Zostając po raz pierwszy szefem miej świadomość, że bierzesz odpowiedzialność za cele całego zespołu, za ludzi, za dostarczenie im zasobów do pracy i usuwanie przeszkód z drogi. To wymaga dużo większego zaangażowania, poświęcenia i odpowiedzialności. Przestałeś być, Szanowny Nowy Menedżerze, specjalistą. Stałeś się liderem. To szkolenie pomoże Ci postawić pierwsze kroki w nowej roli. Dzięki temu unikniesz wielu błędów i szybciej dostosujesz się do nowej roli.
First time Manager
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które przygotowują się do pracy na stanowisku kierowniczym.
* Zgodnie z regulaminem, zastrzegamy sobie możliwość zmiany trenera dedykowanego do przeprowadzenia szkolenia bez podawania jakichkolwiek przyczyn, na prowadzącego o takich samych kwalifikacjach, wiedzy i doświadczeniu, aby zapewnić odpowiedni poziom merytoryczny omawianych zagadnień.
- Uczestnicy dowiedzą się jaka jest rola i odpowiedzialność managera, poznają podstawowe zadania szefa w roli lidera.
- Uczestnicy dowiedzą się jakie są kluczowe cechy i kompetencje managera.
- Uczestnicy zdobędą umiejętności przeprowadzenia szefowskiego expose.
- Uczestnicy będą potrafili organizować pracę zespołu wykorzystując optymalnie jego zasoby.
- Uczestnicy dowiedzą się jakie są sposoby motywowania finansowego i pozafinansowego.
I. Elementarz nowego managera
- Gra symulacyjna – zaangażowanie uczestników we wspólne działanie, w którym doświadczą w praktyce kluczowych elementów pracy menedżera
- Zarządzanie i jego cel – podstawowe pojęcia
- Ile przywództwa w kierowaniu, ile kierowania w przywództwie?
- Główne zadania managera jako przywódcy i lidera
- Równowaga działań w aspektach wymagam i wspieram
- 4 funkcje menedżera – planowanie, organizowanie, wspieranie i kontrolaII. Jakim managerem już jestem a jakim chcę być?
- Misja, wizja i wartości organizacji oraz wynikający z niej model przywództwa
- Kompetencje psychologiczne i osobowe menedżera
- Kompetencje specjalistyczne i techniczne menedżera
- Stworzenie profilu kompetencyjnego menedżera w oparciu o przykładowy model przywództwa w organizacji
- Cechy i naturalne predyspozycje wspierające managera w jego roli
- Autodiagnoza – bilans otwarcia. Jakim managerem już jestem?
- Moja wizja roli szefa – jakim szefem chcę zostać?III. Komunikacja z zespołem nowego managera - szefowskie expose
- Czym jest szefowskie expose i dlaczego warto je wygłosić?
- Struktura expose szefa
- Rodzaje expose:
- jako nowy szef w zespole
- jako były współpracownik w tym zespole
- Forma przeprowadzenia spotkania wprowadzającego Co należy a czego nie należy mówić podczas expose?IV. Wyznaczanie celów i planowanie zadań w zespole rozproszonym
- Jasna definicja celów, zakresów zadań i kamieni milowych
- Parametryzacja celów i zadań – obiektywizacja oczekiwanych efektów w wymaganych terminach
- Planowanie pracy – Praktyczne prowadzenie telefonicznych/skypowych odpraw z zespołem według przyjętego schematu i harmonogramu (praktyczny warsztat rozmów)
- Zasady i granice vs. elastyczność w działaniu – tworzenie i trzymanie się przyjętych ustaleń
- Efektywne wyznaczanie i egzekwowanie celów w sposób zdalny
- Przydzielenie odpowiedzialności za zadania i celeV. Planowanie pracy swojej i zespołu
- Gra wprowadzająca w temat
- Wyznaczania celów Wyznaczanie celów wg reguły SMART, WARTO,
- Kompatybilność celów w odniesieniu do misji, wizji i celów strategicznych organizacji
- Reguła 3 pytań w wyznaczaniu celów – Co? Jak? Dlaczego?
- Narzędzia i techniki planowania, harmonogramowania wspierające osiąganie celów
- Reguły dobrego planowania pracy własnej i pracy zespołu
VI. Organizowanie pracy zespołu przez nowego menedżera
- Analiza kompetencji potrzebnych do wykonania zleconych zadań
- Wykorzystanie naturalnych talentów i predyspozycji w przydziale zadań i obowiązków
- Zdefiniowanie dostępnych zasobów ludzkich i materialnych
- Narzędzia wspierające organizację pracy menedżera i zespołu
- Zasada 4W w organizowaniu pracy zespołu
- Studium przypadku biznesowego - zadanie polegające na optymalnym zorganizowaniu ograniczonych zasobów do realizacji celówVII. Jak skutecznie motywować i angażować siebie i zespół
- Znane i mniej znane teorie motywowania - Maslow, Herzberg, McLelland , McGregor
- Najczęstsze motywatory finansowe i pozafinansowe
- Przykłady wyników badań nad motywacją pracowników w świecie biznesu
- Motywowanie i angażowanie – podobieństwa i różnice
- Poziomy zaangażowania w miejscu pracy
- Rola informacji zwrotnej w zwiększaniu zaangażowania – model UF, FUKO, CEDAR
- Test diagnostyczny – co Ciebie motywuje najbardziej w pracy?VIII. Kontrola, monitoring i egzekwowanie zadań
- Cykl komunikacyjny w realizacji zadań
- Rozmowa planująca
- Rozmowa monitorująca
- Rozmowa dyscyplinująca
- Rodzaje i stopniowanie sankcjiIX. Elastyczność menedżera - koncepcja zarządzania sytuacyjnego
- Model chce/potrafi
- Menedżer w roli instruktora – zachowania wymagane na tym etapie
- Menedżer w roli trenera – zachowania wymagane na tym etapie
- Menedżer w roli coacha – zachowania wymagane na tym etapie
- Menedżer delegujący – zachowania wymagane na tym etapie
- Rodzaje i sposoby delegowania zadań
- Autodiagnoza na Twój dominujący styl zarządzaniaX. Trudne sytuacje w pracy nowego menedżera
- Identyfikacja najczęstszych trudnych sytuacji w pracy menedżera
- Pokonywanie obiekcji pracowników
- Zarządzanie emocjami swoimi i poszczególnych osób
- Radzenie sobie ze stresem w miejscu pracy
- Zachowania asertywne jako sposób reagowania w trudnych sytuacjach