Koronawirus wymusił na pracodawcach szybkie reagowanie na nową rzeczywistość i wdrożenie rozwiązań, które dotąd nie były aż tak popularne. Wiele firm zdecydowało się na wprowadzenie trybu zdalnego bądź hybrydowego. Managerowie zostali postawieni przed dużym wyzwaniem związanym z zarządzaniem pracownikami pracującymi z tzw. domowego biura (home office). Jak w każdej sytuacji są wady i są zalety – zarządzanie zdalne daje możliwość bardziej uporządkowanej pracy i skupienia się najbardziej istotnych działań zarządczych prowadzących do realizacji celów biznesowych. Na szkoleniu z zarządzania zespołem zdalnym menedżer nauczy się wykorzystywać narzędzia zarządzania w nowy, zdalny sposób. Nasz warsztat dostarcza uczestnikom wiedzy i umiejętności związanych zarówno z podstawowymi i uniwersalnymi funkcjami/sposobami zarządzania jak i z konkretnymi narzędziami stosowanymi do zdalnego zarządzania zespołem, poprzez budowanie komunikacji, współpracy i kultury efektywności.
Zarządzanie zespołem zdalnym
Szkolenie dedykowane jest kadrze zarządzającej w firmach (menedżerowie, kierownicy, dyrektorzy). Uczestnicy szkolenia zwiększą efektywność zarządzania podległymi zespołami w specyfice pracy home office, uświadomią sobie jakie cechy i kompetencje są niezbędne do skutecznego zarządzania takim zespołem oraz dowiedzą się jakich narzędzi używać, aby skutecznie monitorować i kontrolować pracę zespołów.
- Uczestnicy uświadomią sobie swoją rolę i funkcję jako managera w perspektywie zarządzania zespołem zdalnym oraz będą potrafili świadomie budować komunikację w zespole.
- Uczestnicy dowiedzą się jak i kiedy wykorzystywać poszczególne formy kontaktu zdalnego oraz narzędzia menedżerskie.
- Uczestnicy zdefiniują kluczowe parametry do oceny efektywności pracy zespołu zdalnego.
- Uczestnicy poznają jak w praktyce manager ma delegować zadania w sposób konsultacyjny (w formie dialogu) oraz przekazywać konstruktywną informacje zwrotną i ocenę pracownika (opartą o fakty), w specyfice zdalnej.
- Uczestnicy dowiedzą się jak zdalnie wpływać na motywację pracowników i monitorować ich pracę w sposób wspierający.
- Uczestnicy poznają nowoczesne narzędzia (programy, aplikacje) zarządzania zdalnego, aby skutecznie wdrażać w zespole zdalnym strategie firmy oraz podtrzymywać współpracę w zespole na najwyższym poziomie.
- I. Specyfika zespołu rozproszonego i zarządzania zdalnego- Kiedy zarządzanie jest zdalne?- Czym jest zespół rozproszony?- Różnice i podobieństwa zespołu rozproszonego i stacjonarnego- Czego nauczył nas 2020 - Zarządzanie zdalne – problemy i wyzwania vs szanse i nowe możliwości- Analiza SWOT Zarządzania Zdalnego w odniesieniu do specyfiki danego zespołu- Rodzaje zespołów rozproszonychII. Rola lidera zarządzającego zespołem zdalnym- Przywództwo w zespole rozproszonym – dlaczego jest ważniejsze niż w zespole stacjonarnym?- Cechy i kompetencje lidera skutecznie zarządzającego zespołem rozproszonym- Planowanie, Organizowanie, Kierowanie i Kontrola – jak realizować najważniejsze funkcje menedżerskie w zdalnym zarządzaniu.- Budowanie relacji i zaufania przy braku fizycznej obecności – co wpływa na tożsamość zespołową i realizację wspólnych celów gdy ludzie nie pracują (fizycznie) razemIII. Efektywność osobista w pracy Home Office a skuteczność managerska- Główne czynniki wpływające na efektywność pracy home office- Jak planować własną pracę w domu – złote godziny, rutyny, priorytety- Najlepsze praktyki w zakresie skutecznego zarządzania czasem i energią w pracy Home Office- Jak stworzyć sobie domowe biuro i jak eliminować czasopożeraczeIV. Wyznaczanie celów, planowanie i delegowanie zadań w zespole zdalnym- Jasna definicja celów, zakresów zadań i kamieni milowych - parametryzacja (termin, miernik)- Orientacja na EFEKT zadania a nie na same zadanie- Delegowanie zadań - telefoniczne, mailowe – jak budować zaangażowanie (motywację) do wykonywania zadań- Jak udzielać informacji zwrotnej w pracy zdalnej (tel vs. teams)- Planowanie pracy w zespole pracującym zdalnie – Matryca RACIV. Komunikacja w zespole rozproszonym- Praktyczne prowadzenie video-spotkań z zespołem w odniesieniu do różnych funkcji zarządzania:- Poranna odprawa- Tygodniowa odprawa- Spotkanie statusowe (projekty)- Sesja robocza (rozwiązywanie problemów- Szkolenie zdalneVI. Wspieranie, motywacja i kontrola w zarządzaniu zespołem zdalnym- Funkcja kontrolna menedżera i sposoby kontroli w pracy zdalnej- Znaczenie kontroli dla motywacji- Kontrola vs. Monitoring- Co motywuje a co demotywuje ludzi do pracy w specyfice Home Office- Zadania menedżera / sposoby pełnienia funkcji kontrolno-motywującej na różnych poziomach „gotowości zespołu i pracownika" - case studies.
“Największym wojownikiem jest ten, kto pokonał sam siebie.”
“Tysiącmilowa podróż zaczyna się od pierwszego kroku.”
Absolwent studiów MBA (2024)
Magister Filologii Angielskiej o specjalności pedagogicznej, ukończył Szkołę Trenerów (2009), studia podyplomowe z zakresu Rolnictwa (2022), certyfikowany praktyk ENSIZE DISC (od 2016), Lean Six Sigma Green Belt (2014).
Zawodowo pracuje od 2002 roku. W Brainstorm Group od 2008 roku. Zrealizował ponad 2000 dni szkoleniowych. Jego doświadczenie obejmuje koordynację i realizację ponad 100 różnych projektów zarówno w Polsce jak i w Czechach, Francji, Holandii i Ukrainie.
W Brainstorm Group odpowiada za obszar szkoleń i badań. Kieruje projektami i zarządza zespołem trenerów, asesorów i badaczy. Sam najczęściej prowadzi szkolenia z obszaru zarządzania, negocjacji i wystąpień publicznych.
Inni mówią o nim: otwarty, relacyjny, pomysłowy. Zaraża innych entuzjazmem i energią. Jego największym talentem i pasją jest rozwijanie innych oraz ciągłe doskonalenie.
Prywatnie aktywnie uprawia wspinaczkę, turystykę górską i bieganie. Jego wielką pasją jest fotografia i podróże - w szczególności inspiruje go Nepal, który odwiedził czterokrotnie.