Zarządzanie stresem

10-11.12.2020 - Szczecin

“Chodzi o to aby robić właściwe rzeczy a nie tylko rzeczy właściwie.”

Peter Drucker
Doświadczenie:

W Brainstorm Group pełni rolę starszego trenera i coacha. Jego przygotowanie trenerskie to ponad 1200 dni szkoleniowych. Posiada doświadczenie w pracy z Klientem, w pracy menedżera, PR-owca i trenera wewnętrznego. Specjalizuje się w szkoleniach z obszaru: zarządzania, sprzedaży i obsługi Klienta oraz w szkoleniu kompetencji osobistych.

Jest absolwentem Wydziału Organizacji i Zarządzania Politechniki Śląskiej oraz certyfikowanym coachem wg standardów ICF.

Inni mówią o nim: dokładny, konkretny, nastawiony na cel.

Jego pasją jest bieganie w maratonach i jazda na rowerze.

Jacek Cymerman Jacek Cymerman
Trener prowadzący szkolenie
Opis szkolenia

VIDEO ZAPOWIEDŹ

„Całkowita wolność od stresu to śmierć, gdyż stres jest obecny w każdym ludzkim działaniu” powiedział Hans Selye – lekarz fizjopatolog i endokrynolog. Badaniu zjawiska stresu i jego wpływowi na człowieka poświęcił 50 lat pracy. Twierdził, że to właśnie stres, a w szczególności nieumiejętność radzenia sobie z nim jest główną przyczyną wielu chorób somatycznych. Głównym przesłaniem naszego szkolenia będzie teza, że to co jest istotne to nie wydarzenie wywołujące stres ale sposób w jaki je przyjmujemy i sposób w jaki nimi kierujemy. Dzięki temu zwiększymy swoją samoświadomość dot. naszych reakcji na społeczne sytuacje stresowe oraz wypracujemy większą samokontrolę emocji i myśli związanych z tzw. stresorem. Poznamy narzędzia i techniki wspierające nas w opanowaniu stresu, od relaksacji poprzez pracę na przekonaniach do „przyziemnych” zindywidualizowanych sposobów redukcji napięcia jakie każdy z nas wypracował w swoim życiu. To sposoby przydatne szczególnie w dzisiejszych czasach, gdzie tempo życia, wzajemna współzależność i konsumpcjonizm, duża odpowiedzialność potęgują napięcia i wywołują długotrwały stan niepokoju.

Dla kogo?

Szkolenie dedykowane jest dla osób, które są narażone na sytuacje stresowe zarówno w pracy jak i życiu prywatnym. Po szkoleniu uczestnicy dowiedzą się czym jest stres, jaki jest mechanizm działania stresu w organizmie oraz jakie są jego źródła oraz skutki. Uczestnicy nauczą się również jak radzić sobie ze stresem na poziomie fizjologii, reakcji emocjonalnych oraz zachowania.

Dzień 1
  • I. Wprowadzenie do zarządzania stresem
    - Autodiagnoza – identyfikacja sytuacji, które w naszym życiu generują najwięcej emocji i są potencjalnym źródłem stresu
    - Indywidualny poziom stresu – z czego wynika i co na niego wpływa? 
    - Czym jest stres jako zjawisko biologiczne, fizyczne i społeczne? 
    - Geneza zjawiska stresu – historia i najnowsze odkrycia naukowe 
    - Stresory biologiczne i stresory społeczne  - przykłady
    - Identyfikacja własnych stresorów
    - Wymiana doświadczeń dot. indywidualnych sposobów radzenia sobie ze stresem 
    - Analiza interpretacji danego zdarzenia przez uczestnika

    II. Dobry i zły stres - jak uczynić go naszym sprzymierzeńcem?
    - Eustres – dobry stres i jego poziom zdrowy dla organizmu 
    - Dystres – zły stres i jego poziom szkodliwy dla organizmu
    - Przebieg reakcji na stres – stadium reakcji alarmowej, stadium odporności, stadium wyczerpania Charakterystyka reakcji alarmowej organizmu
    - Faza odpornościowa – procesy adaptacyjne
    - Etap załamania i wyczerpania – konsekwencje dla psychiki i organizmu. Indywidualny poziom stresu a realizacja zadania

    III. Typy osobowości a reakcje na stres
    - Osobowości typu A – cechy charakterystyczne, wady i zalety 
    - Osobowość typu B – cechy charakterystyczne, wady i zalety
    - Konsekwencje wynikające ze stylu reagowania na sytuacje stresowe dla osobowości typu A i B 
    - Style komunikacji społecznej a sposoby reagowania na stres
    - Sposoby na odreagowanie stresu skuteczne dla każdego rodzaju osobowości

    IV. Stresory społeczne - identyfikacja i klasyfikacja 
    - Skala stresu wg.Thomas Holmes’a i Richard Rahe’a 
    - Autodiagnoza własnego poziomu stresu
    - Skala przystosowania społecznego
    - Identyfikacja przykrych wydarzeń życiowych wyprzedzających negatywne konsekwencje dla organizmu

    V. Dlaczego zebry nie mają wrzodów?
    - Autodiagnoza indywidualnej percepcji stresu oraz reakcji stresowej – 3 poziomy reakcji na stres (na poziomie fizycznym, emocjonalnym i psychologicznym)
    - Koncepcja radzenia sobie ze stresem „Zebry i pawiany” R. Sapolsky’ego i jej wykorzystanie w codziennej pracy z klientem
    - Wybór drogi uczącej się – praktyczne wykorzystanie koncepcji Marliee Adams – „Myślenie pytaniami”
    - MBB – metody zarządzania sytuacją stresogenną poprzez pracę z ciałem i umysłem 
    - Dojrzałość emocjonalna = ambiwalencja – generatory emocji
    - Mity na temat stresu – jak zmienić zdanie o stresie?

Dzień 2
  • VI. Zwiększenie samoświadomości w zarządzaniu stresem
    - Zasady konstruktywnego budowania poczucia własnej wartości oraz określenia swego miejsca w życiu, jako skuteczne narzędzie zapobiegania stresom
    - Określenie źródeł własnej samooceny w kontekście indywidualnej sytuacji stresowej 
    - Zmiana poznawcza postrzegania sytuacji stresowej „z problemu na zasób” 
    - Zwiększenie indywidualnego poczucia bezpieczeństwa
    - Budowanie „złożonego ja” i szukanie dla siebie nowych ról

    VII. Poznawczy model reakcji na stres - rola przekonań w redukcji stresu
    - Czym są nasze przekonania z punktu widzenia psychologicznego?
    - Przykłady przekonań wspierających i ograniczających nas w sytuacji stresującej 
    - Model ABCD – analiza powstawania subiektywnej sytuacji stresowej
    - Pętle przekonań  ograniczających i wspierających
    - 5 pytań – jak sprawdzić czy moje przekonanie mnie wspiera w redukcji stresu? 
    - Zamiana przekonań negatywnych na pozytywne i neutralne 
    - Wewnętrzny dialog – kwestionowanie natrętnych myśli
    - Trening  afirmacji – określanie pożądanego stanu rzeczy, budowanie własnej pozytywnej postawy wobec negatywnych sytuacji i myśli

    VIII. Indywidualne strefy wsparcia  - kto, co, gdzie i kiedy redukuje nasz stres?
    - Wsparcie emocjonalne, praktyczne
    - Miejsca i przedmioty gdzie czujemy się dobrze 
    - Ludzie i organizacje które redukują nasz stres
    - Działania i wartości odrywające od negatywnych myśli

    IX. Techniki relaksacyjne w radzeniu sobie ze stresem 
    - Korzyści wynikające z wprowadzenia się w stan relaksu 
    - Techniki oddychania
    - Ćwiczenia izometryczne 
    - Ćwiczenia relaksacyjne 
    - Trening autogenny Schultza 
    - Techniki medytacji
    - Metoda dynamicznej medytacji J. Silvy 
    - Sugestie, pozytywne wizualizacje

Korzyści
  • Uczestnicy dowiedzą się czym jest stres, jaki jest mechanizm działania stresu w organizmie oraz jego źródła.
  • Uczestnicy dowiedzą się jakie są skutki stresu i co można zrobić, żeby obniżyć poziom stresu w organizmie.
  • Uczestnicy zdobędą umiejętności odróżniania stresu zwiększającego ich efektywność i wydajność od stresu obniżającego efektywność i wydajność.
  • Uczestnicy będą potrafili rozpoznać pierwsze symptomy stresu negatywnego.
  • Uczestnicy nauczą się radzenia sobie ze stresem na poziomie fizjologii, reakcji emocjonalnych oraz zachowania.
  • Uczestnicy zdobędą umiejętności nazwania i zracjonalizowania powodów stresu i określenia możliwość ich eliminacji.
  • Uczestnicy nauczą się skuteczniejszej komunikacji się w sytuacjach stresowych.
  • Uczestnicy zbudują w sobie świadomość, że poznane techniki antystresowe są skuteczne i warto je stosować.
Uczestnik

Skolenie przeprowadzone w pełni profesjonalnie, wysoki poziom wiedzy Trenera - zarówno teoretyczny jak i praktyczny. Z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że to nie były zmarnowane dni. Szkolenie odbyło się w formie warsztatowej, dlatego łatwiej było przyswoić obszerny materiał, który został nam przekazany w sposób jasny i przejrzysty.

Najbliższa edycja szkolenia

10-11.12.2020 / Szczecin
data / Miasto
1500,00 PLN
cena netto / os.