First time Manager

Zobacz pozostałe terminy
Opis szkolenia

Zostając po raz pierwszy szefem miej świadomość, że bierzesz odpowiedzialność za cele całego zespołu, za ludzi, za dostarczenie im zasobów do pracy i usuwanie przeszkód z drogi. To wymaga dużo większego zaangażowania, poświęcenia i odpowiedzialności. Przestałeś być, Szanowny Nowy Menedżerze, specjalistą. Stałeś się liderem. To szkolenie pomoże Ci postawić pierwsze kroki w nowej roli. Dzięki temu unikniesz wielu błędów i szybciej dostosujesz się do nowej roli.

Dla kogo?

Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które przygotowują się do pracy na stanowisku kierowniczym.

* Zgodnie z regulaminem, zastrzegamy sobie możliwość zmiany trenera dedykowanego do przeprowadzenia szkolenia bez podawania jakichkolwiek przyczyn, na prowadzącego o takich samych kwalifikacjach, wiedzy i doświadczeniu, aby zapewnić odpowiedni poziom merytoryczny omawianych zagadnień.

Korzyści
  • Uczestnicy dowiedzą się jaka jest rola i odpowiedzialność managera, poznają podstawowe zadania szefa w roli lidera.
  • Uczestnicy dowiedzą się jakie są kluczowe cechy i kompetencje managera.
  • Uczestnicy zdobędą umiejętności przeprowadzenia szefowskiego expose.
  • Uczestnicy będą potrafili organizować pracę zespołu wykorzystując optymalnie jego zasoby.
  • Uczestnicy dowiedzą się jakie są sposoby motywowania finansowego i pozafinansowego.

Program szkolenia

Dzień 1
  • I. Elementarz nowego managera
    - Gra symulacyjna – zaangażowanie uczestników we wspólne działanie, w którym doświadczą w praktyce kluczowych elementów pracy menedżera
    - Zarządzanie i jego cel – podstawowe pojęcia
    - Ile przywództwa w kierowaniu, ile kierowania  w przywództwie? 
    - Główne zadania managera jako przywódcy i lidera
    - Równowaga działań w aspektach wymagam i wspieram
    - 4 funkcje menedżera – planowanie, organizowanie, wspieranie i kontrola

    II. Jakim managerem już jestem a jakim chcę być?
    - Misja, wizja i wartości organizacji oraz wynikający z niej model przywództwa 
    - Kompetencje psychologiczne i osobowe menedżera
    - Kompetencje specjalistyczne i techniczne menedżera
    - Stworzenie profilu kompetencyjnego menedżera w oparciu o przykładowy model przywództwa w organizacji 
    - Cechy i naturalne predyspozycje wspierające managera w jego roli
    - Autodiagnoza – bilans otwarcia. Jakim managerem już jestem? 
    - Moja wizja roli szefa – jakim szefem chcę zostać?

    III. Komunikacja z zespołem nowego managera - szefowskie expose
    - Czym jest szefowskie expose i dlaczego warto je wygłosić? 
    - Struktura expose szefa
    - Rodzaje expose:
       - jako nowy szef w zespole
       - jako były współpracownik w tym zespole
    - Forma przeprowadzenia spotkania wprowadzającego Co należy a czego nie należy mówić podczas expose?

    IV. Wyznaczanie celów i planowanie zadań w zespole rozproszonym
    - Jasna definicja celów, zakresów zadań i kamieni milowych
    - Parametryzacja celów i zadań – obiektywizacja oczekiwanych efektów w wymaganych terminach
    - Planowanie pracy – Praktyczne prowadzenie telefonicznych/skypowych odpraw z zespołem według przyjętego schematu i harmonogramu (praktyczny warsztat rozmów)
    - Zasady i granice vs. elastyczność w działaniu – tworzenie i trzymanie się przyjętych ustaleń 
    - Efektywne wyznaczanie i egzekwowanie celów w sposób zdalny
    - Przydzielenie odpowiedzialności za zadania i cele

    V. Planowanie pracy swojej i zespołu
    - Gra wprowadzająca w temat 
    - Wyznaczania celów Wyznaczanie celów wg reguły SMART, WARTO,
    - Kompatybilność celów w odniesieniu do misji, wizji i celów strategicznych organizacji 
    - Reguła 3 pytań w wyznaczaniu celów – Co? Jak? Dlaczego?
    - Narzędzia i techniki planowania, harmonogramowania wspierające osiąganie celów
    - Reguły dobrego planowania pracy własnej i pracy zespołu

Dzień 2
  • VI. Organizowanie pracy zespołu przez nowego menedżera
    - Analiza kompetencji potrzebnych do wykonania zleconych zadań
    - Wykorzystanie naturalnych talentów i predyspozycji w przydziale zadań i obowiązków 
    - Zdefiniowanie dostępnych zasobów ludzkich i materialnych
    - Narzędzia wspierające organizację pracy menedżera i zespołu 
    - Zasada 4W w organizowaniu pracy zespołu
    - Studium przypadku biznesowego - zadanie polegające na optymalnym zorganizowaniu ograniczonych zasobów do realizacji celów

    VII. Jak skutecznie motywować i angażować siebie i zespół
    - Znane i mniej znane teorie motywowania  - Maslow, Herzberg, McLelland , McGregor 
    - Najczęstsze motywatory finansowe i pozafinansowe
    - Przykłady wyników badań nad motywacją pracowników w świecie biznesu 
    - Motywowanie i angażowanie – podobieństwa i różnice
    - Poziomy zaangażowania w miejscu pracy 
    - Rola informacji zwrotnej w zwiększaniu zaangażowania – model UF, FUKO, CEDAR 
    - Test diagnostyczny – co Ciebie motywuje najbardziej w pracy?

    VIII. Kontrola, monitoring i egzekwowanie zadań
    - Cykl komunikacyjny w realizacji zadań 
    - Rozmowa planująca
    - Rozmowa monitorująca 
    - Rozmowa dyscyplinująca 
    - Rodzaje i stopniowanie sankcji

    IX. Elastyczność menedżera - koncepcja zarządzania sytuacyjnego
    - Model chce/potrafi
    - Menedżer w roli instruktora – zachowania wymagane na tym etapie 
    - Menedżer w roli trenera – zachowania wymagane na tym etapie 
    - Menedżer w roli coacha – zachowania wymagane na tym etapie 
    - Menedżer delegujący – zachowania wymagane na tym etapie 
    - Rodzaje i sposoby delegowania zadań
    - Autodiagnoza na Twój dominujący styl zarządzania

    X. Trudne sytuacje w pracy nowego menedżera
    - Identyfikacja najczęstszych trudnych sytuacji w pracy menedżera 
    - Pokonywanie obiekcji pracowników
    - Zarządzanie emocjami swoimi i poszczególnych osób 
    - Radzenie sobie ze stresem w miejscu pracy
    - Zachowania asertywne jako sposób reagowania w trudnych sytuacjach

Doświadczenie:
First time Manager
Koordynator szkolenia