Akademia Asesora z certyfikacją Brainstorm Group

06-17.05.2024 - Warszawa

Najbliższe szkolenia

Doświadczenie:

Trener biznesu - psycholog. Prowadzi szkolenia warsztatowe związane z rozwojem menedżerskim (m. in. zarządzanie zespołem, rozwój umiejętności kierowniczych, tj. prowadzenie rozmów oceniających/feedback/, komunikacja w zarządzaniu, budowanie relacji z podwładnymi, rozwiązywanie konfliktów, uczy asertywności i radzenia sobie ze stresem, zarządzania zespołem i zmianą.

Doradca w obszarach - badanie potrzeb szkoleniowych w organizacji, badanie motywacji i satysfakcji , kultury organizacyjnej, systemy oceny i rozwoju kompetencji zawodowych, opisy stanowisk pracy, systemy motywacyjne.

Prowadziła zajęcia na studiach podyplomowych w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej w Katowicach oraz w  Śląskiej Wyższej Szkole Zarządzania. Przeprowadziła szkolenia w takich jednostkacj jak: Urząd Miejski w Gliwicach, Urząd Miejski w Katowicach, Urząd Miejski w Rudzie Śląskiej, UM-Zabrze, UM Olkusz , UM W-wa,  UM W-wa Bemowo, Centrum Nauki Kopernik, ArcellorMittal Poland, Polifarb, Akzo Nobel, FFiL Śnieżka, Tauron, Timken Polska, Zakłady Azotowe Tarnów, GPW Katowice, PZU Życie S.A. Centrala w W-wie, PZU Życie S.A. Oddział w Gliwicach.

Absolwentka  Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej im. Wojciecha Korfantego i Uniwersytetu Humanistycznego Szkoły Wyższej  Psychologii Społecznej w Katowicach.

Posiada certyfikat trenera - szkoła trenerów "METRUM" w Katowicach, szkoły rekomendowanej przez PTP (Polskie Towarzystwo Psychologiczne) oraz Certyfikat "Lead Training" - wydany przez MOODY INTERNATIONAL 2004 r.

Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w firmach produkcyjnych, w projektach związanych z restrukturyzacją firm, tworzeniem struktur holdingowych. Zarządzała kilkoma dużymi projektami szkoleniowymi  przez ponad 150 dni.

Współautorka książki: "Zarządzanie Projektem Szkoleniowym", wyd. „One Press”, 2008 r. oraz pozycji: "Budowanie Kultury Innowacyjności”, wyd. FTP, 2017 r.

Autorka cyklu artykułów na temat projektów doradczych oraz artykułów na temat systemów ocen pracowniczych, pisanych dla czasopisma "Personel i Zarządzanie".

W wolnych chwilach z pasją zajmuję się trekkingiem i pielęgnacją róż w ogrodzie.

Jola-Uran_G Jolanta Uran-Gędłek
Trener prowadzący szkolenie
Opis szkolenia

Ważnym celem dla wielu firm jest pozyskiwać i zatrzymywać najlepszych pracowników którzy pracując z wysoką motywacją wewnętrzną, będą spełniali a nawet przekraczali oczekiwania w zakresie realizacji celów i jakości działania. Wykorzystanie ośrodka oceny AC/DC pomaga w trafnym doborze odpowiednich kandydatów oraz prawidłowym
rozwijaniu i wykorzystywaniu talentów zatrudnionych pracowników. Niestety obecny rynek pod nazwą AC/DC rozumie różne zjawiska, których trafność często jest znikoma. Dla tego tak potrzebni są wykształceni asesorzy, zarówno jako konsultanci zewnętrzni, jak i specjaliści w ramach organizacji. Osoby, które będą w pełni przygotowane do przeprowadzenia z sukcesem sesji AC/DC od przygotowania modeli kompetencyjnych (które mogą być przez organizację wykorzystane również do innych procesów np. w systemach oceny pracowniczej), skonstruowania sesji, opracowania i walidacji zadań, aż po sporządzenie rekomendacji co do kandydatów badanych sesją AC oraz potrzeb rozwojowych uczestników DC sformułowanie, spisanie w raporcie i przekazanie w rozmowie rozwojowej informacji zwrotnej.

Akademia Assesora to liczne symulacje pracy asesorskiej, w oparciu o najlepsze praktyki i międzynarodowe wytyczne, pomożemy w wypracowaniu gotowych wzorców do użycia w organizacjach oraz zbudujemy i udoskonalimy
kompetencje, jakie powinien posiadać asesor.

Dla kogo?

Akademia Asesora z certyfikacją Brainstorm Group przeznaczona jest dla wszystkich, który chcą przygotować się do samodzielnej pracy w roli asesora w procesach Assessment Center i Development Center.

(sześciodniowe szkolenie w podziale na dwudniowe moduły, następujące tydzień po tygodniu)

Program szkolenia

Dzień 1
  • I. Metoda Assessment Center
    - Cele i obszary wykorzystwania ośrodka oceny Assessment Center
    - Podobieństwa i różnice między ośrodkami oceny AC i DC
    - Na jakie wyzwania w rekrutacji odpowiada AC
    - Na jakie wyzwania w procesach rozwoju pracowników odpowiada DC
    - Etapy procesu przygotowania i realizacji sesji
    - Przedmiot badania metodą AC/DC: kompetencje i wskaźniki behawioralne
    - Trafność metody

    II. Praktyka rynkowa a prawidłowe standardy sesji
    - Co jest nazywane A C/DC a w rzeczywistości nim nie jest?
    - Międzynarodowe wytyczne dla metody AC/DC "The 2014 Guidelines and Ethical Considerations for Assessment Center Operations (6th edition)”
    - Warunki konieczne etyczności, rzetelności i trafności metody
    - Odniesienie badanych elementów kompetencji i wskaźników behawioralnych) oraz narzędzi do stanowiska, kultury organizacyjnych i strategii organizacji (job-relevant)
    - Stosowanie pojedynczych komponentów metody AC/DC

Dzień 2
  • III.Celowość stosowania metody AC/DC w procesie oceny kompetencji
    - Zasady obiektywnej oceny uczestników sesji AC/DC
    - Dążność do obiektywizmu a najczęstsze błędy w procesie oceny Błędy percepcyjne po stronie osób badających
    - Asesor surowy, asesor pobłażliwy, asesor niepewny i inne postawy asesorskie
    - Zakłócenia procesu oceny po stronie osób badanych – zniekształcający wpływ stresu i jak go niwelować Sposoby unikania błędów lub zmniejszania siły ich wpływu na jakość oceny
    - Które z wytycznych dla sesji AC/DC zabezpieczają przed poszczególnymi błędami oceny Symulacja obserwacji asesorskich

    IV. Rola i zadania asesorów
    - Kim jest asesor
    - Asesor – rola złożona z wielu ról Kompetencje asesora
    - Trening asesora
    - Współpraca i konflikty miedzy asesorami
    - Zasady doboru osób do pracy asesorskiej i do projektu
     

Dzień 3
  • V. Kluczowe kompetencje i  narzędzia Assesora 
    - Myślenie pytaniami , zamiast ocenami Zadawanie pytań inteligentnych emocjonalnie
    - Empatia i jej rola w procesie 
    - Kompetencje psychologiczne i osobowe 
    - Kompetencje specjalistyczne i techniczne
    - Kolory osobowości i ich preferencje komunikacyjne
    - Zastosowanie pytań skalujących Trening perspektywy przyszłości
    - Techniki aktywnego słuchania ze szczególnym naciskiem na odzwierciedlenie
    - Pytania otwierające i inspirujące 
    - Pytania, których należy unikać – zamykające i sugerujące

    VI. Wykorzystanie 3 typów percepcji
    - Typowe wzorce myślowe, zachowań i językowe w 3 systemach percepcji Jak określić dominujący typ percepcji?
    - Słowa i zwroty charakterystyczna dla każdego rodzaju percepcji
     

Dzień 4
  • VII. Wykorzystanie metaprogramów
    - Czym są metaprogramy?
    - Odkrywanie własnych metaprogramów

    - Odkrywanie metaprogramów  

    - Proaktywność i reaktywność
    - Metaprogram „Od” i „Do” – cechy, język, zachowania
    - Wewnętrzna i zewnętrzna rama odniesienia – cechy, język, zachowania Metaprogram „Ja” i „inni” – cechy, język, zachowania
    - Metaprogram „Cele” i „Problemy” – cechy, język, zachowania

    VIII. Zadania symulacyjne w AC/DC
    - Rodzaje zadań – pula możliwych do wykorzystania typów zadań
    - Od czego zacząć konstruowanie zadania        
    - Sposób pisania zadań
    - Struktura i zakres instrukcji dla uczestników
    - Struktura i zakres instrukcji dla asesorów obserwujących       
    - Struktura i zakres instrukcji dla asesorów odgrywających role
    - Wyzwania dla piszącego instrukcję – zakres informacji do ujawnienia, pomysł na fabułę itp.    
    - Walidacja zadań pod kątem trafności
    - Szacowanie czasu na przygotowanie i realizację zadania w zależności od badanej kompetencji i grupy docelowej   
    - Walidacja czasu na przygotowanie i realizację zadania
    - Dobór zadań do badanych kompetencji, kultury organizacyjnej i zakresu zadań na badanym stanowisku   
    - Matryca kompetencyjna – które kompetencje badamy w jakich zadaniach
    - Trening tworzenia zadań indywidualnych i grupowych   
    - Trening pisania prawidłowej instrukcji do zadania

Dzień 5
  • IX. Model kompetencyjny jako podstawowe narzędzie dla AC/DC
    - Czym jest kompetencja
    - Elementy wpływające na poziom kompetencji
    - Zachowania jako obserwowalny symptom kompetencji
    - Rodzaje i typy kompetencji
    - Rodzaje opisu kompetencji
    - Skale jakościowe i ilościowe kompetencji
    - Wskaźniki behawioralne
    - Trening opracowania modelu kompetencyjnego
    - Trening formułowania wskaźników behawioralnych
    - Trening przyporządkowania zachowań poszczególnym kompetencjom
    - Trening przyporządkowania zachowań poszczególnym poziomom kompetencji
    - Dobór kompetencji do celu sesji i profilu stanowiska

    X. Wywiad kompetencyjny jako element sesji 
    - Wywiad kompetencyjny to nie to samo, co wywiad rekrutacyjny
    - Budowa kwestionariusza
    - Prawidłowość pytań
    - Słuchanie i dopytywanie – podstawowe kompetencji asesora przeprowadzającego wywiad
    - Symulacja prowadzenia wywiadu

    XI. Praca asesora podczas i po sesji
    Dobre praktyki obserwacji i rejestrowania zachowań 
    Jak prowadzić notatki asesorskie
    Proces nadawania i uzgadniania ocen
    Możliwe sytuacje niepożądane podczas sesji uzgadniania ocen przez asesorów 
    Symulacja obserwacji, prowadzenia notatek
    Symulacja sesji uzgadniania ocen przez asesorów

Dzień 6
  • XII. Harmonogram sesji
    - Rodzaje harmonogramów
    - Sposób tworzenia harmonogramów 
    - Zakres informacji dla uczestników
    - Na co warto uważać – najczęstsze błędy przy budowaniu harmonogramu 
    - Dobre praktyki w zakresie układu zadań, przerw, czasu na rozpoczęcie sesji
    - Trening tworzenia złożonych harmonogramów wieloelementowych sesji 

    XIII. Raporty po sesji
    - Różnice w raportach po sesjach AC i DC
    - Zakres i struktura raportu
    - Symulacja tworzenia fragmentu raportu 
    - Określanie propozycji rozwojowych w DC 
    - Wydawanie rekomendacji w sesjach AC
    - Trening pisania raportów

    XIV. Informacja zwrotna
    - Przygotowanie asesora do rozmowy
    - Struktura informacji zwrotnej
    - Kontraktowanie przebiegu informacji zwrotnej z uczestnikiem 
    - Błędu feedbacku
    - Rekomendacje rozwojowe a plany rozwojowe uczestnika sesji DC 
    - Symulacja udzielania feedbacku po sesji DC

Korzyści
  • Uczestnicy dowiedzą się, jakie są najlepsze standardy przygotowania i przeprowadzenia AC/DC , zgodnie z międzynarodowymi wytycznymi oraz pozna kluczowe kompetencje asesora
  • Uczestnicy przetrenują opracowywanie wskaźników behawioralnych do opisu kompetencji
  • Przygotuje własne z adania assessmentowe
  • Uczestnicy poznają zasady i przećwiczczą prowadzenie wywiadów behawioralnych
  • Uczestnicy nabędą umiejętność pisania raportów i rekomendacji, przygotują własne wzorce raportów
  • Uczestnicy udoskonalą umiejętność udzielania informacji zwrotnej rozwojowej
  • Uczestnicy wielokrotnie doświadczą działania w roli asesora
  • Uczestnicy kilkakrotnie poczynią pełną asesorską obserwację kompetencji osób badanych na różnych przykładach
  • Uczestnicy dokonają samodzielnych ocen kompetencji i uzgodnień asesorskich
Opinie

Nie znaleziono opinii dotyczących tego szkolenia.

Najbliższa edycja szkolenia

06-17.05.2024 / Warszawa
data / Miasto
7600,00 PLN
cena netto / os.