Kilkanaście lat temu moja partnerka negocjowała zakup pierwszego w swoim życiu mieszkania. Byłem przy tym obecny. Cena była już prawie ustalona kiedy postanowiłem zbić ją jeszcze o 2500 zł w zamian za gotówkę zamiast przelewu. Ku mojemu zdziwieniu i zdziwieniu pośrednika nieruchomości, po krótkim namyśle właściciele zgodzili się. Nie wiem co stało za tą korzyścią dla nich ale pomyślałem, że w ciągu 2 min „zarobiłem” 2500 zł. Poczułem wtedy siłę i możliwości negocjacji. Z negocjacjami mamy do czynienia częściej niż myślimy. Wiele razy byliśmy poddawani różnym taktykom i technikom negocjacyjnym nawet manipulacjom. Dobrze, że nigdy nie dowiem się ile straciliśmy a ile mogliśmy zyskać, gdybyśmy negocjowali bardziej profesjonalnie. To szkolenie daje uczestnikowi narzędzia, wiedzę i umiejętności do tego aby stać się bardziej świadomym i profesjonalnym negocjatorem. Szczególnie w świcie biznesu, gdzie gra toczy się o wysokie stawki. Po tym szkoleniu jedna lub dwie techniki mogą spowodować że w ciągu 2 min, Ty również zarobisz swoje „2500” tys. zł. Ale w swojej skali ?
Negocjacje biznesowe
Grupą docelową szkolenia są osoby prowadzące negocjacje, mediacje, osoby odpowiedzialne za ustalania ważnych spraw w relacjach z innymi osobami, na różnym szczeblu, zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz firmy.
* Zgodnie z regulaminem, zastrzegamy sobie możliwość zmiany trenera dedykowanego do przeprowadzenia szkolenia bez podawania jakichkolwiek przyczyn, na prowadzącego o takich samych kwalifikacjach, wiedzy i doświadczeniu, aby zapewnić odpowiedni poziom merytoryczny omawianych zagadnień.
- Uczestnicy zrozumieją czym są negocjacje i będą potrafili rozróżnić sytuację negocjacyjną od innej.
- Uczestnicy uświadomią sobie w jakim stopniu już myślą i działają negocjacyjnie - jakie cechy i kompetencje negocjatora już posiadają.
- Uczestnicy poznają najczęstsze taktyki i strategie negocjacyjne oraz będą potrafili zastosować je w praktyce.
- Uczestnicy zdobędą umiejętność wywierania wpływu i ochrony przez manipulacją.
- Uczestnicy dowiedzą się jakim typem negocjatora są i co z tego dla nich wynika.
- Uczestnicy zdobędą umiejętność radzenia sobie ze swoimi emocjami w trudnych sytuacjach negocjacyjnych oraz przejdą trening zachowań asertywnych.
I. Wprowadzenie do negocjacji
- Gra negocjacyjna na start – symulacja wprowadzająca do wiedzy na temat procesu negocjacji
- Definicja procesu negocjacji – ujęcie klasyczne i współczesne
- Różnice kulturowe a podejście do negocjacji – poradnik co robić a czego unikać w negocjacjach z osobami z innych kręgów
kulturowych.
- Kiedy mamy do czynienia z negocjacjami a kiedy nie?
- Cechy sytuacji negocjacyjnej w biznesie
- Cele i założenia negocjacyjne w biznesie
- Przykłady negocjacji ze świata biznesu i polityki – studia przypadku
- Test na „geny negocjatora" – jakim negocjatorem już jestem?II. Przygotowanie do negocjacji
- Waga doskonałego przygotowania się do procesu negocjacyjnego
- Interesy i stanowiska – różnice i znaczenie tych pojęć w negocjacjach
- Zmienne negocjacyjne – czym są i jak nimi zarządzać?
- Kryteria do zmiennych – jak je wyznaczać?
- BATNA, WATNA – kluczowe pojęcie negocjacyjne
- Wyznaczanie progów i linii aspiracji
- Praktyka przygotowywania się do negocjacji – checklistaIII. Negocjacje jako sposób rozwiązywania konfliktów
- Rodzaje konfliktów
- Koło konfliktów Moora
- Przyczyny i geneza sytuacji konfliktowych
- Charakterystyka poszczególnych rodzajów konfliktów
- Autodiagnoza – style rozwiązywania konfliktówIV. Style, taktyki i strategie negocjacyjne
- Charakterystyka stylu „twardego” – mocne i słabe strony stylu oraz odpowiedź na pytanie, kiedy ma swoje zastosowanie?
- Charakterystyka stylu „miękkiego” – mocne i słabe strony stylu oraz odpowiedź na pytanie, kiedy ma swoje zastosowanie?
- Charakterystyka stylu rzeczowego – mocne i słabe strony stylu oraz odpowiedź na pytanie, kiedy ma swoje zastosowanie?
- Wygrany – przegrany – przykłady sytuacji
- Przegrany – przegrany – przykłady sytuacji
- Wygrany – wygrany – przykłady sytuacji
V. Wywieranie wpływu i manipulacja w negocjacjach
- Prawa perswazji i ich zastosowanie w procesie negocjacji
- Techniki manipulacyjne jakim jesteśmy poddawani i sposoby przeciwdziałania im
- Słowa, zwroty i wyrażenia oraz język ciała w negocjacjach
- Dobór argumentacji w zależności od rozmówcy
- Rola miejsca, doboru otoczenia na przebieg negocjacji
- Rola przekonań i pętle ograniczające oraz wspierające
- Programowanie neurolingwistyczne w negocjacjach
- Metody przełamywania impasuVI. Typy negocjatorów - jakim kolorem negocjatora jesteś i co z tego wynika?
- Autodiagnoza na style negocjacyjno – komunikacyjne
- Analiza mocnych stron danego stylu oraz ryzyk z niego wynikających
- Analiza szans i zagrożeń w sytuacji negocjowania z danym stylem.
- Trening umiejętności negocjacyjnych w oparciu o swoje silne stronyVII. Asertywność jako zachowanie wspierające osiąganie celów w procesie negocjacji
- Zarządzanie emocjami w procesie negocjacji
- Radzenie sobie ze stresem w procesie negocjacji
- Mapa zachowań asertywnych
- Komunikat „Ja”
- Asertywna odmowa
- Asertywne wyrażanie próśb
- Technika stawiania granic
- Asertywna reakcja na krytykęVIII. Profil doskonałego negocjatora - bilans otwarcia
- Cechy osobowe dobrego negocjatora
- Kluczowe kompetencje negocjacyjne
- Kluczowe kompetencje osobowe i psychologiczne
- Rola „twardych” i „miękkich” umiejętności
“Największym wojownikiem jest ten, kto pokonał sam siebie.”
“Tysiącmilowa podróż zaczyna się od pierwszego kroku.”
Najbliższe szkolenia
Absolwent studiów MBA (2024)
Magister Filologii Angielskiej o specjalności pedagogicznej, ukończył Szkołę Trenerów (2009), studia podyplomowe z zakresu Rolnictwa (2022), certyfikowany praktyk ENSIZE DISC (od 2016), Lean Six Sigma Green Belt (2014).
Zawodowo pracuje od 2002 roku. W Brainstorm Group od 2008 roku. Zrealizował ponad 2000 dni szkoleniowych. Jego doświadczenie obejmuje koordynację i realizację ponad 100 różnych projektów zarówno w Polsce jak i w Czechach, Francji, Holandii i Ukrainie.
W Brainstorm Group odpowiada za obszar szkoleń i badań. Kieruje projektami i zarządza zespołem trenerów, asesorów i badaczy. Sam najczęściej prowadzi szkolenia z obszaru zarządzania, negocjacji i wystąpień publicznych.
Inni mówią o nim: otwarty, relacyjny, pomysłowy. Zaraża innych entuzjazmem i energią. Jego największym talentem i pasją jest rozwijanie innych oraz ciągłe doskonalenie.
Prywatnie aktywnie uprawia wspinaczkę, turystykę górską i bieganie. Jego wielką pasją jest fotografia i podróże - w szczególności inspiruje go Nepal, który odwiedził czterokrotnie.