Mówca doskonały – sztuka wystąpień publicznych

22-23.04.2021 - Katowice

“Chodzi o to aby robić właściwe rzeczy a nie tylko rzeczy właściwie.”

Peter Drucker
Doświadczenie:

W Brainstorm Group pełni rolę starszego trenera i coacha. Jego przygotowanie trenerskie to ponad 1200 dni szkoleniowych. Posiada doświadczenie w pracy z Klientem, w pracy menedżera, PR-owca i trenera wewnętrznego. Specjalizuje się w szkoleniach z obszaru: zarządzania, sprzedaży i obsługi Klienta oraz w szkoleniu kompetencji osobistych.

Jest absolwentem Wydziału Organizacji i Zarządzania Politechniki Śląskiej oraz certyfikowanym coachem wg standardów ICF.

Inni mówią o nim: dokładny, konkretny, nastawiony na cel.

Jego pasją jest bieganie w maratonach i jazda na rowerze.

Jacek Cymerman Jacek Cymerman
Trener prowadzący szkolenie
Opis szkolenia

VIDEO ZAPOWIEDŹ

Wystąpienia publiczne nadal są dla wielu ludzi jednym z najbardziej stresujących przeżyć i doświadczeń. Według badań 74 % populacji boi się występować przed innymi ludźmi. Mark Twain powiedział, że są dwa rodzaje mówców, ci co są zestresowani i ci co udają, że nie są. To szkolenie dostarczy Ci, szanowny czytelniku informacji, narzędzi, doświadczenia i analizy do tego aby stać się coraz lepszym mówcą, prezenterem, wykładowcą, trenerem. Poznasz sposoby na opanowanie stresu przed wystąpieniem publicznym i docenisz korzyści wynikające z tego, że prezentując coś, mówiąc o czymś publicznie rozwijasz się kilka razy szybciej od innych. Dzisiejsze czasy to ciągła sprzedaż wszystkiego. Należy do tego również sprzedaż siebie i swoich treści, do których chcesz przekonać innych. To szkolenie sprawi że Twoja cena wzrośnie:). Zamień lęk na ciekawość i do dzieła!

Dla kogo?

Szkolenie dedykowane jest dla wszystkich, którzy chcą nabyć pewności siebie w trakcie wystąpień publicznych, prezentacji oraz pozostałych aktywności związanych z kontaktem z audytorium.

* Zgodnie z regulaminem, zastrzegamy sobie możliwość zmiany trenera dedykowanego do przeprowadzenia szkolenia bez podawania jakichkolwiek przyczyn, na prowadzącego o takich samych kwalifikacjach, wiedzy i doświadczeniu, aby zapewnić odpowiedni poziom merytoryczny omawianych zagadnień.

Dzień 1
  • I. Kiedy jestem uczestnikiem prezentacji
    - Kiedy ja jestem uczestnikiem prezentacji – odwołanie się do doświadczeń uczestników 
    - Wzorce mówców i prezenterów – w czym chciałbym ich naśladować?
    - Przykłady najlepszych mówców ze świata biznesu, polityki i filmu
    - Rodzaje wystąpień publicznych w zależności od liczby uczestników i celów 
    - Warunki skutecznej prezentacji
    - Rola przekonań i nastawienia – pętle przekonań wspierających i ograniczających

    II. Przygotowanie do wystąpienia publicznego i jego  struktura 
    - Checklista – wszystko o czym należy pamiętać przed wystąpieniem 
    - Struktura klasycznej prezentacji
    - AIDA – prezentacja, która zaczyna się od trzęsienia ziemi 
    - Model prezentacji perswazyjnej
    - Narzędzia wspierające występującego w przygotowaniu się do prezentacji

    III. Pierwsze wrażenie - jak nas widzą tak nas piszą
    - Potrzeby psychologiczne, merytoryczne i proceduralne uczestników prezentacji 
    - Trójkąt uwagi – postrzeganie prezentującego a uczestnika
    - Wizerunek zewnętrzny prezentera
    - Rola komunikacji niewerbalnej – ciało, gesty, pozycja, zarządzanie przestrzenią 
    - Znaczenie sposobu mówienia – ton, intonacja, brzmienie, tempo, pauza, emocje w głosie 
    - Dobór słów i zwrotów – wzmacniające przekaz i osłabiające przekaz
    - Otoczenie prezentera – lokalizacja, czas, miejsce, pora

    IV. Budowanie skuteczności i atrakcyjności wystąpień publicznych
    - Kanały sensoryczne – ile zapamiętujemy?
    - Krzywa uwagi – jak utrzymać uwagę i koncentrację uczestników
    - Klasyczne narzędzia wspierające przekaz - wady i zalety poszczególnych narzędzi
         - prezentacja PP, Flash
         - praca z flipchartem
         - praca z tablicą interaktywną
         - rekwizyty
    - Równowaga atrakcyjności prezentacji i jej efektywności – jak uniknąć niemerytorycznego wodotrysku i zabijającej nudy
    - Optymalne proporcje ilościowe i jakościowe w wykorzystaniu narzędzi 
    - Narzędzia dodatkiem do mówcy – odpowiednie proporcje

Dzień 2
  • V. Techniki budujące atrakcyjność i moc wystąpienia publicznego
    Test windy – jak w 30 sek. sprzedać siebie i swoje treści
    Flipowanie – jak ożywić swoją prezentację poprzez tworzone na żywo rysunki 
    Storytelling  – rola porywających historii w generowaniu emocji odbiorcy 
    Wykorzystanie filmów, dźwięków, obrazów
    Rola anegdoty, dowcipu, rytmu i nowości  w zwiększaniu atrakcyjności przekazu 
    Model AIDA w prezentacji – przykłady zastosowań

    VI. Przykłady znanych mówców - uczmy się od najlepszych
    - Steve Jobs – fenomen zakrzywiania rzeczywistości
    - Winston Churchill – przygotowanie, dbałość o szczegóły i ekspresja 
    - Prof. Bartoszewski – kwiecistość wypowiedzi
    - I wielu innych znanych mówców… 
    - Mój wzorzec mówcy doskonałego
    - Praktyczny trening wybranych stylów przemawiania

    VII. Trudne sytuacje w roli mówcy, prezentera
    - Identyfikacja trudnych sytuacji z punktu widzenia uczestnika i prowadzącego 
    - Stres i jego rola pozytywna i destrukcyjna
    - Radzenie sobie z emocjami przed i w trakcie wystąpienia
    - Techniki i sposoby na pokonywanie trudnych sytuacji generowanych przez uczestników
    - Rola przekonań w budowaniu pozytywnego nastawienia do siebie w roli prezentera 
    - Pętle przekonań wspierających i ograniczających
    - Rola treningu mentalnego i wizualizacji w pokonywaniu lęku przed wystąpieniem

    VIII. Praktyczny trening wystąpienia publicznego sesją informacji zwrotnej
    - Przygotowanie 
    - Przeprowadzenie
    - Sesja informacji zwrotnej 
    - Nagrania dla chętnych

Korzyści
  • Uczestnicy poznają kluczowe zasady skutecznej prezentacji.
  • Uczestnicy uświadomią sobie wagę pierwszego wrażenia na postrzeganie swojej osoby przez audytorium.
  • Uczestnicy dowiedzą się jak uczynić swoją prezentację bardziej skuteczną i atrakcyjną dla uczestników.
  • Uczestnicy będą potrafili zastosować w praktyce techniki zwiększające moc i sugestywność prezentacji.
  • Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat różnych stylów znanych mówców z historii.
  • Uczestnicy nauczą się radzić sobie w trudnych sytuacjach podczas swojego wystąpienia.
  • Uczestnicy otrzymają kompleksową i konstruktywną informację zwrotną.
Uczestnik

Szkolenie przeprowadzone bardzo profesjonalnie, w formie warsztatowej z zachowaniem należytej staranności. Trener wykazał się wysokimi kompetencjami merytorycznymi i dużym doświadczeniem w obszarze tematyki szkolenia. Jestem bardzo zadowolony.

Najbliższa edycja szkolenia

25-26.03.2021 / Szczawnica
data / Miasto
1600,00 PLN
cena netto / os.