Zarządzanie zespołem zdalnym

22.11.2024 / Kraków
data / Miasto
1650,00 PLN
cena netto / os.
Zobacz pozostałe terminy
Opis szkolenia

Koronawirus wymusił na pracodawcach szybkie reagowanie na nową rzeczywistość i wdrożenie rozwiązań, które dotąd nie były aż tak popularne. Wiele firm zdecydowało się na wprowadzenie trybu zdalnego bądź hybrydowego. Managerowie zostali postawieni przed dużym wyzwaniem związanym z zarządzaniem pracownikami pracującymi z tzw. domowego biura (home office). Jak w każdej sytuacji są wady i są zalety – zarządzanie zdalne daje możliwość bardziej uporządkowanej pracy i skupienia się najbardziej istotnych działań zarządczych prowadzących do realizacji celów biznesowych. Na szkoleniu z zarządzania zespołem zdalnym menedżer nauczy się wykorzystywać narzędzia zarządzania w nowy, zdalny sposób. Nasz warsztat dostarcza uczestnikom wiedzy i umiejętności związanych zarówno z podstawowymi i uniwersalnymi funkcjami/sposobami zarządzania jak i z konkretnymi narzędziami stosowanymi do zdalnego zarządzania zespołem, poprzez budowanie komunikacji, współpracy i kultury efektywności.
 

Dla kogo?

Szkolenie dedykowane jest kadrze zarządzającej w firmach (menedżerowie, kierownicy, dyrektorzy). Uczestnicy szkolenia zwiększą efektywność zarządzania podległymi zespołami w specyfice pracy home office, uświadomią sobie jakie cechy i kompetencje są niezbędne do skutecznego zarządzania takim zespołem oraz dowiedzą się jakich narzędzi używać, aby skutecznie monitorować i kontrolować pracę zespołów.

Korzyści
  • Uczestnicy uświadomią sobie swoją rolę i funkcję jako managera w perspektywie zarządzania zespołem zdalnym oraz będą potrafili świadomie budować komunikację w zespole.
  • Uczestnicy dowiedzą się jak i kiedy wykorzystywać poszczególne formy kontaktu zdalnego oraz narzędzia menedżerskie.
  • Uczestnicy zdefiniują kluczowe parametry do oceny efektywności pracy zespołu zdalnego.
  • Uczestnicy poznają jak w praktyce manager ma delegować zadania w sposób konsultacyjny (w formie dialogu) oraz przekazywać konstruktywną informacje zwrotną i ocenę pracownika (opartą o fakty), w specyfice zdalnej.
  • Uczestnicy dowiedzą się jak zdalnie wpływać na motywację pracowników i monitorować ich pracę w sposób wspierający.
  • Uczestnicy poznają nowoczesne narzędzia (programy, aplikacje) zarządzania zdalnego, aby skutecznie wdrażać w zespole zdalnym strategie firmy oraz podtrzymywać współpracę w zespole na najwyższym poziomie.

Program szkolenia

Dzień 1
  • I. Specyfika zespołu rozproszonego i zarządzania zdalnego
    - Kiedy zarządzanie jest zdalne?
    - Czym jest zespół rozproszony?
    - Różnice i podobieństwa zespołu rozproszonego i stacjonarnego
    - Czego nauczył nas 2020 - Zarządzanie zdalne – problemy i wyzwania  vs szanse i nowe możliwości
    - Analiza SWOT Zarządzania Zdalnego w odniesieniu do specyfiki danego zespołu 
    - Rodzaje zespołów rozproszonych
     
    II. Rola lidera zarządzającego zespołem zdalnym
    - Przywództwo w zespole rozproszonym – dlaczego jest ważniejsze niż w zespole stacjonarnym? 
    - Cechy i kompetencje lidera skutecznie zarządzającego zespołem rozproszonym
    - Planowanie, Organizowanie, Kierowanie i Kontrola – jak realizować najważniejsze funkcje menedżerskie w zdalnym zarządzaniu. 
    - Budowanie relacji i zaufania przy braku fizycznej obecności – co wpływa na tożsamość zespołową i realizację wspólnych celów  gdy ludzie nie pracują (fizycznie) razem
     
    III. Efektywność osobista w pracy Home Office a skuteczność managerska
    - Główne czynniki wpływające na efektywność pracy home office
    - Jak planować własną pracę w domu – złote godziny, rutyny, priorytety
    - Najlepsze praktyki w zakresie skutecznego zarządzania czasem i energią w pracy Home Office
    - Jak stworzyć sobie domowe biuro i jak eliminować czasopożeracze
     
    IV. Wyznaczanie celów, planowanie i delegowanie zadań w zespole zdalnym
    - Jasna definicja celów, zakresów zadań i kamieni milowych - parametryzacja (termin, miernik)
    - Orientacja na EFEKT zadania a nie na same zadanie
    - Delegowanie zadań  - telefoniczne, mailowe – jak budować zaangażowanie (motywację) do wykonywania zadań
    - Jak udzielać informacji zwrotnej w pracy zdalnej (tel vs. teams) 
    - Planowanie pracy w zespole pracującym zdalnie – Matryca RACI
     
    V. Komunikacja w zespole rozproszonym 
    - Praktyczne prowadzenie video-spotkań z zespołem w odniesieniu do różnych funkcji zarządzania:
         - Poranna odprawa
         - Tygodniowa odprawa
         - Spotkanie statusowe (projekty)
         - Sesja robocza (rozwiązywanie problemów
         - Szkolenie zdalne
     
    VI. Wspieranie, motywacja  i kontrola w zarządzaniu zespołem zdalnym 
    - Funkcja kontrolna menedżera  i sposoby kontroli w pracy zdalnej
    - Znaczenie kontroli dla motywacji 
    - Kontrola vs. Monitoring
    - Co motywuje a co demotywuje ludzi do pracy w specyfice Home Office
    - Zadania menedżera / sposoby pełnienia funkcji kontrolno-motywującej na różnych poziomach „gotowości zespołu  i pracownika" - case studies.

“Największym wojownikiem jest ten, kto pokonał sam siebie.”

konfucjusz

“Tysiącmilowa podróż zaczyna się od pierwszego kroku.”

Sun Tzu
Doświadczenie:

Absolwent studiów MBA (2024)

Magister Filologii Angielskiej o specjalności pedagogicznej, ukończył Szkołę Trenerów (2009), studia podyplomowe z zakresu Rolnictwa (2022), certyfikowany praktyk ENSIZE DISC (od 2016), Lean Six Sigma Green Belt (2014).

Zawodowo pracuje od 2002 roku. W Brainstorm Group od 2008 roku. Zrealizował ponad 2000 dni szkoleniowych. Jego doświadczenie obejmuje koordynację i realizację ponad 100 różnych projektów zarówno w Polsce jak i w Czechach, Francji, Holandii i Ukrainie.

W Brainstorm Group odpowiada za obszar szkoleń i badań. Kieruje projektami i zarządza zespołem trenerów, asesorów i badaczy. Sam najczęściej prowadzi szkolenia z obszaru zarządzania, negocjacji i wystąpień publicznych.

Inni mówią o nim: otwarty, relacyjny, pomysłowy. Zaraża innych entuzjazmem i energią. Jego największym talentem i pasją jest rozwijanie innych oraz ciągłe doskonalenie.

Prywatnie aktywnie uprawia wspinaczkę, turystykę górską i bieganie. Jego wielką pasją jest fotografia i podróże - w szczególności inspiruje go Nepal, który odwiedził czterokrotnie.

Bartosz Rusek Bartosz Rusek
Koordynator szkolenia

Najbliższa edycja szkolenia

22.11.2024 / Kraków
data / Miasto
1650,00 PLN
cena netto / os.