Zarządzanie strategiczne

15-16.01.2025 / Online
data / Miasto
2600,00 PLN
cena netto / os.
Zobacz pozostałe terminy
Opis szkolenia

Polskie firmy coraz częściej wychodzą poza „tu i teraz” i myślą długoterminowo. Tymczasem pojęcie strategii rozwinął w latach 70-tych Alfred Chandler opisując przypadki amerykańskich firm w latach 1850-1920. Pokazywał on wyraźny wpływ posiadania przez firmę strategii a jej sukcesem biznesowym. Na szkoleniu z zarządzania strategicznego zajmiemy się najważniejszymi elementami związanymi z przygotowaniem i wdrożeniem strategii w firmie. Pokażemy jakie są kluczowe kierunki budowy strategii w oparciu o analizę strategiczną i odniesienie do Misji i Wizji firmy oraz czynników wpływających na funkcjonowanie firmy.

Uczestnicy szkolenia dowiedzą się jakie są kluczowe czynniki sukcesu wdrażania strategii w firmie oraz jakie są związane z tym zadania menedżera. Uczestnicy poznają także skuteczne narzędzia komunikacji i monitoringu realizacji strategii w firmie. Szkolenie Zarządzanie strategiczne to także praktyczny trening menedżerski – doskonała okazja aby zwiększyć/odświeżyć swoje kompetencje w zakresie podejmowania decyzji, planowania i ustalania priorytetów w odniesieniu do gąszczu informacji i licznych możliwych opcji.

Dla kogo?

Szkolenie Zarządzanie strategiczne  jest ciekawą propozycją dla wszystkich menedżerów, którzy chcą ugruntować posiadaną już wiedzę, dla wszystkich nowych menedżerów, którzy tę wiedzę chcą posiąść, a także wszystkich osób, które planują rozwój w kierunku menedżerskim.

* Zgodnie z regulaminem, zastrzegamy sobie możliwość zmiany trenera dedykowanego do przeprowadzenia szkolenia bez podawania jakichkolwiek przyczyn, na prowadzącego o takich samych kwalifikacjach, wiedzy i doświadczeniu, aby zapewnić odpowiedni poziom merytoryczny omawianych zagadnień.

Korzyści
  • Uczestnicy dowiedzą się czym jest strategia – definicje w różnych ujęciach. Zwłaszcza jaki jest wpływ strategii na sukces firmy.
  • Uczestnicy poznają czynniki jakie należy wziąć pod uwagę tworząc strategię i jakich narzędzi użyć, aby przeprowadzić skuteczną analizę strategiczną.
  • Uczestnicy dowiedzą się kiedy i jak skutecznie stosować poszczególne narzędzia analizy strategicznej.
  • Uczestnicy zdefiniują cele strategiczne i dowiedzą się jak je kaskadować w strukturze organizacyjnej do poziomu pracownika liniowego.
  • Uczestnicy będą wiedzieli jak zapewnić skuteczność wdrożenia i realizacji strategii w firmie tak, aby osiągnąć zamierzone cele i nie stracić motywacji pracowników.
  • Uczestnicy poznają co w praktyce ma robić menedżer, aby wdrażać strategię i jak wykorzystywać skuteczne narzędzia zarządzania, aby mieć pełną kontrolę nad realizacją strategii na każdym jej etapie.

Program szkolenia

Dzień 1
  • I. Założenia planowania strategicznego w nowoczesnej firmie
    - Podstawy i istota strategii 
    - Różne ujęcia i definicje strategii
         - militarne
         - matematyczne – teoria gier
         - biznesowe – organizacyjne

    II. Elementy determinujące i wpływające na strategię firmy
    - Produkt/usługa
    - Model biznesowy firmy a strategia 
    - Misja i wizja firmy
    - Struktura firmy
    - Organy decyzyjne/własność firmy
    - Elementy równorzędne/wpływające w odniesieniu do strategii
         - model Dilts’a
         - tożsamość firmy
         - wartości firmowe
         - przekonania obecne w firmie 
    - Bariery efektywnej strategii

    III. Założenia analizy strategicznej
    - Rola analizy strategicznej
    - Analiza makrootoczenia, Analiza PEST 
    - Analiza otoczenia konkurencyjnego 
    - Analiza potencjału strategicznego firmy 
    - Ocena pozycji strategicznej firmy 
    - Benchmarking rynkowy

Dzień 2
  • IV. Analiza strategiczna przedsiębiorstwa w praktyce
    - Metoda TOWS-SWOT 
    - Analiza 5 sił Portera 
    - Metoda SPACE 
    - Model Canvas
    - Model ADKAR

    V. Drogi rozwoju w oparciu o strategie rozwoju rynku
    - Ekspansja geograficzna 
    - Strategie internacjonalizacji
    - Strategie przedsiębiorstw lokalnych w sektorach globalnych

    VI. Tworzenie strategii
    - Definiowanie strategii w odniesieniu do wyników analizy 
    - Matryca 16 typów strategii
    - Wybór właściwej strategii
    - Określanie dźwigni wzrostu (Leverage) 
    - Definiowanie celów strategicznych SMART+

    VII. Wdrażanie strategii
    - Tworzenie X Matrix - operacjonalizowanie Strategi do poziomu aktywności codziennych 
    - Metoda Hoshin Kanri
    - Tworzenie punktów kontrolnych pomiaru realizacji strategii i realizacji celów strategicznych 
    - Komunikacja strategii dla wszystkich poziomów firmy
    - Wizualizacja strategii
    - Zadania menedżera we wdrażaniu i monitorowaniu strategii

“Największym wojownikiem jest ten, kto pokonał sam siebie.”

konfucjusz

“Tysiącmilowa podróż zaczyna się od pierwszego kroku.”

Sun Tzu
Doświadczenie:

Absolwent studiów MBA (2024)

Magister Filologii Angielskiej o specjalności pedagogicznej, ukończył Szkołę Trenerów (2009), studia podyplomowe z zakresu Rolnictwa (2022), certyfikowany praktyk ENSIZE DISC (od 2016), Lean Six Sigma Green Belt (2014).

Zawodowo pracuje od 2002 roku. W Brainstorm Group od 2008 roku. Zrealizował ponad 2000 dni szkoleniowych. Jego doświadczenie obejmuje koordynację i realizację ponad 100 różnych projektów zarówno w Polsce jak i w Czechach, Francji, Holandii i Ukrainie.

W Brainstorm Group odpowiada za obszar szkoleń i badań. Kieruje projektami i zarządza zespołem trenerów, asesorów i badaczy. Sam najczęściej prowadzi szkolenia z obszaru zarządzania, negocjacji i wystąpień publicznych.

Inni mówią o nim: otwarty, relacyjny, pomysłowy. Zaraża innych entuzjazmem i energią. Jego największym talentem i pasją jest rozwijanie innych oraz ciągłe doskonalenie.

Prywatnie aktywnie uprawia wspinaczkę, turystykę górską i bieganie. Jego wielką pasją jest fotografia i podróże - w szczególności inspiruje go Nepal, który odwiedził czterokrotnie.

Bartosz Rusek Bartosz Rusek
Koordynator szkolenia

Najbliższa edycja szkolenia

15-16.01.2025 / Online
data / Miasto
2600,00 PLN
cena netto / os.