Gdyby zapytać część dzisiejszych pracodawców o opinię na temat tzw. „millenialsów” czyli pokolenia urodzonego w latach 80 i 90 to usłyszelibyśmy, że są roszczeniowi, nielojalni, nie żyją pracą, słabo radzą sobie z niestandardowymi problemami. Ci bardziej obiektywni powiedzieli by, że z drugiej strony potrafią zachować równowagę między życiem prywatnym i zawodowym, pracują po to aby żyć a nie po to aby pracować, są świetnie przygotowani do pracy w realiach wolnego rynku. To jacy są millenialsi? Przede wszystkim są. Są w firmach, instytucjach, fundacjach. A to stanowi często wyzwanie dla ich szefów, często pochodzących z pokolenia X. Jak zarządzać tym pokoleniem? Czego oczekuje? Jak ich zatrzymać w pracy i wykorzystać ich potencjał? Jak ich motywować? Nasze szkolenie dostarczy Ci wiedzy i narzędzi, które powstały w oparciu o najnowsze badania w tym zakresie na rynku Polskim.
Jak pracować z Millenialsami?
Szkolenie dedykowane jest kadrze zarządzającej, która kieruje zespołem zróżnicowanym pokoleniowo. Po naszym szkoleniu uczestnicy będą potrafili lepiej zarządzać millenialsami w miejscu pracy uwzględniając ich potrzeby i preferencje.
* Zgodnie z regulaminem, zastrzegamy sobie możliwość zmiany trenera dedykowanego do przeprowadzenia szkolenia bez podawania jakichkolwiek przyczyn, na prowadzącego o takich samych kwalifikacjach, wiedzy i doświadczeniu, aby zapewnić odpowiedni poziom merytoryczny omawianych zagadnień.
- Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat cech charakterystycznych generacji BB, X, Y, Z.
- Uczestnicy będą potrafili lepiej zarządzać millenialsami w miejscu pracy uwzględniając ich potrzeby i preferencje.
- Uczestnicy poznają zasady planowania, organizowania pracy dopasowane do tego pokolenia.
- Uczestnicy będą potrafili dobrać millenialsom, adekwatną do ich oczekiwań, drogę kariery i rozwoju w firmie
- Uczestnicy nabędą umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach dot. relacji z pokoleniem Y.
I. Millenialsi a inne pokolenia na rynku pracy - podobieństwa i różnice
- Pokolenia Baby Boomers, X, Y, Z – charakterystyka
- Cechy wspólne i różnice poszczególnych pokoleń na rynku pracy
- Badania dot. współpracy między pokoleniowej w firmach i instytucjach
- Badania dot. potrzeb i oczekiwań millenialsów na rynku pracy i od pracodawców
- Potrzeby psychologiczne, merytoryczne oraz proceduralne każdego pokolenia w sytuacji zawodowej – części wspólne
II. Jak zarządzać millenialsami?
- Różnice w podejściu do celów i planowania realizacji zadań
- Jak zorganizować pracę w zespole aby wykorzystać ich naturalne mocne strony?
- Co motywuje to pokolenie w pracy – analiza ich oczekiwań, aspiracji
- Jak przydzielać zadania, organizować zasoby, definiować cele i oczekiwania?
- Reakcje millenialsów na kontrolę, monitoring i egzekucję zadań – na co są wrażliwi?
- Jak zorganizować przyjazne miejsce pracy uwzględniające preferencje millenialsów?III. Komunikacja z millenialsami
- Style komunikacji w zależności od osobowości pracownika?
- Czym różni się niebieski Y od niebieskiego X?
- Jak komunikować się z pracownikiem tego pokolenia uwzględniając jego styl osobowości?
- Co lubi a czego nie lubi we wzajemnej komunikacji i współpracy reprezentant tego pokolenia
- Informacja zwrotna i wrażliwość na nią ludzi z pokolenia Y
- Waga docenienia i chwalenia w rozwoju pokolenia Y i Z
- Jak Y rozumie zachowanie asertywne?
- Unikatowy język pokolenia Y – zwroty, wyrażenia, słowa, skróty
- Bariery komunikacyjne z tym pokoleniem w miejscu pracy
IV. Jak rozwijać Y - co jest ważne w planowaniu ścieżki rozwoju i kariery?
- Komunikacja i rodzaj ścieżki rozwoju uwzględniający potrzeby i wartości pracownika z pokolenia Y
- Szansa na awans. Co w tym zakresie jest ważne dla tego pokolenia?
- Rola informacji zwrotnej w rozwoju pracownika – co lubią a czego nie lubią millenialsi?
- Jak nauczyć millenialsów konsekwencji swoich działań?
- Waga podejścia coachingowego dla pokolenia Y i Z
- Scenariusz rozmowy rozwojowej i oceniającej – czego unikać a na co położyć akcenty w zależności od pokolenia
- Nowe metody rozwoju trafiające do pokolenia Y i Z – grywalizacja, VR, e-learningV. Trudne sytuacje generowane przez konflikt pokoleniowy w firmach z dużym udziałem millenialsów
- Z czego wynikają konflikty – identyfikacja przyczyn konfliktów pokoleniowych w organizacjach
- Rodzaje konfliktów pokoleniowych z udziałem millenialsów
- Rola przekonań w tworzeniu i eliminacji konfliktów
- Style rozwiązywania sytuacji konfliktowych w zespołach zróżnicowanych pokoleniowoVI. Wymiana doświadczeń oraz dobre praktyki biznesowe w zarządzaniu zróżnicowanymi pokoleniowo w Polsce i za granicą
- Forum wymiany doświadczeń między uczestnikami szkolenia
- Debata oxfordzka – czy warto różnicować celowo zespół pokoleniowo?
- Analiza, dyskusja oraz omówienie studiów przypadku – dobre praktyki ze świata biznesu
“Największym wojownikiem jest ten, kto pokonał sam siebie.”
“Tysiącmilowa podróż zaczyna się od pierwszego kroku.”
Absolwent studiów MBA (2024)
Magister Filologii Angielskiej o specjalności pedagogicznej, ukończył Szkołę Trenerów (2009), studia podyplomowe z zakresu Rolnictwa (2022), certyfikowany praktyk ENSIZE DISC (od 2016), Lean Six Sigma Green Belt (2014).
Zawodowo pracuje od 2002 roku. W Brainstorm Group od 2008 roku. Zrealizował ponad 2000 dni szkoleniowych. Jego doświadczenie obejmuje koordynację i realizację ponad 100 różnych projektów zarówno w Polsce jak i w Czechach, Francji, Holandii i Ukrainie.
W Brainstorm Group odpowiada za obszar szkoleń i badań. Kieruje projektami i zarządza zespołem trenerów, asesorów i badaczy. Sam najczęściej prowadzi szkolenia z obszaru zarządzania, negocjacji i wystąpień publicznych.
Inni mówią o nim: otwarty, relacyjny, pomysłowy. Zaraża innych entuzjazmem i energią. Jego największym talentem i pasją jest rozwijanie innych oraz ciągłe doskonalenie.
Prywatnie aktywnie uprawia wspinaczkę, turystykę górską i bieganie. Jego wielką pasją jest fotografia i podróże - w szczególności inspiruje go Nepal, który odwiedził czterokrotnie.