Trening kreatywności

09-10.01.2025 / Gdańsk
data / Miasto
2600,00 PLN
cena netto / os.
Zobacz pozostałe terminy
Opis szkolenia

„Kreatywność to wymyślanie, eksperymentowanie, wzrastanie, ryzykowanie, łamanie zasad, popełnianie błędów i dobra zabawa.”

Mary Lou Cook

Wielu osobom, które słyszą o treningu kreatywności nasuwają się wątpliwości czy rozwój kreatywności poprzez jej trenowanie jest możliwy? Czy kreatywność nie jest cechą, zdolnością, czymś nadzwyczajnym, darem, natchnieniem? Jeśli możemy trenować naszą pamięć, jeśli wiemy jak z punktu widzenia neurobiologicznego działa nasz mózg, za co są odpowiedzialne obie półkule, to równie dobrze możemy ćwiczyć swoją kreatywność. W wielu firmach na świecie kreatywność jest już traktowana jako umiejętność nabyta, kompetencja. 

Trening kreatywności staje się coraz bardziej popularny w biznesie. Liderzy, decydenci, HR doceniają możliwości i efekty jakie daje ta możliwość. Płacą za takie warsztaty i je powtarzają ponieważ widzą efekty. Badania (Scott, G., Leritz, L. E., & Mumford, M. D. (2004). The Effectivness of Creativity Training: A Quantitative Review. Creativity Research Journal) wykazały, że trening kreatywności rozwija umiejętność twórczego rozwiązywania problemów, zwiększa częstotliwość podejmowanych działań twórczych, oraz wyrabia pozytywne postawy wobec twórczości.

Dla kogo?

Szkolenie dedykowane jest wszystkim osobom, które chcą poznać techniki, które pomogą im kreatywnie działać i myśleć. Po przeprowadzonym przez nas szkoleniu uczestnicy uświadomią sobie jakie są czynniki ograniczające ich własną kreatywność oraz poznają narzędzia służące kreatywnemu generowaniu pomysłów.

* Zgodnie z regulaminem, zastrzegamy sobie możliwość zmiany trenera dedykowanego do przeprowadzenia szkolenia bez podawania jakichkolwiek przyczyn, na prowadzącego o takich samych kwalifikacjach, wiedzy i doświadczeniu, aby zapewnić odpowiedni poziom merytoryczny omawianych zagadnień.

 

Korzyści
  • Uczestnicy uświadomią sobie czynniki ograniczające ich własną kreatywność.
  • Uczestnicy przełamią swoje wewnętrzne bariery i uwolnią swój potencjał twórczy. Do najważniejszych barier (wskazanych przez uczestników) podane zostaną techniki, narzędzia, pozwalające je przełamać.
  • Uczestnicy usystematyzują swoją wiedzę o technikach i narzędziach kreatywnego generowania pomysłów/poznają nowe narzędzia.
  • Uczestnicy we właściwy sposób posłużą się wybranymi narzędziami, technikami i dzięki temu będą mogli swobodnie wykorzystywać je w swojej pracy.
  • Uczestnicy zapoznają się z prostymi narzędziami służącymi ocenie generowanych pomysłów i określaniu opłacalności ich wdrożenia.

Program szkolenia

Dzień 1
  • I. Zbudowanie klimatu grupowego sprzyjającemu kreatywności
    - Przełamanie pierwszych „lodów” – przedstawianie się sprzyjające kreatywności i bezpieczeństwu:
      np. trzy cechy na pierwszą literę imienia
         - kojarzysz mi się z….
         - totem grupowy
    - Ćwiczenia ruchowe, angażujące ciało i obie półkule jako przygotowanie do treningu twórczości
    - „Rzeźba grupowa” – element integracji grupy i budowania zaufania

    II. Przełamywanie barier, wychodzenie poza schematy i stereotypy
    - Gra wprowadzająca do tematu - „separator kulek” 
    - Czym jest kreatywność a czym nie jest?
    - Bariery twórczego myślenia
    - Co sprzyja procesowi twórczego myślenia 
    - Wpływ nastawienia na twórcze myślenie
    - Na co zwracać uwagę w kreatywnym myśleniu
    - Jak otoczenie, nastawienie, przekonania, reakcje fizyczne i emocje wpływają na twórcze myślenie 
    - Praktyczne techniki przełamywania barier kreatywności

    III. Twórcze rozwiązywanie problemów czy myślenie twórcze - podobieństwa i różnice
    - Innowacyjność a myślenie kreatywne
    - Proces grupowy i jego wpływ na kreatywność zespołu
    - Przykłady opisów kompetencji związanych z kreatywnością i twórczością
    - Problemy otwarte (dywergencyjne) i zamknięte (konwergencyjne) - różnice i podobieństwa Zdolności przydatne w myśleniu
      twórczym:
         - wrażliwość
         - giętkość
         - płynność myślenia

Dzień 2
  • IV. Techniki kreatywnego rozwiązywania problemów - techniki skojarzeniowe
    Techniki skojarzeniowe – omówienie, przykłady
         - piramida skojarzeń
         - superpozycje – kolorowe i terenowe
         - dynamiczna sieć skojarzeń
         - analiza morfologiczna
    - Przykłady problemów rozwiązanych tą metodą Case study problemowe – uczestnicy w podziale na grupy rozwiązują problem
      różnymi metodami skojarzeniowymi 
    - Analiza zastosowania technik w realiach biznesowych Klienta

    V. Techniki kreatywnego rozwiązywania problemów - techniki dedukcyjne i indukcyjne
    - Diagram ryby – przykłady zastosowania 
    - Pisanie scenariuszy
    - Technika tworzenia analogii 
    - Koło analogii
    - Przykłady problemów rozwiązanych tą metodą

    VI. Techniki kreatywnego rozwiązywania problemów - metaforyzowanie
    - Tworzenie nowych symboli 
    - Metaforyczne rysunki
    - Ożywianie martwych metafor
    - Identyfikacja psychodramatyczna
    - Przykłady problemów rozwiązanych tą metodą Case study problemowe – uczestnicy w podziale na grupy rozwiązują problem
      różnymi metodami skojarzeniowymi 
    - Analiza zastosowania technik w realiach biznesowych Klienta
    - Komunikacja werbalna i niewerbalna w zastosowaniu tego komunikatu

“Największym wojownikiem jest ten, kto pokonał sam siebie.”

konfucjusz

“Tysiącmilowa podróż zaczyna się od pierwszego kroku.”

Sun Tzu
Doświadczenie:

Absolwent studiów MBA (2024)

Magister Filologii Angielskiej o specjalności pedagogicznej, ukończył Szkołę Trenerów (2009), studia podyplomowe z zakresu Rolnictwa (2022), certyfikowany praktyk ENSIZE DISC (od 2016), Lean Six Sigma Green Belt (2014).

Zawodowo pracuje od 2002 roku. W Brainstorm Group od 2008 roku. Zrealizował ponad 2000 dni szkoleniowych. Jego doświadczenie obejmuje koordynację i realizację ponad 100 różnych projektów zarówno w Polsce jak i w Czechach, Francji, Holandii i Ukrainie.

W Brainstorm Group odpowiada za obszar szkoleń i badań. Kieruje projektami i zarządza zespołem trenerów, asesorów i badaczy. Sam najczęściej prowadzi szkolenia z obszaru zarządzania, negocjacji i wystąpień publicznych.

Inni mówią o nim: otwarty, relacyjny, pomysłowy. Zaraża innych entuzjazmem i energią. Jego największym talentem i pasją jest rozwijanie innych oraz ciągłe doskonalenie.

Prywatnie aktywnie uprawia wspinaczkę, turystykę górską i bieganie. Jego wielką pasją jest fotografia i podróże - w szczególności inspiruje go Nepal, który odwiedził czterokrotnie.

Bartosz Rusek Bartosz Rusek
Koordynator szkolenia

Najbliższa edycja szkolenia

09-10.01.2025 / Gdańsk
data / Miasto
2600,00 PLN
cena netto / os.