Zarządzanie przez cele

Zobacz pozostałe terminy
Opis szkolenia

Zarządzanie przez cele to sposób zarządzania organizacją realizujący cele strategiczne i cele operacyjne. Model bazuje na kaskadowaniu celów strategicznych na cele operacyjne oraz monitorowaniu stopnia realizacji celów i nagradzania rezultatów.

Koncepcja została po raz pierwszy opisana przez Petera F. Druckera w 1954 r. Mimo, iż koncepcja ma już trochę lat nadal jest popularna i wykorzystywana do dzisiaj z sukcesem w wielu organizacjach. Najtrudniejszym elementem całego systemu jest poprawne definiowanie i kaskadowanie celów i właśnie na tych elementach koncentruje się merytoryka szkolenia.

Dla kogo?

Szkolenie dedykowane jest dla właścicieli firm, kadry menedżerskiej wszystkich szczebli zarządzania, osób zarządzających w firmach oraz wszystkich osób chcących poprawić efektywność pracy.

* Zgodnie z regulaminem, zastrzegamy sobie możliwość zmiany trenera dedykowanego do przeprowadzenia szkolenia bez podawania jakichkolwiek przyczyn, na prowadzącego o takich samych kwalifikacjach, wiedzy i doświadczeniu, aby zapewnić odpowiedni poziom merytoryczny omawianych zagadnień.

Korzyści
  • Uczestnicy dowiedzą się czym jest model Zarządzania Przez Cele.
  • Uczestnicy nauczą się definiowania celów zgodnie z zasadą SMART.
  • Uczestnicy nauczą się kaskadowania celów.
  • Uczestnicy nauczą się monitorowania realizacji celów.
  • Uczestnicy będą potrafili budować systemy Zarządzania Przez Cele w organizacji.

Program szkolenia

Dzień 1
  • I. Orientacja na działanie a orientacja na rezultat
    - Nastawienie na działanie vs. nastawienie na rezultat
    - Co wspiera nastawienie na działanie a blokuje nastawienie na wynik?
    - Jaka jest rola celów w naszym życiu prywatnym i zawodowym?
    - Wybrane nawyki skutecznego działania S.Covey’a - „Bądź proaktywny” oraz „Zaczynaj z wizją końca” i ich rola w efektywności
      osobistej

    II. Wyznaczanie i kaskadowanie celów
    - Cele jako podstawowa kategoria zarządzania
    - Metody określania celów (SMART, WARTO)
    - Cele – procesy – zadania
    - Komu należy kaskadować cele a komu delegować zadania?
    - Jak kaskadować cele?

    III. Wskaźniki oceny i mierniki realizacji celów
    - Wskaźniki celów: ilościowe i jakościowe
    - Metody egzekwowania i rozliczania z celów
    - Powiązanie realizacji celów z systemem motywacyjnym
    - Wykorzystanie strategicznej karty wyników w ZPC
    - Powiązanie systemu ZPC z analizą SWOT
    - System ZPC = cele, Analiza SWOT = projekty usprawniające

Dzień 2
  • IV. Efektywna komunikacja celów 
    - Zasady prezentacji celów
         – powiedziane, ale nie usłyszane
         – usłyszane, ale niezrozumiane
         – zrozumiane, ale nieuzgodnione
    - Typowe błędy przy przekazywaniu celów – bariery i pułapki w komunikacji z podwładnymi 
         – fakty i interpretacje
         – opinie i odczucia
         – mapy myślenia – błąd założonej identyczności
         – syndrom „głuchego telefonu”
         – różnice w postrzeganiu rzeczywistości firmowej
         – myślenie wycinkowe kontra globalne

    V. Cykl komunikacyjny i cykl dyscyplinujący w zarządzaniu przez cele  Rozmowa planująca
    - Rozmowa monitorująca
    - Rozmowa podsumowująca
    - Rozmowa korygująca
    - Rozmowa ostrzegawcza
    - Rozmowa sankcyjna

“Największym wojownikiem jest ten, kto pokonał sam siebie.”

konfucjusz

“Tysiącmilowa podróż zaczyna się od pierwszego kroku.”

Sun Tzu
Doświadczenie:

Absolwent studiów MBA (2024)

Magister Filologii Angielskiej o specjalności pedagogicznej, ukończył Szkołę Trenerów (2009), studia podyplomowe z zakresu Rolnictwa (2022), certyfikowany praktyk ENSIZE DISC (od 2016), Lean Six Sigma Green Belt (2014).

Zawodowo pracuje od 2002 roku. W Brainstorm Group od 2008 roku. Zrealizował ponad 2000 dni szkoleniowych. Jego doświadczenie obejmuje koordynację i realizację ponad 100 różnych projektów zarówno w Polsce jak i w Czechach, Francji, Holandii i Ukrainie.

W Brainstorm Group odpowiada za obszar szkoleń i badań. Kieruje projektami i zarządza zespołem trenerów, asesorów i badaczy. Sam najczęściej prowadzi szkolenia z obszaru zarządzania, negocjacji i wystąpień publicznych.

Inni mówią o nim: otwarty, relacyjny, pomysłowy. Zaraża innych entuzjazmem i energią. Jego największym talentem i pasją jest rozwijanie innych oraz ciągłe doskonalenie.

Prywatnie aktywnie uprawia wspinaczkę, turystykę górską i bieganie. Jego wielką pasją jest fotografia i podróże - w szczególności inspiruje go Nepal, który odwiedził czterokrotnie.

Bartosz Rusek Bartosz Rusek
Koordynator szkolenia