii lean management czynią go nie tylko skutecznym inwestorem, ale także źródłem cennego ‘smart money’.
Dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu, Sebastian Matyniak jest nie tylko finansistą, ale również mentorem i strategiem, wspierającym rozwój biznesowy swoich inwestycji. Więcej informacji o jego osiągnięciach można znaleźć na stronie Brainstorm Group.