Rozwiązywanie problemów wg metodologii Lean

24-25.10.2024 / Dąbrowa Górnicza
data / Miasto
2600,00 PLN
cena netto / os.
Zobacz pozostałe terminy
Opis szkolenia

W nowej rzeczywistości VUCA, rozwiązywanie problemów w organizacji staje się kompetencją kluczową, która znajdzie zastosowanie w każdej branży. Miarą skuteczności nie jest szybkość z jaką firmy rozwiązują swoje problemy, ale jakość oraz proces standaryzacji rozwiązań, które wypracują przy zastosowaniu metodologii, którą poznasz na szkoleniu.

Z rozwiązywaniem problemów jest jak z chorobą, kiedy męczy Cię migrena i idziesz do lekarza on może przepisać Ci środek przeciwbólowy, może też zadać kilka pytań takich jak: co jadłeś? Co piłeś? Ile spałeś? Co robiłeś? I na tej podstawie ustalić przyczynę źródłową bólu głowy i przepisać lekarstwa które pomogą Ci na dłużej niż wzięcie tabletki przeciwbólowej.

Nasze podejście do rozwiązywania problemów jest podobne – najważniejszą rzeczą jest odkrycie przyczyn źródłowych problemu.

Dla kogo?

Szkolenie kierowane jest do osób zainteresowanych filozofią ciągłego doskonalenia pracy indywidualnej i zespołowej oraz poznaniem narzędzi stosowanych w celu nieustannego doskonalenia procesów i polepszania wyników pracy. Grupę docelową stanowią przede wszystkim specjaliści i kierownicy zajmujący się wsparciem bądź optymalizacją procesów, bezpośrednio zaangażowani w planowanie i realizację zadań indywidualnych i zespołowych.

* Zgodnie z regulaminem, zastrzegamy sobie możliwość zmiany trenera dedykowanego do przeprowadzenia szkolenia bez podawania jakichkolwiek przyczyn, na prowadzącego o takich samych kwalifikacjach, wiedzy i doświadczeniu, aby zapewnić odpowiedni poziom merytoryczny omawianych zagadnień.

Korzyści
  • Uczestnicy nauczą się rozwiązywać problemy wg metodologii Lean.
  • Uczestnicy zapoznają się z zasadami budowania efektywnych zespołów.
  • Uczestnicy dowiedzą się jak usprawnić komunikację wewnątrz zespołu.
  • Uczestnicy dowiedzą się jak wzbudzić kreatywność wśród członków zespołu.
  • Uczestnicy nauczą się posługiwać narzędziami trójetapowego podejścia do rozwiązywania problemów.

Program szkolenia

Dzień 1
  • I. Wprowadzenie do koncepcji Problem Solving
    - Proces i rutyna w rozwiązywaniu problemów
    - Ewolucja w problem solving (TPS, QRQC, Arkusz A3, Metoda 8D, DMAIC)
    - Skąd czerpać informacje o problemach?
    - Rola pracy zespołowej w rozwiązywaniu problemów
    - PDCA w rozwiązywaniu problemów

    II. Proces rozwiązywania problemów
    - Zdefiniowanie problemu
    - Poszukiwanie przyczyn problemu
    - Poszukiwanie rzeczywistych źródeł problemu 
    - Generowanie rozwiązań
    - Analiza i wybór rozwiązania 
    - Standaryzacja

    III. Narzędzia wykorzystywane w rozwiązywaniu problemów
    - Praca zespołowa
    - Definiowanie problemu 5W2H
    - Definiowanie celu – SMART
    - Mapa procesu
    - Analiza Pareto
    - Metoda 8D
    - Diagram Ishikawy
    - Metoda 5Why

    IV. Narzędzia wykorzystywane w generowaniu i ocenie rozwiązań
    - Burza mózgów
    - Metoda Superpozycji prostej
    - Metoda superpozycji krzyżowej
    - Macierz oceny rozwiązań

Dzień 2
  • V. Angażowanie zespołu w rozwiązywaniu problemów  
    - Środowisko sprzyjające rozwiązywaniu problemów
    - Budowanie zaufania w zespole
    - Tworzenie atmosfery sprzyjającej zaangażowaniu zespołu
    - Metody wizualizacji pracy zespołu

    VI. Zarządzanie procesem podejmowania decyzji – analiza ryzyka
    - Szacowanie ryzyka niepowodzeń i sukcesów
    - Wyodrębnienie alternatyw
    - Wybór najlepszej opcji i ocena skutków działania
    - Analiza FMEA

    VII. Plan działań i kontrola nad wdrażaniem rozwiązania
    - Tworzenie planu działania dla zdefiniowanego problemu
    - Metody wizualne w zarządzaniu rozwiązaniami
    - Monitorowanie postępów – odprawa problem solvingowa
    - Wskaźniki i miary postępów
    - Eskalowanie rezultatów
    - Standaryzacja – najlepszych rozwiązań 
    - Przeniesienie najlepszych rozwiązań do innych obszarów działania

“Zmiana nie zawsze oznacza poprawę, ale poprawa wymaga zmiany.”

Winston Churchill
Doświadczenie:

Sebastian Matyniak to wybitna postać w świecie biznesu, łącząca umiejętności inwestora z doświadczeniem konsultanta. Jako Prezes zarządu Brainstorm Group, nie tylko inwestuje w spółki z różnych sektorów, takich jak Hi-tech czy nieruchomości, ale również wprowadza innowacje i realizuje własne idee biznesowe. Posiada bogate doświadczenie w pracy z setkami firm, w których prowadził transformacje i szkolenia.

Absolwent studiów MBA i wielu programów rozwojowych, znany jest z pasji do negocjacji i lean management. Jego firmy cieszą się ponadprzeciętnym wzrostem, a on sam zyskał reputację inspirującego lidera, który dba o ciągłe doskonalenie i efektywne rozwiązania. Sebastian Matyniak, dzięki swojemu zaangażowaniu w Brainstorm Group i szerokiej działalności inwestycyjnej, uosabia połączenie doświadczenia biznesowego z innowacyjnością. Jego sukces w różnych branżach, skuteczność w negocjacjach i pasja do filozofii lean management czynią go nie tylko skutecznym inwestorem, ale także źródłem cennego ‘smart money’.

Dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu, Sebastian Matyniak jest nie tylko finansistą, ale również mentorem i strategiem, wspierającym rozwój biznesowy swoich inwestycji. Więcej informacji o jego osiągnięciach można znaleźć na stronie Brainstorm Group. 

 

 

Sebastian Matyniak Sebastian Matyniak
Koordynator szkolenia

Najbliższa edycja szkolenia

24-25.10.2024 / Dąbrowa Górnicza
data / Miasto
2600,00 PLN
cena netto / os.