Jak policzyć niepoliczalne - kluczowe wskaźniki efektywności przedsiębiorstwa - KPI

Data do ustalenia
data / Miasto
-
cena netto / os.
Zobacz pozostałe terminy
Opis szkolenia

Przedsiębiorstwa dążą do poprawy efektywności podejmowanych działań i osiągnięcia określonych celów strategicznych. Strategia przekłada się na działanie operacyjne, a ich efektywność  musi być mierzona. Śledzenie kluczowych KPI pozwala nie tylko monitorować wydajność procesów, ale także podejmować działania naprawcze.

Wprowadzenie systemu KPI pozwala na poprawę i ulepszenie w procesie zarządzania organizacją, co ma bezpośredni wpływ zarówno na ogólne koszty działalności, jak i zadowolenie klientów. W tradycyjnym modelu najważniejsze są zazwyczaj wyniki finansowe. W nowocześnie zarządzanych przedsiębiorstwach, zwraca się także uwagę na  inne  obszary działalności organizacji i działania, które przekładają się na  bardziej efektywną pracę, zwiększenie zadowolenia pracowników, satysfakcję klientów, a ostatecznie – również wyniki finansowe.

„Jeśli nie możesz czegoś zmierzyć, nie możesz tym zarządzać”.  – Peter Drucker

Dla kogo?

Szkolenie przeznaczone jest dla właściciel firm, kadry zarządzającej, osób mających wpływ na strategię firmy, dla wszystkich, którzy podejmują decyzje lub mają na nie wpływ oraz dla osób zainteresowanych zagadnieniami finansowymi.

* Zgodnie z regulaminem, zastrzegamy sobie możliwość zmiany trenera dedykowanego do przeprowadzenia szkolenia bez podawania jakichkolwiek przyczyn, na prowadzącego o takich samych kwalifikacjach, wiedzy i doświadczeniu, aby zapewnić odpowiedni poziom merytoryczny omawianych zagadnień.

Korzyści
  • Nabycie umiejętności koncentracji na najważniejszych aspektach biznesu.
  • Zaznajomienie się z narzędziem do monitorowania stanu firmy.
  • Usprawnienie działania zespołu po wprowadzeniu systemu KPI.

Program szkolenia

Dzień 1
  • I. Cele, strategia a KPI
    - Cele przedsiębiorstwa a strategia 
    - Korzyści zarządzania przez cele (MBO) a KPI
    - Po co wprowadzać system KPI. 
    - Wskaźniki efektywności (PI) a wskaźniki rezultatu (RI)

    II. Jak stworzyć system KPI-Cele i funkcje systemu KPI
    - Powiązanie ze strategią firmy
    - Stworzenie spójnego powiązania celów z miernikami
    - Jak pozyskać dane 
    - Wskaźniki a ich zastosowanie w różnych branżach
    - Przykładowe wskaźniki KPI – rodzaje i znaczenie 
    - Piramida wskaźnikowa-Kaskadowanie KPI 
    - System KPI a motywacja zespołu
    - Czy, a jeżeli tak, to jak często zmieniać KP

    III. Weryfikacja realizacji celów i osiągniętych wyników
    - Weryfikacja wyników a cele 
    - Działania naprawcze i dostosowujące

Doświadczenie:

W Brainstorm Group pełni rolę trenera i konsultanta.

Wieloletnie doświadczenie zawodowe w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw zdobywała w takich firmach jak Indesit, Whirlpool, Grapes,  Torf, Dayco czy Famur, gdzie rozwijała swoje umiejętności, obejmując stanowiska  w księgowości, dyrektora ds. kontrolingu czy dyrektora finansowego.

Jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz studiów MBA na Uniwersytecie LUISS GUIDO CARLI w Rzymie. Ukończyła wiele szkoleń i kursów specjalistycznych z zakresu rachunkowości i finansów, takich jak ACCA czy certyfikaty dyplomowe wydane przez stowarzyszenie księgowych, którego jest członkiem od wielu lat. Jest również wykładowcą akademickim z zakresu finansów, rachunkowości i zarządzania przedsiębiorstwem.

Inni mówią o niej: "nastawiona na realizację celu, motywuje do działania i zaraża optymizmem".

Jej pasją są podróże i etnografia. Podróżuje po Afryce i Azji w poszukiwaniu autentyczności spotykanych ludzi i odwiedzanych miejsc.

Ewa-B Ewa Bąchor
Koordynator szkolenia

Zobacz również

Czyste, uporządkowane i wydajne stanowisko pracy nie tylko zwraca uwagę ale zwiększa efektywność pracy. Metodyka 5S jako szereg prostych zasad, pomaga stworzyć bezpieczne, wydajne i ergonomiczne stanowiska pracy. Wdrożenie…

Metodyki  zwinne,  odkąd  powstały,  zdobywają  coraz  większą  popularność  w  wielu  obszarach  biznesu.  Są już  stosowane,  jako  metoda…

Kluczowym celem dla organizacji jest pozyskiwać i zatrzymywać najlepszych pracowników, którzy pracując z wysoką motywacją wewnętrzną, będą spełniali a nawet przekraczali oczekiwania w zakresie realizacji celów i jakości…

W  dzisiejszych czasach wizerunek jest czymś niesłychanie ważnym. Zarówno z perspektywy kandydata do pracy, pracownika, menedżera jak i właściciela firmy. Możliwości jakie daje internet, a w szczególności media…

Niektórzy sprzedawcy niezależnie od okoliczności osiągają wyniki znacznie wyższe od przeciętnej. Nawet jeśli warunki zewnętrzne są wyjątkowo niesprzyjające, ci sprzedawcy są w stanie realizować sprzedaż z ogromną…