Wywieranie wpływu i sztuka przekonywania

Zobacz pozostałe terminy
Opis szkolenia

Większości ludzi wydaje się, że to czy osiągną swoje cele i sukces jest w większości zależne od innych. To szef decyduje czy dać nam podwyżkę, czy nie. To Klient decyduje jaki produkt, czy usługę chce kupić. To ekspert z telewizji ma rację w danym temacie ponieważ jest właśnie ekspertem. Poprzez tego typu podejście nabieramy przekonania, że nasz sukces, racja, szczęście zależy od innych ludzi. W mniejszym stopniu od nas. To szkolenie ma ambicje aby zmienić Twoje przekonania w tym obszarze. 

Osiągniesz to poprzez znane w psychologii społecznej techniki wywierania wpływu. Poznasz język łagodnej perswazji . Zrozumiesz czym różni się do siebie manipulacja i wywieranie wpływu. Sam też obronisz się przed manipulacją dzięki wiedzy na temat najczęstszych taktyk manipulacyjnych. Zyskasz większą pewność siebie w relacjach zawodowych i prywatnych. I przede wszystkim Twoje działania staną się bardziej skuteczne i efektywne.

Dla kogo?

Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich pracowników, którzy w swoich firmach mają kontakt z Klientem. Szkolenie dedykowane jest także każdej osobie na stanowisku kierowniczym.

* Zgodnie z regulaminem, zastrzegamy sobie możliwość zmiany trenera dedykowanego do przeprowadzenia szkolenia bez podawania jakichkolwiek przyczyn, na prowadzącego o takich samych kwalifikacjach, wiedzy i doświadczeniu, aby zapewnić odpowiedni poziom merytoryczny omawianych zagadnień.

Korzyści
  • Uczestnicy zrozumieją różnice pomiędzy wywieraniem wpływu a manipulacją.
  • Uczestnicy zdobędą umiejętności zastosowania technik wywierania wpływu w sytuacjach prywatnych i zawodowych w dobrej intencji.
  • Uczestnicy poznają najczęstsze taktyki manipulacyjne i zdobędą narzędzia, aby się przed nimi obronić.
  • Uczestnicy dowiedzą się jakimi typami osobowości są i jaki mają dominujący system reprezentacji.
  • Uczestnicy zdobędą umiejętności dostosowania argumentacji do potrzeb drugiej strony.
  • Uczestnicy zdobędą umiejętności radzenia sobie ze swoimi emocjami w sytuacjach, gdy poczują się manipulowani oraz przejdą trening zachowań asertywnych.

Program szkolenia

Dzień 1
  • I. Wywieranie wpływu, perswazja czy manipulacja 
    - Gra symulacyjna – wprowadzenie do tematu             
    - Zdefiniowanie pojęć
    - Przykłady manipulacji w świecie biznesu
    - Wywieranie wpływu – kiedy wywieram wpływ a kiedy manipuluję? 
    - Rola etyki w wywieraniu wpływu – kryteria etyczne
    - Wywieranie wpływu jako kompetencja możliwa do zdefiniowania w organizacjach

    II. Prawa wywieranie wpływu społecznego wg. Roberta B. Cialdini
    - Prawo autorytetu – charakterystyka, przykłady 
    - Prawo kontrastu – charakterystyka, przykłady 
    - Prawo wzajemności – charakterystyka, przykłady
    - Prawo sympatii i lubienia – charakterystyka, przykłady 
    - Prawo pozytywnych skojarzeń – charakterystyka, przykłady 
    - Prawo konsekwencji  – charakterystyka, przykłady
    - Prawo ograniczonej ilości – charakterystyka, przykłady 
    - Prawo konformizmu – charakterystyka, przykłady

    III. Techniki manipulacji - rodzaje i sposoby przeciwdziałania 
    - Intencje manipulującego – umiejętność ich odczytywania 
    - Atak personalny – jak demaskować i się obronić
    - Polityka czynów dokonanych – jak demaskować i się obronić 
    - Nagroda w raju – jak demaskować i się obronić
    - Zdechła ryba – jak demaskować i się obronić 
    - Szereg innych technik manipulacyjnych

    IV. Umiejętność dostosowania się oraz odczytywania systemu postrzegania rzeczywistości
    - Znaczenie dostrojenia się do „mapy” drugiej osoby 
    - Różnice w percepcji rzeczywistości
    - Wzrokowcy – cechy charakterystyczne oraz jak się dostosować 
    - Słuchowcy – cechy charakterystyczne oraz jak się dostosować 
    - Kinestetycy – cechy charakterystyczne oraz jak się dostosować
    - Słowa, zwroty, zachowania charakterystyczne dla każdego rodzaju percepcji 
    - Test diagnostyczny – jakim typem jesteś?

Dzień 2
  • V. Rola słów, zwrotów i przekonań w wywieraniu wpływu
    - Słowa, zwroty i wyrażenia oraz język ciała w przekonywaniu do swoich racji 
    - Dobór argumentacji w zależności od rozmówcy
    - Język korzyści i straty wykorzystywany w perswazji
    - Presupozycje, implikacje i inne narzędzia hipnotyczne w języku perswazji
    - Rola miejsca, doboru otoczenia na wywarcie wpływu 
    - Rola przekonań i pętle ograniczające oraz wspierające

    VI. Waga dostosowania się w wywieraniu wpływu 
    - Aktywne słuchanie na 3 poziomach – słyszę, czuję, widzę
    - Odzwierciedlenie i parafraza
    - Zadawanie dobrych pytań 
    - Empatia i otwartość na rozmówcę
    - Unikanie wydawania osądów, opinii

    VII. Typy osobowości i metaprogramy a wywieranie wpływu
    - Autodiagnoza – kolory osobowości
    - Analiza mocnych stron i ryzyk danego stylu 
    - Analiza szans i zagrożeń dla każdego stylu
    - Jak wywierać wpływ i argumentować w zależności od stylu osobowości? 
    - Co działa a co nie działa na dany styl?
    - Trening argumentacji w zależności od stylu osobowości 
    - Typologia Klientów w oparciu o metaprogramy
    - Jak wykorzystać metaprogramy w przygotowaniu prezentacji, ofert, rozmów handlowych, negocjacji

    VIII. Asertywność jako element wywierania wpływu na zachowania swoje i innych
    - Mapa zachowań asertywnych 
    - Komunikat „Ja”
    - Asertywna odmowa 
    - Asertywne wyrażanie próśb 
    - Technika stawiania granic 
    - Asertywna reakcja na krytykę

“Największym wojownikiem jest ten, kto pokonał sam siebie.”

konfucjusz

“Tysiącmilowa podróż zaczyna się od pierwszego kroku.”

Sun Tzu
Doświadczenie:

Absolwent studiów MBA (2024)

Magister Filologii Angielskiej o specjalności pedagogicznej, ukończył Szkołę Trenerów (2009), studia podyplomowe z zakresu Rolnictwa (2022), certyfikowany praktyk ENSIZE DISC (od 2016), Lean Six Sigma Green Belt (2014).

Zawodowo pracuje od 2002 roku. W Brainstorm Group od 2008 roku. Zrealizował ponad 2000 dni szkoleniowych. Jego doświadczenie obejmuje koordynację i realizację ponad 100 różnych projektów zarówno w Polsce jak i w Czechach, Francji, Holandii i Ukrainie.

W Brainstorm Group odpowiada za obszar szkoleń i badań. Kieruje projektami i zarządza zespołem trenerów, asesorów i badaczy. Sam najczęściej prowadzi szkolenia z obszaru zarządzania, negocjacji i wystąpień publicznych.

Inni mówią o nim: otwarty, relacyjny, pomysłowy. Zaraża innych entuzjazmem i energią. Jego największym talentem i pasją jest rozwijanie innych oraz ciągłe doskonalenie.

Prywatnie aktywnie uprawia wspinaczkę, turystykę górską i bieganie. Jego wielką pasją jest fotografia i podróże - w szczególności inspiruje go Nepal, który odwiedził czterokrotnie.

Bartosz Rusek Bartosz Rusek
Koordynator szkolenia