Zarządzanie przez cele to sposób zarządzania organizacją realizujący cele strategiczne i cele operacyjne. Model bazuje na kaskadowaniu celów strategicznych na cele operacyjne oraz monitorowaniu stopnia realizacji celów i nagradzania rezultatów.
Koncepcja została po raz pierwszy opisana przez Petera F. Druckera w 1954 r. Mimo, iż koncepcja ma już trochę lat nadal jest popularna i wykorzystywana do dzisiaj z sukcesem w wielu organizacjach. Najtrudniejszym elementem całego systemu jest poprawne definiowanie i kaskadowanie celów i właśnie na tych elementach koncentruje się merytoryka szkolenia.
Zarządzanie przez cele
“Największym wojownikiem jest ten, kto pokonał sam siebie.”
“Tysiącmilowa podróż zaczyna się od pierwszego kroku.”
W Brainstorm Group odpowiada za zespoły organizujące wszystkie szkolenia zamknięte i badania. Dodatkowo odpowiada za zarządzanie zespołem trenerskim. Najczęściej koordynuje i prowadzi szkolenia z obszaru zarządzania, negocjacji i sprzedaży, obsługi Klienta oraz kompetencji osobistych. Ponadto zarządza projektami badań parametrycznych, badań satysfakcji i badań AC/DC. Jego przygotowanie trenerskie to ponad 1000 dni szkoleniowych. Doświadczenie badawcze to koordynacja i realizacja ponad 100 różnych badań. Posiada 16 lat doświadczenia zawodowego.
Z wykształcenia nauczyciel języka angielskiego.
Inni mówią o nim: pomysłowy, zorientowany na relacje i cel, otwarty, wyważony, zaraża entuzjazmem i energią.
Prywatnie aktywnie uprawia wspinaczkę, turystykę górską i bieganie. Jego wielką pasją jest fotografia i podróże - w szczególności inspiruje go Nepal, który odwiedził już trzykrotnie.
Szkolenie dedykowane jest dla właścicieli firm, kadry menedżerskiej wszystkich szczebli zarządzania, osób zarządzających w firmach oraz wszystkich osób chcących poprawić efektywność pracy.
* Zgodnie z regulaminem, zastrzegamy sobie możliwość zmiany trenera dedykowanego do przeprowadzenia szkolenia bez podawania jakichkolwiek przyczyn, na prowadzącego o takich samych kwalifikacjach, wiedzy i doświadczeniu, aby zapewnić odpowiedni poziom merytoryczny omawianych zagadnień.
I. Orientacja na działanie a orientacja na rezultat
- Nastawienie na działanie vs. nastawienie na rezultat
- Co wspiera nastawienie na działanie a blokuje nastawienie na wynik?
- Jaka jest rola celów w naszym życiu prywatnym i zawodowym?
- Wybrane nawyki skutecznego działania S.Covey’a - „Bądź proaktywny” oraz „Zaczynaj z wizją końca” i ich rola w efektywności
osobistejII. Wyznaczanie i kaskadowanie celów
- Cele jako podstawowa kategoria zarządzania
- Metody określania celów (SMART, WARTO)
- Cele – procesy – zadania
- Komu należy kaskadować cele a komu delegować zadania?
- Jak kaskadować cele?III. Wskaźniki oceny i mierniki realizacji celów
- Wskaźniki celów: ilościowe i jakościowe
- Metody egzekwowania i rozliczania z celów
- Powiązanie realizacji celów z systemem motywacyjnym
- Wykorzystanie strategicznej karty wyników w ZPC
- Powiązanie systemu ZPC z analizą SWOT
- System ZPC = cele, Analiza SWOT = projekty usprawniające
IV. Efektywna komunikacja celów
- Zasady prezentacji celów
– powiedziane, ale nie usłyszane
– usłyszane, ale niezrozumiane
– zrozumiane, ale nieuzgodnione
- Typowe błędy przy przekazywaniu celów – bariery i pułapki w komunikacji z podwładnymi
– fakty i interpretacje
– opinie i odczucia
– mapy myślenia – błąd założonej identyczności
– syndrom „głuchego telefonu”
– różnice w postrzeganiu rzeczywistości firmowej
– myślenie wycinkowe kontra globalneV. Cykl komunikacyjny i cykl dyscyplinujący w zarządzaniu przez cele Rozmowa planująca
- Rozmowa monitorująca
- Rozmowa podsumowująca
- Rozmowa korygująca
- Rozmowa ostrzegawcza
- Rozmowa sankcyjna
- Uczestnicy dowiedzą się czym jest model Zarządzania Przez Cele.
- Uczestnicy nauczą się definiowania celów zgodnie z zasadą SMART.
- Uczestnicy nauczą się kaskadowania celów.
- Uczestnicy nauczą się monitorowania realizacji celów.
- Uczestnicy będą potrafili budować systemy Zarządzania Przez Cele w organizacji.
Nie znaleziono opinii dotyczących tego szkolenia.