Sztuka motywowania i angażowania pracowników

26-27.08.2024 / Online
data / Miasto
2600,00 PLN
cena netto / os.
Zobacz pozostałe terminy
Opis szkolenia

Podczas badań nad motywacją pracowników, przeprowadzanych przez Instytut Gallupa, wyodrębniono 10 głównych, najczęściej się powtarzających  czynników motywujących do pracy. Badacze pokazali je menedżerom i poprosili, aby Ci uszeregowali je wg ich zdaniem ważności dla swoich  pracowników. Od najważniejszego do najmniej ważnego. Następnie badacze poszli z tymi czynnikami do pracowników tychże menedżerów i poprosili, aby Ci uszeregowali wg własnego uznania te czynniki. Zestawione rezultaty tych badań pokazały, delikatnie mówiąc, że często menedżerowie i pracownicy żyją w trochę „odmiennych światach”. Na naszym szkoleniu pokazujemy nie tylko rezultaty tych zaskakujących i ciekawych badań, ale zastanawiamy się jakie są przyczyny takiego stanu rzeczy i jak temu zaradzić. Odpowiemy jak skutecznie motywować pracowników w dzisiejszych uwarunkowaniach na rynku pracy nie tylko do wydajnej pracy, ale również do tego aby skutecznie utrzymać tych, których chcemy utrzymać. W swoich propozycjach dot. motywatorów, narzędzi i technik podeprzemy się najnowszymi badaniami dot. motywacji i motywowania na rynku polskim i rynkach zagranicznych.

Dla kogo?

Szkolenie przeznaczone jest dla osób zarządzających zespołami, Dyrektorów, Managerów, Team Liderów, działów HR oraz dla osób zainteresowanych tematem motywatorów, narzędzi i technik motywacji oraz motywowania na rynku polskim i rynkach zagranicznych grup ludzi.

* Zgodnie z regulaminem, zastrzegamy sobie możliwość zmiany trenera dedykowanego do przeprowadzenia szkolenia bez podawania jakichkolwiek przyczyn, na prowadzącego o takich samych kwalifikacjach, wiedzy i doświadczeniu, aby zapewnić odpowiedni poziom merytoryczny omawianych zagadnień.

Korzyści
  • Uczestnicy uświadomią sobie własne kluczowe czynniki motywujące ich do pracy i porównają je z innymi
  • Uczestnicy usystematyzują pojęcia motywacji, motywowania i motywatorów
  • Uczestnicy poznają najnowsze wyniki badań nad motywacją na rynku polskim i zagranicznym
  • Uczestnicy przypomną sobie klasyczne teorie motywowania i poszerzą swoją wiedzę o dodatkowe
  • Uczestnicy zdobędą umiejętność doboru czynników motywujących wpływających na daną generację pokoleniową
  • Uczestnicy uświadomią sobie cechy i kompetencje lidera, skutecznie motywującego siebie, pracownika i zespoły
  • Uczestnicy poznaką dobre praktyki utrzymania pracowników w miejscu pracy
  • Uczestnicy będą potrafili zmotywować zespół i pracownika dobierając styl zarządzania do ich/jego stopnia rozwoju
  • Uczestnicy odbędzą praktyczny trening udzielania motywującego feedbacku oraz coachingowego wspierania pracowników

Program szkolenia

Dzień 1
  • I. Wprowadzenie do tematu - mini badania 
    - Co motywuje uczestników szkolenia?
    - Identyfikacja najważniejszych motywatorów – indywidualnie i grupowo 
    - Mapowanie grupy – podsumowanie rezultatów.
    - Dyskusja nad wynikami i przeniesienie ich na szerszy grunt biznesu

    II. Czym jest motywowanie w dzisiejszych czasach i co wynika z badań nad motywacją?
    - Przykłady ze świata biznesu – studia przypadku dot. przykładów pozytywnych i negatywnych 
    - Fragmenty filmów ilustrujących przykłady skutecznego motywowania
    - Definicja motywacji i motywowania – jak rozumie to biznes, jak patrzy na to nauka? 
    - Fakty i mity dotyczące motywacji
    - Najnowsze wyniki badań nad motywacją pracowników 
    - Trudności i problemy w procesie motywowania

    III. Trochę porządkującej teorii dot. motywowania
    - Czy większa pensja motywuje? - dwuczynnikowa teoria Herzberga 
    - Teoria oczekiwań V. Vrooma – czyli pracownicza zdolność do zmiany 
    - Hierarchia potrzeb Maslowa – czy ta teoria nadal jest aktualna? 
    - Teoria D. McClellanda
    - Teorie wzmocnienia i potrzeba osiągnięć 
    - Motywacja zewnętrzna
    - Poziomy motywacji  w piramidzie Diltsa – motywacja wewnętrzna 
    - Motywacja na zaangażowanie – podobieństwa i różnice
    - Poziomy zaangażowania
        
    IV. Motywacja indywidualna pracownika
    - Jak rozpoznać potrzeby pracownika?
    - Doświadczenie, kompetencje i osobowość pracownika a motywatory 
    - Motywacja finansowa i poza finansowa – rodzaje
    - Koncepcja góry lodowej – czy jesteśmy w stanie rzeczywiście wpłynąć na czyjąś motywację? 
    - 12 czynników angażujących pracownika wg badań

    V. Finansowe i pozafinansowe narzędzia motywowania pracowników w firmie 
    - Czynniki stymulacji finansowej – proporcjonalność, częstotliwość, dostępność 
    - Efektywne systemy premiowania - uznaniowość czy obiektywizm?
    - Nagrody - jakie? Za co? Kiedy je ustalać i komunikować? 
    - Ścieżki kariery i rozwój indywidualny
    - Rola atmosfery w pracy i organizacji pracy 
    - Podmiotowe traktowanie pracowników
    - Współczesne benefity i ich rola w utrzymaniu pracowników

Dzień 2
  • VI. Podobieństwa i różnice w motywowaniu poszczególnych generacji na rynku pracy
    - Charakterystyka potrzeb w miejscu pracy pokoleń Baby Boomers, X, Y, Z 
    - Co ich łączy a co ich dzieli w postrzeganiu wartości w pracy?
    - Z jakich powodów chcę pracować w tej firmie? – oczekiwania i motywatory charakterystyczne dla pokolenia 
    - Programy i systemy wiążące pracownika z firmą – studia przypadku, najnowsze

    VII. Rola automotywacji menedżera na budowanie zaangażowania podwładnych
    - Analiza własnej motywacji
    - Wzbudzanie motywacji wewnętrznej – narzędzia i techniki
    - Style kierowania a motywacja - dobór technik motywacyjnych do rozwoju i stopnia zaangażowania pracownika 
    - Zmniejszanie poziomu stresu negatywnego
    - Budowanie autorytetu lidera - cechy lidera skutecznie motywującego zespół 
    - Kompetencje menedżera wspierające jego funkcję motywacyjną 
    - Samoświadomość popełnianych błędów i korekta zachowań

    VIII. Motywowanie zespołu
    - Rola lidera i jego stylu kierowania grupą
    - Współzawodnictwo w zespole – budowanie kultury pracy zespołowej opartej na wykorzystaniu indywidualnych talentach i wykorzystaniu ról grupowych
    - Rozwijanie, wspieranie i celebrowanie  sukcesu
    - Budowanie  atmosfery  zaangażowania  i  współpracy  między  pracownikami  ze  szczególnym  uwzględnieniem specyfiki kultury organizacyjnej
    - Budowanie lojalności pracowników względem firmy – różne narzędzia w zależności od preferencji pokoleniowej

    IX. Rola komunikacji i kultury feedbacku w budowaniu zaangażowania pracowników 
    - Udzielanie pozytywnej informacji zwrotnej jako podstawa budowania relacji Przełożony – Pracownik 
    - Konstruktywna krytyka – jej cel motywacyjny i rozwojowy
    - Docenianie i chwalenie jako wzmacnianie zachowań pożądanych
    - Rozmowy rozwojowe i oceniające z pracownikami
    - Rozmowy korygujące zachowania, stopniowanie reakcji

    X. Coachingowy styl zarządzania - wyzwalanie naturalnego potencjału pracownika
    - Rodzaje i zasady coachingu menedżerskiego 
    - Coaching nastawiony na zmianę zachowań i postaw 
    - Modele GROW, SCORE, GOLD
    - Kryteria optymalnego doboru modelu rozmowy coachingowej do specyfiki i kultury firmy oraz do pracownika 
    - Praktyczny trening wybranych modeli

“Zmiana nie zawsze oznacza poprawę, ale poprawa wymaga zmiany.”

Winston Churchill
Doświadczenie:

Sebastian Matyniak to wybitna postać w świecie biznesu, łącząca umiejętności inwestora z doświadczeniem konsultanta. Jako Prezes zarządu Brainstorm Group, nie tylko inwestuje w spółki z różnych sektorów, takich jak Hi-tech czy nieruchomości, ale również wprowadza innowacje i realizuje własne idee biznesowe. Posiada bogate doświadczenie w pracy z setkami firm, w których prowadził transformacje i szkolenia.

Absolwent studiów MBA i wielu programów rozwojowych, znany jest z pasji do negocjacji i lean management. Jego firmy cieszą się ponadprzeciętnym wzrostem, a on sam zyskał reputację inspirującego lidera, który dba o ciągłe doskonalenie i efektywne rozwiązania. Sebastian Matyniak, dzięki swojemu zaangażowaniu w Brainstorm Group i szerokiej działalności inwestycyjnej, uosabia połączenie doświadczenia biznesowego z innowacyjnością. Jego sukces w różnych branżach, skuteczność w negocjacjach i pasja do filozofii lean management czynią go nie tylko skutecznym inwestorem, ale także źródłem cennego ‘smart money’.

Dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu, Sebastian Matyniak jest nie tylko finansistą, ale również mentorem i strategiem, wspierającym rozwój biznesowy swoich inwestycji. Więcej informacji o jego osiągnięciach można znaleźć na stronie Brainstorm Group. 

 

 

Sebastian Matyniak Sebastian Matyniak
Koordynator szkolenia

Najbliższa edycja szkolenia

26-27.08.2024 / Online
data / Miasto
2600,00 PLN
cena netto / os.